Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن با همدستی با دبیرکل سابق فدراسیون جهانی فوتبال که به دلیل فساد مدیریتی برکنار شد، متهم شده است. ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناصر الخلیفی رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به نقش داشتن در برخی جرایم صورت گرفته توسط ژروم والکه، دبیرکل سابق فیفا متهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والکه سال 2015 پس از اثبات سوء‌استفاده از منصب خود در فیفا و اتهاماتش در مورد فروش بلیت‌های جام جهانی با بهایی بالاتر از قیمت مصوب در بازار سیاه، برکنار شد و اکنون فاش شده است که رئیس قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن هم در اتهاماتی که علیه مدیر گروه رسانه‌های BeIN وجود دارد، نقش داشته است. اتهامی که در سوئیس علیه الخلیفی شکل گرفته اعطای امتیازات بی‌مورد از سوی او به والکه بوده است، کسی که به دریافت رشوه متهم بوده است.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر دادستانی کل سوئیس منتشر شده آمده است: نتایج یکسری تحقیقات نشان می‌دهد که والکه از هر یک دو متهم دیگر پرونده، امتیازات بی‌مورد دریافت کرده است. پس از آنکه ناصر الخلیفی به جای والکه، از طریق یک شرکت، ویلایی را در منطقه ساردینیای ایتالیا خریداری کرد، مبلغی حدود 500 هزار یورو به والکه مسترد شد، مبلغی که او به یک شخص ثالث برای خرید آن ویلا پرداخت کرده بود. والکه سپس از الخلیفی امتیاز استفاده انحصاری از این ویلا برای یک بازه زمانی 18 ماهه گرفت - تا زمانی والکه که از سوی فیفا محروم شد - آن هم بدون آنکه اجاره بهای تخمین زده شده این ویلا که در حدود 900 هزار یورو تا 1.8 میلیون یورو بود را بپردازد. همچنین از سوی متهم سوم سه مورد واریز وجه مجموعاً به رقم 1.25 میلیون یورو به حساب شرکت تحت تملک والکه «اسپورت یونایتد» صورت گرفته است. اتهام (الخلیفی) به تخلف سوءمدیریت، با خودداری والکه از اعلام امتیازات دریافتی از سوی او در فیفا با وجود ملزم بود به گزارش این امتیازات به عنوان دبیرکل که مال‌‌اندوزی غیرقانونی محسوب می‌شود، مرتبط است. از این رو الخلیفی و متهم سوم هر دو به عنوان عوامل انگیزه‌بخش در رخ دادن این تخلفات متهم شناخته می‌شوند.

شروع تحقیقات فیفا در مورد احتمال تبانی در بازی میانمار در انتخابی جام جهانی

در ادامه بیانیه دفتر دادستانی کل سوئیس می‌خوانید: در ارتباط با جعل‌اسناد نیز والکه به ارائه مدارک غیرواقعی از تراز مالی شرکت اسپورت یونایتد در سال‌های 2013 و 2014 که در آنها مشخص شده او به عنوان وام، سه مورد دریافت وجه از سوی متهم سوم داشته است، متهم شناخته می‌شود. اتهامات مربوط به این پرداخت‌ها و دریافت رشوه در فاصله سال‌های 2013 تا 2015، مصداق سو استفاده والکه از سمت خود به عنوان دبیر کلی به منظور اعمال نفوذ برای اعطای حق پخش تلویزیونی چند دوره جام جهانی و جام کنفدراسیون‌ها در بازه زمانی سال‌های 2018 تا 2030 محسوب می‌شود. از ازای دریافت این حق، متهم سوم به والکه وعده انجام سه وایرز وجه به حساب شرکت او، مجموعاً به مبلغ 1.25 میلیون یورو را می‌دهد و به وعده خود هم عمل می‌کند. در همین حال والکه از اتهام دریافت یک ساعت گران‌قیمت از سوی الخلیفی به عنوان پاداش اعمال نفوذش در فیفا به نفع گروه رسانه‌ای BeIN، تبرئه می‌شود چون مدارک لازم برای اثبات این اتهام یافت نشد.

انتهای پیام/

 

R1015163/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط فیفا اخبار "قطر" پاری‌سن‌ژرمن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیفا اخبار قطر پاری سن ژرمن فیفا اخبار قطر پاری سن ژرمن پاری سن ژرمن متهم سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امباپه: خنده‌دار است از تیم ملی کشورت بابت بازی پول بگیری!

امباپه فوتبالیست‌هایی را که بابت حضور در بازی‌های تیم ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیلیان امباپه مهاجم پاری‌سن‌ژرمن و تیم ملی فوتبال فرانسه در مورد هزینه‌های پرداختی به فوتبالیست‌ها برای حضور در بازی‌های تیم‌های ملی کشورشان صحبت کرد.

اسپورکس به نقل از امباپه در صفحه خود در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: برای من خنده‌دار است که بازیکنان فوتبال از تیم‌های ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند. شما نباید برای نمایندگی کشورتان پولی دریافت کنید.

دشان: آماده مصاف با آلمان نبودیم/ نگران آینده تیمم نیستم

گفتنی است، پیش از این در رسانه‌ها خبری مبنی بر امضای قرارداد کیلیان امباپه با رئال مادرید منتشر شد. به گزارش RMC Sport، این مهاجم شماره 9 کهکشانی‌ها را بر تن خواهد کرد.

رئال مادرید به‌طور رسمی این انتقال را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود قبل از شروع یورو 2024 انجام شود.

کیلیان امباپه در این فصل در 37 بازی برای پاری‌سن‌ژرمن به میدان رفته است که در آنها 38 گل به ثمر رسانده و هشت پاس گل داده است. امباپه با تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی 2018 در روسیه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • گزینه‌های جایگزینی ژاوی در بارسلونا
  • گزینه‌های جایگزینی ژاوی/ سرمربی بارسلونا سفیر می شود
  • مسی از رفتن به پاری‌سن ‌ژرمن ناراضی است
  • حکم حبس ابد برای رییس پیشین فدراسیون فوتبال چین به جرم دریافت رشوه
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس فدراسیون فوتبال چین!
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چین!
  • حکم زندان برای ۲ مقام ارشد فوتبال چین
  • امباپه: خنده‌دار است از تیم ملی کشورت بابت بازی پول بگیری!