Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا دهقان مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری کروز در خصوص ارتباط دانشگاه ها با این شرکت گفت: نوآوری در صنعت نیازمند ایجاد ارتباط بین خودروسازی، قطعه سازی و دانشگاهیان است.

هشتمین نمایشگاه بین المللی موتور تهران در سالن ساپکو برای نمایش توانمندی های قطعه سازان در زمینه بومی سازی فناوری های ارزبر صنعت موتور از 28 بهمن به مدت سه روز دایر است و شرکت صنایع تولیدی کروز ضمن نمایش محصولات نوین خود در این صنعت، سعی در کمک به رونق هر چه بیشتر تولید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این نمایشگاه همایش ها و کنفرانس هایی با هدف ارتقاء سطح کیفی صنعت موتور برگزار شد که محمدرضا دهقان مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری کروز در میزگرد تخصصی قوای محرکه نوین و انقلاب صنعتی چهارم با اشاره به مشکلات موجود در صنعت خودرو گفت: در ایران صنعت خودروسازی همزمان با کشور چین آغاز به کار کرد ولی نتایج عملکرد آن ها به سه دلیل سیاست گذاری های دولت، خودروسازی و قطعه سازی در این دو کشور متفاوت است.

دهقان پیرو مشکلات موجود راهکارهایی اعلام و اظهار کرد: قطعه ساز باید محصولی تولید کند که متقاضی خرید آن وجود داشته باشد و نیازمند یک اراده ملی است. همه ی کارشناسان صنعت به دنبال افزایش سطح تولیدات و حتی تولید خودروهای برقی هستند و در مرحله نخست باید اراده و زیرساخت ها اصلاح شود و همچنین عوامل بازدارنده آن حذف شود، در سیستم های بانکی سیاست های پولی بررسی شوند و جلوی رانت ها گرفته شود تا منجر به رقابتی شدن فضا شود.

مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری کروز در خصوص ارتباط دانشگاه ها با این شرکت توضیح داد: نوآوری در صنعت نیازمند ایجاد ارتباط بین خودروسازی، قطعه سازی و دانشگاهیان است. متاسفانه در حال حاضر دانشگاه ها پروژه هایی با مبالغ کلان دریافت کردند و حاضر به همکاری با شرکت ها نیستند؛ ولی در جدای این مشکلات کروز در حال حاضر با سه دانشگاه شریف، امیرکبیر و تهران همکاری دارند.

دهقان با اشاره به وظیفه خودروسازان در خصوص اعلام راهکار و آینده نگری به قطعه سازان اظهار کرد: دولت باید زنجیره تامین­ قطعه و مواد را ایجاد کند و همچنین سیاست واردات و صادرات اصلاح شود؛ چرا که قطعه سازان دنباله روی سیاست های خودروساز هستند و خودروساز باید از نظر علمی، سیاست گذاری و مسیر حرکت متفاوت باشد. در همه دنیا خودروساز به قطعه ساز خودروی کانسپت با هدف نشان توانمندی های خود در تولید یک خودرو با طراحی مدرن، آینده نگرانه و استفاده از قابلیت های فنی فوق العاده حرفه ای ارائه می دهد که در ایران این موضوع بالعکس و متفاوت است.

وی در خصوص هوشمند سازی و ارتقاء این صنعت تصریح کرد: مهمترین عامل برای هوشمند سازی صنعت خودروسازی و قطعه سازی اراده و ایجاد زیرساخت های مناسب در این حوزه است.

منبع: فارس

کلیدواژه: نوآوری خودرو خودروسازی صنعت دانشگاه ها قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 

محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: کارگاه‌های ساخت و بازسازی این نیروگاه در چند سال اخیر روند رو به رشد و مطلوبی را در ساخت و بازسازی قطعات داشته اند و این امر جز با تلاش ، همفکری ،برنامه ریزی و بالا بردن دانش و استفاده از تجربیات گذشته متخصصین این نیروگاه امکان پذیر نبود.

او  افزود: ما با این رویکرد مشارکت جمعی کارکنان و مدیران توانستیم در سال ۱۴۰۲ اقدام به ساخت و بازسازی تعداد ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه نیروگاهی کنیم که این اقدامات ضمن صرفه جویی های ارزی و ریالی ، کاهش یافتن زمان تعمیرات واحدها و در نهایت باعث پایداری بیشتر واحدهای تولید برق نیروگاه رامین و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور شده است.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز  تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده در این مجموعه را ۴هزار و ۴۴۹ قطعه و تعداد تفکیکی بازسازی شده را ۳ هزار و ۴۰۲ قطعه با مجموع ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه برشمرد.

 حمدالله ممبینی مدیر کارگاه‌های عمومی نیروگاه رامين نیز با اشاره به دانش و تجربه فنی کارکنان نیروگاه مهمترین قطعات مورد ساخت و بازسازی در نیروگاه رامین ، ساخت شافت بوسترپمپ به همراه متعلقات ، ساخت شافت کندانسیت پمپ ، ساخت شافت والو۱۱۰۱ ، ساخت بوش درامی کندانسیت پمپ ، ساخت چرخ دنده حلزونی مدولی گیربگس سیستم کنترل توربین ، ساخت کرنت بولت ژنراتور ، ساخت پیچ های بشکه توربوفیدپمپ ، ساخت سیت متحرک رگلاتور۲۱۶ ، ساخت سیلندر و پیستون پمپ اسید خنثی سازی ، تراش و ترمیم پروانه های شافت توربوفیدپمپ ، سایز نمودن و تراش تیپسیلهای دیافراگم های توربوفیدپمپ  را از دیگر اقدامات انجام شده در این نیروگاه عنوان کرد.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور می باشد که علاوه بر تولید برق پایدار ، توانسته است بخش زیادی از قطعات مورد نیاز را با توان متخصصین خود مورد ساخت و بازسازی قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۶ روند فناوری که آینده صنعت خودروسازی را شکل می‌دهند
  • ساخت و بازسازی بیش از ۷ هزار قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • ببینید | خلاقیت یک راننده اسنپ در طراحی محیط داخلی خودرو
  • شکوفه اندیشیدن در سرزمین خودروسازی
  • جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی