Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@23:59:57 GMT

تقابل ۲ خودروی زرهی روسی و آمریکایی در سوریه

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۰۷۹۴

خرداد: ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد یک خودروی نظامی روسیه قصد سبقت از یک خودروی زرهی آمریکایی در سوریه را داشته که در ادامه خودروی آمریکایی واکنش نشان می‌دهد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این ویدیو از داخل یک خودروی غیرنظامی که دقیقا در همان مسیر کاروان روسی متشکل از سه خودروی زرهی در پشت سر کاروان زرهی آمریکا گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آغاز فیلم‌برداری، خودروی روس جلویی موفق می‌شود از سمت راست مسیر، اولین خودروی آمریکایی را پشت سر بگذارد اما دومین خودروی آمریکایی به آن اجازه عبور نمی‌دهد و این خودروی روس را به شدت از مسیر خود منحرف کرده و به بیرون جاده می‌فرستد.
این دو خودرو پس از برخورد با یکدیگر در کنار مسیر متوقف می‌شوند و ویدیو نیز پایان می‌یابد.
در حال حاضر سوال‌هایی درباره زمان و مکان وقوع این درگیری که به نظر می‌رسد در طول مسیری در نزدیکی شهرک قامشلی در مرز با ترکیه رخ داده، مطرح هستند.
در این حادثه نزدیک بود خودروی روس یک شهروند را که در کنار مسیر در حال عبور بود، زیر بگیرد.
یک مقام نظامی سابق روس درباره این ویدیو که اخیرا در جاده ام ۴ در شمال شرق سوریه بین دو خودروی نظامی روسیه و آمریکایی رخ داد، اظهار نظر کرد.
در این ویدیو یک نفربر آمریکایی سد راه خودروی زرهی روسیه از نوع "تایگر" می‌شود که با سرعت بیش از حد مجاز قصد عبور از آن را دارد اما نفربر آمریکایی، خودروی زرهی را ناگزیر به توقف می‌کند، اینجا ویدیو خاتمه می‌یابد.
ژنرال لیونید ایواشوف، رئیس سابق اداره کل همکاری نظامی بین‌المللی در وزارت دفاع روسیه گفت، چنین حوادثی بین نظامیان آمریکایی و روس ادامه خواهند داشت اما منجر به جنگ علنی نخواهند شد. چنین اقدامات تحریک‌آمیز کوچک را آمریکایی‌ها با هدف حمایت از تنش در سوریه انجام می‌دهند زیرا نمی‌خواهند اوضاع سوریه آرام باشد.
چند هفته‌ای است که حوادثی از این دست میان نیروهای آمریکایی و روس در شمال شرق سوریه رو به افزایش هستند. برچسب ها: خودروی زرهی

منبع: خرداد

کلیدواژه: خودروی زرهی خودروی زرهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ممنوعیت ورود شناور‌های مرتبط با روسیه به بنادر آمریکا را به علت عملیات روسیه در اوکراین به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناور‌های مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

دیگر خبرها

  • خوش‌تیپ، جذاب، جسور؛ تقابل رم ده روسی و لورکوزن آلونسو در نیمه نهایی لیگ اروپا
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد