Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین بسطامی گفت: خداوند در قرآن به مردم تاکید می کند برای انتخاب سه تا فاکتور را در نظر بگیرند یعنی نماینده اصلح از دیدگاه قرآن باید "از مردم، در مردم، با مردم" باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مردم با شناخت، آگاهی و ریشه یابی نمایندگان مجلس به آنها رای دهند زیرا آینده و سرنوشت کشور در دستان این آنها است و اگر از روی ناآگاهی انتخاب شوند دود این آسیب به چشم مردم می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین بسطامی ادامه داد: ابتدا مردم باید ریشه یابی کنند این نماینده مجلس تاکنون کجا بوده، چه جاهایی فعالیت کرده است و ... در واقع سابقه وی را در بیاورند.

وی افزود: در سوره نحل آیه 36 خدا می فرماید ما برای هر امتی یک مسئول، رسول یا مدیر فرستادیم و از دیدگاه خداوند این مسئول باید در کنار داشتن تخصص دو ویژگی بارز داشته باشد. " أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ" یعنی عبد خداست و از طاغوت اجتناب می کند .

این کارشناش رسانه تصریح کرد: طاغوت صیغه مبالغه از ماده طغیان است، شما یک جوی آب را در نظر بگیرید که لبه و دیواره دارد و آب در آن جریان دارد زمانی که این آب در این جوی به شدت زیاد می شود این سطح آب بالا می آید از این لبه ها خارج می شود اصطلاحا از حد خودش خارج می شود به این طغیان می گویند.

بسطامی افزود: آدم هایی که از حد خودشون خارج می شوند از ددیگاه قرآن طاغوت هستند یعنی طرف هر معبودی جز خدا دارد یک زمان معبودش پول است زمانی دیگر معبودش شارژ، لاستیک تراکتور، شام است. حالا خداوند مصداق این آدم هایی که طاوغت هستند را در قرآن تشریح می کند.یک زمانی در کشور ما پهلوی ها طاغوت بودند و اکنون ترامپ در کشور ماطاغوت است .

وی ادامه داد: خداوند در آیه یک تا سوم سوره ماعون می فرماید: " أَرَأَیْتَ الَّذِی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ" آیا ندیدی آن کسی را که روز جزا را انکار کردند." فَذَلِکَ الَّذِی یَدُعُّ الْیَتِیمَ" کسی که یتیم را با دست خودش می راند کسی که به یتیم کمک نمی کند." وَلَا یَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ" کسی که دیگران را به اطعام مساکین تشویق نمی کند.

این کارشناس تاکید کرد: خداوند در قرآن می فرماید این آدم ها درد مردم برایشان مهم نیست ، اینها آدم هایی هستند که گرفتاری مردم برایشان مهم نیست." فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ" پس واى بر نمازگزارانى." الَّذِینَ هُمْ عَنْ صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ" که از نمازشان غافلند." الَّذِینَ هُمْ یُرَاءُونَ" آنان که ریا مى کنند.(آیات 4 تا 6 سوره ماعون)

بسطامی گفت: وای بر آن آدمی که در مسجد نماز می خواند و به فکر درد مردم نیست. بنابراین طاغوت زمان فقط ترامپ نیست. توحید فقط نماز و مهر روی پیشانی گذاشتن نیست. خدا می فرماید این افراد روز جزا را با لباس پیامبر انکار می کنند، این افراد مردم را از دین می زنند. امام خمینی "ره" می فرمایند : "اگر این مردم نبودند ما در سیاه چاله های طاغوت می پوسیدیم".

وی افزود: شما دیدید که در روز شهادت سردار قاسم سلیمانی مردم با چه شوقی و همه با دلهایشان در خیابانها ریختند و نشان دادند ما ملت شهادت هستیم و ما شهادت را دوست داریم امافلان نماینده مجلس یا فلان مسئول به نام شهدا رای می آورد ، با لباس پیامبر مردم را از خدا زده می کند و در زمان رای گیری حتی عکس پروفایل شان عکس سردار قاسم سلیمانی و رهبر است بعد از اینکه رای آوردند و کارشان تمام شد رهبری و شهادت را با لباس خدمت گذاری می زنند.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: خداوند در قرآن به مردم تاکید می کند برای انتخاب سه تا فاکتور را در نظر بگیرند یعنی نماینده اصلح از دیدگاه قرآن باید "از مردم، در مردم، با مردم" باشد. در صورتی که اکنون می بینیم نمایندگان فقط در زمان تبلیغات کنار مردم هستند این نماینده درد مردم را نمی فهمد و انتخاب اصلحی نیست.

بسطامی ادامه داد: از مردم یعنی اینکه نماینده باید درد جوان بیکار را کشیده باشد یعنی بین مردم رفت و آمد کرده باشد و از خود و از جنس مردم باشد تا بتواند در زمان پذیرش مسئولیت گام هایی برای اشتغال جوانان استان بردارد.

وی افزود: امروز باب شده است ما مسئول را فقط روز انتخابات می بینیم، شام می اندازند، سفره پهن می کنند و ...مسئول تا اطلاعاتش شفاف نباشد برای شما کار نمی کند و مسئولی که رایش شفاف نباشد مسئولیت پذیر نیست.

وی تاکید کرد: من از مردم مطالبه گری نسبت به کاندیداها را خواستارم زیرا کسانی که رای شان شفاف نیست با مردم نیستند، نماینده  به واسطه رای مردم بزرگ می شود در نتیجه باید برای رفاه آنها گام بردارد.

این کارشناس تصریح کرد: مردم از نمایندگان بخواهید لیست اموالشان را قبل از هر چیزی مشخص و شفاف سازی کنند یعنی اموالی که اکنون دارند و اموالی که بعد از پذیرش مسئولیت دارند، شفاف سازی باید در مملکت ما جا بیفتد تا مسئولینی که لیاقت دارند پست بگیرند.

بسطامی افزود: تمام نظرات نمایندگان باید شفاف باشد ما نظر پنهانی از مردم نداریم زیرا نماینده با رای مردم به این سمت می رسد لذا مردم با آگاهی نمایندگان خود را انتخاب کنند تا در زمانی که به نمایندگان احتیاج داریم در کنار مردم باشند نه اینکه به تفریح خود برسند و درد مردم برایشان دغدغه نباشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: درد مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: زمینه‌ایی را فراهم کردیم که نخبگان شهر در عرصه‌های هنری، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی گردهم بیایند که بتوانیم از نظرات این افراد استفاده کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیرحسین بانکی‌پور نماینده مجلس شهر اصفهان در حاشیه اولین همایش تشکیل مجلس مشورتی بانوان اصفهان که با حضور بانوان اصفهانی برگزار شد، عنوان کرد: در این دوره در جمع 5 نماینده مجلس از بین بانوان نماینده‌ایی در صحن مجلس نداشتیم و از طرفی زمینه‌ایی باید فراهم می‌شد که نظر بانوان اصفهانی را در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور دخیل می‌کردیم.

وی تصریح کرد: از دیرباز در حوزه‌ تخصصی بانوان فعالیت داشتم و غیر از مجلس عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی جوانان و شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان هستم با مشورت از بانوان نخبه شهر اصفهان به یک نتیجه‌گیری رسیدیم که ما یک مجلس مشورتی بانوان در اصفهان تشکیل بدهیم و جلسات منظمی هم در این راستا تشکیل شود که این جلسات جهت تصمیم‌سازی می‌باشد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

نماینده شهر اصفهان از لزوم تصمیم‌گیری بانوان در زمینه‌های مختلف، افزود: در سطح تصمیم‌گیری کلان بخشی مربوط به بانوان می‌شود و بخشی هم مربوط نمی‌شود، اما نیاز به نگاه ویژه بانوان دارد چه بسا که از نگاه بانوان ملاحظاتی رعایت شود که شاید از دید آقایان این موارد رعایت نشود، لذا فراهم کردن این زمینه ضروری بود‌.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه به دنبال تبیین این نگاه و کمیته‌بندی آن هستیم و کمیته‌ها هر هفته جلسه دارند و خروجی هر جلسه به صورت ماهیانه به سمع و نظر خواهد رسید، البته این ظرفیت برای همه نمایندگان از جمله: شورای شهر، صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی مهیا است، اما نکته اساسی ظرفیت مشورتی است که باید توجه ویژه‌ایی کرد و این تصمیم‌گیری فقط در خصوص بانوان نیست و حتی می‌توانند در خصوص سایر موارد دیدگاه‌های خود را منتقل کنند و اگر کسی داوطلب عضویت در این جمع است که صاحب‌فکر است از آن استقبال می‌کنیم که می‌توانند با شماره 09138384810 تماس بگیرند و عضو کارگروه ها شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج