Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار محمد زهرایی روز پنجشنبه در همایش شکوه هجرت ۱۳۹۸ که با هدف تجلیل  از تلاش های بی وقفه جهادگران توانمند استان البرز در کانون شهید سبحانی سپاه البرز برگزار شد، افزود: در دنیای امروز جبهه حق با باطل با محاسبات ریاضی نه به لحاظ تجهیزات،‌نیروی انسانی و فناوری و حتی تمرکزی که جبهه باطل با کمپین فشار حداکثری بر علیه جبهه مقاومت داشته است قابل قیاس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امروز جنگ ایمان در مقابل کفر،جنگ اراده ها در مقابله ارابه ها، جنگ انفاق در مقابل نفاق، جنگ اخلاص در مقابل اختلاس است و جنگ دلدادگی در مقابل وادادگی حتی در درون کشور است.

وی با بیان اینکه چیزی که جبهه حق را پیروز می کند باورها و اعتقادات است، گفت: با جهاد است که می توان در مقابل کفر پیروز شد که فقط جهادنظامی نیست بلکه جهاد اقتصادی و فرهنگی نیز هست.

زهرایی، عنوان جشنواره طلایه داران اقتصاد مقاومتی، کارآفرینان و صندوق های قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا در کنار جهاد محرومیت زدایی و خدمات رسانی قرار داد و افزود:‌ عنوان جهاد موفق را به این فعالیت ها اطلاق کرده اند.

وی جهاد را دارای مولفه های خاص خود دانست و تصریح کرد: زمانی که شما از جهاد اسم می برید یعنی از یک عمل عبادی اسم می برید و عمل عبادی یعنی خلوص نیت، یعنی با طهارت این کار را کردن و یعنی ایثارگری و از خودگذشتن که برعکس مبانی که در آموزش عالی و آموزش و پرورش آمده که علم بهتر است یا ثروت.

وی گفت: در مبانی آموزش عالی و آموزش و پرورش ما را دچار «یاهایی» کردند که نقطه مقابل تفکر اسلامی و مبانی اسلامی است که اعتدال می باشد که مگر می شود شما عالم باشید ولی ثروتمند نباشید و سرمایه درونی غنی نداشته باشید.

زهرایی ادامه داد: وقتی از جهاد موفق اسم می برید، می گویید یک جهاد یعنی یک عمل مومنانه انقلابی و اسلامی، یعنی از خودگذشتن در عین اینکه خود را می سازید و به دیگران پرداختن در عین اینکه دیگران را می سازید.

وی با اشاره به اینکه در این راه خود جهاد و جهادگر هدف می شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که با بعضی از نهادها در بحث محرومیت زدایی داریم همین است.

وی گفت: ما محرومیت زدایی را برای محرومیت زدایی انجام نمی دهیم، ما متوقف در خدمت رسانی و متوقف در اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی نیستیم بلکه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی بهانه ای برای رسیدن به هدف است و آن فرد و جهادگر و تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی هدف است.

رییس بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: محرومیت زدایی می کنیم ولی ابزار، وسیله، راهی و روشی برای رسیدن به هدف متعالی است و هدف اسلام و تراز جهادگران و سطحش با انقلاب هماهنگ می شود.

وی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری به بیرق داری و مسوولیت پذیری جوانان اشاره می کنند و می فرمایند که تصویر واقعی کشور و مژده آینده کشور شما هستید.

وی گفت: شما باید مسوولیت پذیر باشید و خود را جهادگر و جوان در تراز انقلاب شناسایی، توانمند و تربیت بشوید و شناسانده شوید.

زهرایی ادامه داد: متاسفانه نظام شایسته سالاری که از شایسته خواهی، شایسته یابی، شایسته گزینی، شایسته گماری و شایسته پروری است در بدنه دستگاه اجرایی نیست و اکنون در مرحله دولت سازی اسلامی با کندی پیش می رویم.

وی افزود: انقلابی که قرار است بعد از دولت سازی اسلامی، جامعه سازی را انجام بدهد و بعد به تمدن نوین اسلامی برسد و پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی خود برساند، در دولت سازی اسلامی نباید در جا بزند و کند حرکت بکند.

وی یادآور شد:‌ رهبر معظم انقلاب می فرمایند که باید قوی باشیم و انتخاب قوی، مجلس قوی، دولت قوی و انقلاب قوی داشته باشیم و یعنی اینکه تک تک ما قوی باشیم و همه چیز در ذهن  و باور ما می گذرد .

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: جهادگران به نوعی عمل کردند که ولی امر مسلمین جهان همیشه از فعالیت آن ها رضایت داشتند.

وی بیان داشت: مگر دراین ۴۱ سال که از عمر پربرکت انقلاب گذشته بسیج کم قله ها را فتح کرده است.

وی گفت:‌رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جهادگران فرمودند که گروه های جهادی جغرافیا محور که برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی به مناطق محروم می روند یکی از مصادیق بارز و دستاوردهای ۴۱ ساله بسیج است.

زهرایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به صندوق های قرض الحسنه مردم یار و اشتغالزا که حدود ۱۷ هزار صندوق می باشد، نیز اشاره کردند که این صندوق ها امید را در دل رهبر زنده می کند.

وی اظهار داشت: این مسیر باید با شدت و حدت بیشتر و با قوت بیشتر ادامه یابد زیرا پیچیدگی هر روز بیشتر می شود .

زهرایی گفت:‌همچنین در مباحث اجتماعی مقام معظم رهبری فرمودند که بسیج منطق اصلی اش منطق تبدیل تهدید به فرصت برای انقلاب است.

وی افزود: بسیج یعنی مردم و هر تهدیدی برای انقلاب یعنی من و شمای بسیجی تبدیل به فرصتش بکنیم و آیا امروز آسیب های اجتماعی در حاشیه شهر آسیب است یا تهدید و اگر تهدید است باید تبدیل به فرصت شود و آیا امروز بیکاری تهدید است یا فرصت و اگر تهدید است باید حتما به فرصت تبدیل شود.

رییس بسیج سازندگی کشور در خصوص شکل گیری بسیج،‌یادآور شد: یک روزی لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی تسخیر شد که امام (ره)‌فرمودند انقلاب دوم، انقلاب فرهنگی است که ۲۰ روز نگذشته بود بسیج شکل گرفت زیرا آن زمان توده ای و کومله بود و درون دشمن پرآشوب بود که می شد به تهدید تبدیل شود ولی با بسیج کنندگی مردم به نفع انقلاب، مردم به یک فرصت تبدیل شدند.

زهرایی گفت: امروز تمام مباحث سیاسی و بی ثبات سازی که در دستور کار جبهه استکبار قرار گرفته بر بدنه متوسط به پایین جامعه است، یعنی قشر محروم، مستضعف، انقلابی و باورمند را به کف خیابان بیاورند نه روشن فکرمآب را که کار خیلی سخت تر می شود.

وی افزود: کار من و شما پیشگیری، اقناع سازی، روشنگری و مطالبه گری است  که مباحث اجتماعی شکل بگیرد و تبدیل به موضوعات سیاسی نشود.

وی تاکید کرد: هر چه به ۱۴۰۰ نزدیک تر بشویم پیچیدگی این جریان هم بیشتر می شود و نیاز دارد که ما هم در این زمینه زیرکانه عمل کنیم.

رویکرد بسیج با سپردن کار به مردم تغییر می یابد

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور به برنامه های این سازمان در سال آینده اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹ مسیر  و ریل بسیج به سمت پیامدمحوری، اثربخشی، کیفی سازی و کار در کف و سپردن کار به خود مردم با نگاه تسهیل گری و بدون تصدی گری تغییر می یابد. وی افزود: مدل قرارگاهی در سازمان بسیج شکل می گیرد که مدل قرارگاهی یعنی حل مساله در محل وقوع مساله.

وی تاکید کرد: تمام جهادگران این حساسیت ها را به خانواده اجتماعی خود منتقل کنیم و وقت بگذاریم و این روشنگری را انجام دهیم ضمن اینکه هر کدام از ما مثل یک چراغ راه هستیم و مثل یک لکوموتیوی این قطار را به دنبال خودش بکشد عمل کنیم تا انقلاب روز به روز بر افتخاراتش افزوده شود و روز به روز جهادگران و جوانان بیشتر هم در بدنه مسوولتی جامعه و هم در بدنه تفکرسازی و فرهنگ سازی و گفتمان سازی جامعه بدرخشند.

در این آیین از جهادگران و گروه های جهادی برتر استان البرز تجلیل شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آسیب های اجتماعی اشتغال ثروت خانواده مقام معظم رهبری انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بسیج سازندگی کشور محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا از عملیات مقتدرانه وعده صادق حمایت کرد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

بنا به منطق قرآن، حقوق بین‌الملل و راهبرد عقلانی و عملگرانه ایجاد بازدارندگی، دلاورمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی مجموعه نیروهای مسلح کشور، پاسخ کوبنده و تحقیرکننده‌ای به هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی وارد نمودند تا وعده صادق رهبر حکیم انقلاب اسلامی تحقق یابد و دشمنان دریابند که حقیرتر از آنند که بتوانند بدون هزینه به منافع ملی ایران اسلامی ضربه‌ای وارد کنند. خداوند در قرآن می‌فرماید: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»؛ به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و به یقین خدا بر یاری آنها تواناست (سوره مبارکه حج آیه 39)، و در جایی دیگر میفرماید: «وَقاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یقاتِلُونَکُمْ وَلا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا یحِبُّ الْمُعْتَدِینَ»؛ و در راه خدا، با کسانی که با شما می جنگند، نبرد کنید (سوره مبارکه بقره آیه 190). این منطق قرآنی به ما می‌آموزد که در مقابل تجاوز دشمن، با اقتدار به مقابله بپردازیم.

از سوی دیگر براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، حق رسمی یک کشور در پاسخگویی به تجاوزات کشور متخاصم به رسمیت شناخته شده است. ایران مقتدر نیز با اعمال این حق ذاتی خود، در پاسخ به جنایات چند ماهه این رژیم سفاک علیه مستشاران نظامی و در مورد اخیر، حمله به کنسولگری کشور و به شهادت رساندن فرماندهای عالی رتبه نظامی ایران در سوریه، در یک تهاجم گسترده با حجم بالایی از پرتابه‌های موشکی و پهپادی به پایگاه‌های نظامی این رژیم، حمله‌ای بی سابقه نمود.

کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا ضمن تشکر از دلاورمردان مجموعه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابت تنبیه سخت رژیم صهیونیستی، حمایت همه جانبه از این اقدام را وظیفه همگانی مردم و جامعه دانشگاهی می‌داند و همه مردم را به وحدت ذیل پرچم مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمن خارجی دعوت می‌نماید.

کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا

خبرنگار: محمدحسین میرزائی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225455 برچسب‌ها ایران رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی ایسکانیوز سوریه دانشگاه آزاد همدان

دیگر خبرها

  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • حماسه‌آفرینی‌های ارتش چراغ راه مجاهدان عرصه حق و باطل است
  • سپاه به اسراییل ثابت کرد که دفاع ما پشیمان کننده و بازدارنده است
  • همت و جهاد مقدس ارتشیان در دور سازی تهدیدات دشمنان را می‌ستاییم
  • کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا از عملیات مقتدرانه وعده صادق حمایت کرد
  • قدردانی وزیر کشور از عملیات وعده صادق نیرو‌های مسلح