Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@09:07:30 GMT

بانک‌ها 10 درصد بیشتر وام دادند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۰۸۱۹

بانک‌ها 10 درصد بیشتر وام دادند

خبرگزاری آریا - مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها در 9 ماهه نخست امسال رشد 10 درصدی داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از بخش پولی و بانکی، حجم مانده تسهیلات بانکی ارائه‌ شده از ابتدای سال جاری تا آذرماه حدود 10 درصد افزایش یافته است. در واقع در 9 ماهه امسال میزان مانده تسهیلات بانکی 10 درصد افزایش پیداکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر پایه این گزارش، مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها در پایان سال گذشته 1300 هزار میلیارد تومان بوده که در آذرماه سال جاری به1426 هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد 9.7 درصدی مانده تسهیلات را نشان می‌دهد.
در همین مدت، مانده تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی از 78 هزار میلیارد تومان به 104 هزار میلیارد تومان رسیده که 7.3 درصد از کلتسهیلات اعطایی را شامل می‌شود.
این در حالی است که مشارکت مدنی با 28 درصد و فروش اقساطی با 27 درصد از کل مانده تسهیلات اعطایی، بیشترین سهم از کلمانده تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند.
مانده تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی در پایان آذر ماه سال جاری به 396 هزار میلیارد تومان و تسهیلات فروش اقساطی به 389 هزارمیلیارد تومان رسیده است.
مانده تسهیلات اعطایی بانک‌های غیر دولتی و موسسات اعتباری نیز در پایان آذرماه سال جاری به 882 هزار میلیارد تومان رسیده کهحدود 61 درصد از کل مانده تسهیلات را شامل می‌شود.
از سوی دیگر، سهم بانک‌های تجاری در این تسهیلات حدود 17 درصد است که به این ترتیب مانده تسهیلات اعطایی در بانک‌های تجاریدر آذرماه به 246 هزار میلیارد تومان رسید.
به گزارش ایسنا، مانده تسهیلات اعطایی بانک‌های تخصصی نیز در آذرماه به 298 هزار میلیارد تومان رسیده که نشان از سهم 21 درصدی مانده تسهیلات اعطایی بانک‌های تخصصی در این مدت دارد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مانده تسهیلات اعطایی بانک هزار میلیارد تومان رسیده سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت:با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی رتبه یک اعطای وام ازدواج را سال گذشته در سطح کشور کسب کردیم که دستاورد مهمی بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی که در قالب نشست با بانک‌های عامل ارائه دهنده تسهیلات ازدواج برگزار شد اظهار داشت:گره گشایی از زندگی مردم در همه ادیان و فرهنگ‌ها ارزشمند است و ما که مفتخر به همجواری با بارگاه منور رضوی هستیم باید افتخار کنیم در الگوهای مدیریتی، ارزش‌های رضوی را نشر دهیم.

گنابادی نژاد به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی ایشان اشاره کرد و گفت: بر این اساس با توجه به اهمیت فرمایشات مقام معظم رهبری، دستورات مهمی از سوی رئیس جمهور برای سهولت دریافت وام ازدواج صادر و مورد تاکید قرار گرفت.

وی تاکیدکرد: بدین منظور با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی رتبه یک اعطای وام ازدواج را در پایان سال گذشته کسب کردیم که دستاورد مهمی بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خواستار شد: برای سال جاری باید طبق برنامه زمان بندی و به شکل متوازن در راستای پاسخگویی به متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری عملکرد خوبی داشته باشیم.

بازرس کل خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهارداشت: در شاخص‌های مختلف رشد و توسعه در سال 1402 نسبت به  بسیاری از استان‌ها جلو هستیم. سال گذشته را همراه تر از سال‌های قبل دیدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی فتوحی در ادامه با بیان اینکه همگرایی بین مسئولان تصمیم‌گیر در استان طی سال 1402 قابل توجه بود، افزود: این تعامل و هم‌افزایی ماندگار شد؛ یکی از شاخص‌های شیوه حکومت صادقانه توجه به اقتصاد مستمندان بوده که نیاز است با همت مدیران مختلف به این بخش توجه شودو خوشبختانه در دولت اتفاقات خوبی در این حوزه‌ها صورت گرفته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پرداخت وام ازدواج یک تکلیف است و خوشبختانه این کمک در استان انجام شده و صف انتظار متقاضیان به حداقل رسیده است که باید آن هم به صفر برسد.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با تاکید بر اینکه نهایتا یک ضامن قابل قبول است و حتی یارانه هم ضمانت می‌تواند باشد، افزود: برخی از بانک‌ها گاهی دو ضامن کسر از حقوق می‌خواهند که قطعا خلاف قانون است و باید دستگاه‌های نظارتی به این مسئله ورود کنند.

وی تاکیدکرد: مردم باید شیرینی روان بودن اخذ تسهیلات وام ازدواج را حس کنند؛ این چیزی است که قانون گذار می‌خواهد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور یعقوبعلی نظری،استاندار خراسان رضوی از بانک‌های عامل برتر در حوزه ارائه تسهیلات ازدواج تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • بائو: نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است/ بیشتر هوچی‌گری در بازی‌های لیگ دیده‌ایم
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • خشم گواردیولا: نمی‌دانم چطور زنده مانده‌ایم!
  • رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج
  • جهش واردات نفت چین از روسیه