Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: وانت‌بارهای شهری بنزینی ساماندهی شده دارای پروانه معتبر و اسناد حمل از ابتدای اسفندماه امسال از سهمیه سوخت مجزا برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد، اظهار کرد: وانت‌بارهای بنزین‌سوز دارای پروانه فعالیت معتبر در سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری (به نشانی WWW.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

UTCMS.IR) که اطلاعات آنها توسط شهرداری‌ها و یا اتحادیه‌های صنفی مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت در آن ثبت شده باشد از اسفندماه ۱۳۹۸ از اعتبار ریالی سهمیه سوخت بنزین برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این رقم برای خودروهای تک سوز کم مصرف و پرمصرف به ترتیب معادل ۱۰۰ و ۱۵۰ لیتر علاوه بر سهمیه واریز شده به کارت‌های سوخت آن‌ها است و همین میزان برای خودروهای دوگانه سوز به ترتیب معادل ۹۰ و ۱۳۰ لیتر خواهد بود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: پیرو تصویب کارگروه مربوطه از ابتدای اسفند ۱۳۹۸، سهمیه واریز شده به کارت‌های سوخت وانت‌ها به رقم ابتدای طرح سهمیه بندی در انتهای آبان ماه ۱۳۹۸ باز می‌گردد؛ به عبارت دیگر برای خودروهای کم مصرف و پرمصرف تک سوز به ترتیب ۲۰۰ و ۳۰۰ و برای دوگانه‌سوزهای کم‌مصرف و پرمصرف به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ لیتر واریز خواهد شد.

جمالی‌نژاد با اشاره به وانت‌بارهای پرتردد که نیازمند سوخت بیشتری از مقادیر گفته شده هستند عنوان کرد: وانت‌بارهای دارای پروانه فعالیت معتبر، می‌توانند تا سقف ۶۰۰ لیتر برای خودروهای پرمصرف و ۴۰۰ لیتر برای کم‌مصرف از اعتبار سهمیه عملکردی برخوردار شوند.

وی افزود: شرط بهره‌مندی از این سهمیه ثبت پیمایش‌های موفق انجام شده آن‌ها از طریق شرکت‌های هوشمند حمل بار دارای مجوز از وزارت صمت و شهرداری‌ها که اطلاعات آن برای این سازمان ارسال می‌شود، است؛ روش دیگر، ثبت ترددها از طریق سامانه متمرکز باربرگ شهری به نشانی www.baarbag.ir است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در این طرح وجهی به حساب مالکان خودرو واریز نمی‌شود، افزود: صرفاً اعتبار مشخص محاسبه شده برای هر خودرو به کارت بانکی مالک خودرو واریز می‌شود که صرفاً در جایگاه‌های سوخت بنزین و به منظور برداشت سوخت بنزین توسط همان خودرو قابل استفاده خواهد بود.

جمالی‌نژاد با تأکید به این نکته که مرجع رسمی ثبت اطلاعات ناوگان و رانندگان حمل و نقل شهری، سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری به نشانی www.UTCMS.ir است، اظهار کرد: در صورت شناسایی هرگونه تخلف شهرداری‌ها و اتحادیه‌های صنفی و یا رانندگان و شرکت‌های خدمات هوشمند حمل بار که بر اساس بانک‌های داده‌ای موجود از جمله دوربین‌های شهری بررسی می‌شود با متخلفان برابر مقررات و قوانین برخورد می‌شود و تمامی مسئولیت زیان وارده حاصل از تخصیص غیرصحیح سهمیه سوخت با شخص متخلف است.

کد خبر 411378

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور وانت بار سهمیه بندی بنزین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای خودروهای وانت بارهای سهمیه سوخت کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد