Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از درخواست وزارت بهداشت از شهرداری تهران درخصوص اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به شهروندان درباره کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر حمید چوبینه در خصوص جلسه اضطراری صبح امروز شهرداری و تکالیفی که برای شرکت شهر سالم برای مقابله با کرونا ویروس در نظر گرفته شده است، گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، براساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت، در بحث پیشگیری و آموزش حوزه‌های مختلفی که در ارتباط با شهرداری تهران هستند پیش زمینه هایی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیروز نیز که خبر ابتلا و درگذشت هموطنان ما در قم منتشر شد، با دستور شهردار تهران مقرر شد تدابیر بیشتری در نظر گرفته شود که همه آنها ذیل سیاست های وزارت بهداشت است.

او ادامه داد: توصیه هایی را در بحث اماکن و وسائل نقلیه عمومی و مراکزی که محل ازدحام جمعیت است از جمله مترو، اتوبوس، بی.آر.تی و همچنین اماکن دربسته ارائه دادیم که مقرر شد آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی صورت گیرد و تدابیر بهداشتی در این اماکن لحاظ گردد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به جلسه اضطراری صبح امروز شهردار تهران با معاونین خود در زمینه کروناویروس گفت: شهردار تهران دستور ویژه دادند و جلسه‌ای با حضور مدیرعامل اتوبوسرانی، متروی تهران و مدیرکل سلامت شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان زیباسازی امروز برگزار شود.

چوبینه در پاسخ به این سوال که آیا امکانات شهرداری تهران در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد، گفت: ذیل سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و شهردار تهران دستور دادند هر نوع همراهی و کمکی که از شهرداری تهران امکان‌پذیر است در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد. درخواست ویژه وزارت بهداشت مبنی بر گسترش آگاهی‌رسانی و آموزش به شهروندان به صورت گسترده در اماکن عمومی و سطح شهر است و تمام اماکن شهرداری نیز در راستای این سیاست‌ها آمادگی لازم را دارند.

وی افزود: این دستورالعمل از صبح اجرایی شده است و آگاهی‌رسانی و آموزش‌های شهروندی در زمینه کرونا ویروس طبق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهر سالم، وی در ادامه تاکید کرد: این امر بهداشتی درمانی از کشور عبور خواهد کرد و نباید نگرانی زیادی برای مردم ایجاد شود چرا که یک نفر هم برای ما ارزش دارد و باید حساس باشیم، اما بزرگنمایی و ایجاد رعب و وحشت درست نیست. آرامش مهمترین وضعیتی است که می تواند باعث کنترل و پیشگیری از این بیماری شود و باید افراد درمعرض خطر بیشتر احتیاط کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس شهرداري تهران شهرداری تهران شرکت شهر سالم وزارت بهداشت شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در آئین آغاز به کار هفته سلامت که در بوستان لاله برگزار شد، اظهارداشت: در سال جاری برای همه اقشار مختلف جامعه از سوی شهرداری برنامه خاص تدارک دیده شده است و هیچ گروه و قشر جمعیتی نیست که از برنامه‌های تدارک دیده شده بی نصیب بماند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: به مناسبت هفته سلامت خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران ارائه می‌شود.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: فقط با یک اندیشه و ذهن و فکر مثبت اگر بگوییم و بخواهیم می‌توانیم حال خوب را بسازیم.

فرشیدی با بیان اینکه مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چند نکته می‌تواند منجر به حفظ سلامتی شود، بیان داشت: داشتن تغذیه مناسب، فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادت‌ها اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصاً در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک شده با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت و سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

گفتنی است؛ نمایشگاه هفته سلامت با شعار «حال خوب ساختنی است» در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع و ۸۰ غرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در بوستان لاله پذیرای بازدید کنندگان است.

کد خبر 6083967

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری زیر ذره‌بین شورای شهر | مظفر: ۲ هزار و ۸۷۴ پروژه برای سال جاری شناسایی شدند
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • ارایه خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور