Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشید حیدری مقدم عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای تمام افرادی که کوچک‌ترین علائمی به نفع بیماری کرونا داشته باشد نمونه گیری انجام می‌شود، گفت: تاکنون هیچ گونه مورد مثبتی از این ویروس در استان همدان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم آرامش خود را حفظ کنند، گفت: کرونا یک بیماری ویروسی است و مرگ و میر آن مانند بیماری آنفلوآنزا عددی حدود ۲ درصد مبتلایان است که اغلب افرادی که در دنیا جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند نیز یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند و یا به دلیل سن بالا و بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه این ویروس در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند و ۹۸ درصد افرادی که حتی جواب تست کرونای آنها مثبت باشد بهبود می‌یابند و بدون هیچ علامتی می‌توانند به زندگی عادی برگردند، گفت: توصیه جدی رعایت اصول بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست‌ها است.

حیدری مقدم با بیان اینکه تا حد ممکن باید از دست دادن و روبوسی خودداری کرد و در مکان‌هایی که شانس ابتلاء به بیماری کرونا در آن وجود دارد تردد نکرد و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز در این مکان‌ها حاضر نشوند، گفت: یکی از موارد مورد سوال در این بیماری ضرورت استفاده از ماسک است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای کادر بهداشتی درمانی که درگیر با بیماری هستند و بیمار و همراهان وی لازم است و استفاده آن در افراد سالم ضرورتی ندارد، گفت: افرادی که علائمی از سرماخوردگی دارند بهتر است از ماسک استفاده کنند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با تاکید بر اینکه علامت مهم برای ما تب بالا و تنگی نفس است، گفت: سرماخوردگی معمولی و علائم دیگر با دریافت مایعات کنترل می‌شود و جای نگرانی نیست.

کد خبر 4857394

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان ویروس کرونا انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد انقلاب اسلامی ایران گرگان مجلس شورای اسلامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت.


دکتر علی عباسی افزود: در سال ۱۴۰۲ از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۲۵ نفر مرد و مابقی زن هستند.

بابل دارای بیشترین جان باخته
در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۷، ساری و میاندرود با ۲۸ و آمل با ۲۶ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام ۲ فوتی گزارش شده است.

شهریور بیشترین فوتی
بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۲۰ و آذر با ۱۹ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج

عضو شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: هر چند در سال‌های گذشته و طبق آمار‌های موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • سندروم پس از کرونا چیست؟