Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی را درباره نحوه انتشار اخبار کرونا خطاب به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه کرد.

به‌دنبال شیوع برخی شایعات و گمانه‌زنی‌های گسترده درباره شیوع بیماری کرونا، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توصیه‌ نامه ای منتشر کرد.

 در این توصیه‌نامه آمده است:

با توجه به شیوع برخی شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌های گسترده و غیررسمی درباره ویروس کرونا در کشور که موضوع همه مردم ایران است، توصیه می‌شود رسانه‌ها  و فعالان شبکه‌های اجتماعی، موارد زیر را در انتشار و بازنشر اخبار مورد توجه قراردهند:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام دریافت اطلاعات و بازنشر آن انتظار می رود از منبع تولید اطلاعات و صحت و سقم ان مطمئن شوید و مانع از انعکاس  «برداشت از موضوع- گمانه و اطلاعات ناقص» شوید.

بیشتربخوانید:کرونا به ایران رسید/ دو نفر در قم فوت کردند

از صفر تا صد ورود کرونا به ایران

۲. انتشار گمانه‌زنی‌ها، شایعات و فایلهای صوتی، تصاویر و ویدئوهای بدون منبع مشخص، ذکر آمار و ارقام بدون تایید از سوی نهادهای رسمی صرفا موجب اضطراب و اغتشاش خبری است و تنها آرامش و امنیت روانی مردم را هدف قرارمی دهد لذا توصیه می‌شود به اخبار تولیدی رسانه های شناسنامه دار و رسمی توجه شود.

۳. کرونا، یک مساله جهانی است و شفافیت در اطلاع‌رسانی موثق و دقیق وظیفه ابلاغی از سوی رییس جمهور محترم به همه دستگاه‌هاست و طبعا از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این موضوع، دقت را  برای صحت، سپس  سرعت و رقابت را در اولویت بعدی قرار دهند.

۴. با توجه به تخصصی بودن موضوع، صرفا به انتشار اخبار رسمی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بپردازید.

۵. از نشر و درج نظرات و دیدگاه های سایر دستگاه‌ها، چهره‌ها و مسئولان که متخصص یا مرتبط با موضوع نیستند حتی‌الامکان خودداری شود.

۶. اهتمام همه رسانه‌های کشور که دغدغه ایران را دارند، افزایش آگاهی مردم، ایجاد همبستگی ملی برای پیشگیری و بسیج همه امکانات برای کاهش انتشار ویروس و درمان مبتلایان احتمالی است و از رسانه‌ها  که در این موارد همواره پیشگام و ازهفته‌ها قبل اطلاع‌رسانی را آغاز کرده‌اند، انتظار می‌رود، همچنان همین مسیر را تداوم بخشند.

۷. با توجه به انتشار گسترده اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی، وظیفه رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی است که میدان‌دار و مرجع اطلاع‌رسانی برای مردم باشند تا ضمن جلوگیری از نگرانی بی‌مورد موجب حفظ آرامش روانی مردم با دریافت، اخبار درست و دقیق مورد نیازمردم دراین شرایط شویم./ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد

رمضان قدیروف به گزارشی مناقشه برانگیز مبنی بر اینکه در حال مرگ است و کرملین به دنبال جایگزینی برای اوست، واکنش نشان داده و تصویری از خود درحالیکه دارد ورزش می‌کند، منتشر کرد.

به گزارش مشرق، رمضان قدیروف، رهبر چچن در رسانه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از خود در حال ورزش کردن نوشت: «به یاد داشته باشید، مراقبت از سلامتی سرمایه‌ای برای آینده است و استحکام و استقامت به موفقیت شما منجر می‌شود چه در زندگی و چه در ورزش.»

به نوشته مجله دیلی بیست، در این ویدئو که به نظر می‌رسد توسط معاون‌های قدیروف حین ورزش کردن گرفته شده باشد، او پس از بارفیکس، یکی از معاون‌هایش را به راحتی از زمین بلند می‌کند و به زمین می‌کوبد.

رسانه‌های تحت کنترل کرملین نیز با انتشار این ویدئو، کلیپ دیگری از تمرین قدیروف را به اشتراک گذاشتند و خاطرنشان کردند که او در میان «شایعات در مورد سلامتی‌اش»، «روحیه بالایی» دارد.

گمانه زنی‌ها درباره سلامت قدیروف در حالی چندین سال است شایع شده که وزن او به طرز چشمگیری نوسان داشته و اغلب چاق دیده می‌شود. همچنین رسانه مستقل خبری «Novaya Gazeta Europe» روز دوشنبه گزارش کرد که رهبر چچن بیماری لاعلاجی دارد و کرملین آماده می‌شود تا کسی را جایگزین او کند.

در این گزارش با استناد به یکسری منابع در بیمارستان مرکزی مسکو آمده که وضعیت قدیروف خیلی بدتر از آن چیزی است که وجود دارد و سال گذشته میلادی به دلیل اوردوز ناشی از مصرف بیش از حد داروی آرام‌بخش حین درگیری با نکروز پانکراس به کمای پزشکی رفت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعات در خصوص نقل‌وانتقالات
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» در تبریز