Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال از طریق بنادر استان بوشهر ۱۲۱ میلیون دلار کالای غیرنفتی از طریق گمرکات استان بوشهر به بنادر قطر صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۴ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، «سید حسین حسینی» ظهر پنجشنبه (1 اسفند) در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر، جایگاه استان را در امر صادرات غیرنفتی مهم دانست و خاطرنشان کرد: یک ‌پنجم کالاهای صادراتی کشور از استان بوشهر انجام می‌شود که جایگاه مهم این استان در عرصه تجارت دریایی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه در ۱۰ ماه سال جاری بیش از ۲۰ میلیون تن کالا به ارزش ۶.۹ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد است ادامه داد: در این مدت ۷ هزار و ۶۳۶ فقره درخواست ثبت سفارش به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ارائه‌شده که تا آخر دی‌ماه به ۳ هزار و ۸۳۴ فقره آن رسیدگی و تأیید نهایی شده است.

 

حسینی با اشاره به اینکه قطر یکی از کشورهای هدف صادرات غیرنفتی در استان بوشهر می باشد افزود: در ۱۰ ماه امسال از طریق بنادر استان بوشهر ۱۲۱ میلیون دلار کالای غیرنفتی از طریق گمرکات استان بوشهر به بنادر قطر صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۴ درصدی دارد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیشترین کالاهای صادرشده به قطر را محصولات کشاورزی و مواد معدنی دانست و افزود: در این مدت ۱۷۴ هزار تن کالا از بندر دیر به قطر صادرشده است.

 

وی از کاهش واردات از بنادر استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه امسال کالاهای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۴ درصد و ارزشی ۲۲ درصد کاهش دارد.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجارت دریایی صادرات غیر نفتی استان بوشهر خبرگزاری شبستان گمرکات استان بوشهر استان بوشهر ۱۰ ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد

غلامی گفت: کالاهای صادر شده از حیث وزنی با رشد ۲۰ درصدی و به لحاظ ارزش ۱۲ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: کالاهای صادر شده استان مرکزی در سال گذشته، ۱۳۰ میلیون دلار بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از این استان شامل انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، پلی اتیلن، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای ،دستمال کاغذی، عایق رطوبتی است.

غلامی اظهار کرد: ۳۳۲ هزار تن کالا نیز به ارزش ۹۲۹ میلیون دلار سال گذشته از ۵۵ کشور به استان مرکزی وارد شد که از لحاظ وزنی ۷۱ درصد و از حیث ارزش ۴۹ درصد رشد داشت.

وی، عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی را شامل شمش آلومینیومی، آنتی اکسیدان‌ها، مواد اولیه دارو، اسانس خوراکی، اسانس‌های بهداشتی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات خط تولید عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افرود: میزان واردات گمرکات این استان ۳۰۷ میلیون دلار از سال ۱۴۰۱ بیشتر بود که رشد قابل توجه‌ای برای واحدهای تولیدی است.

غلامی تصریح کرد: ۸۷۱ پرونده در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز سال گذشته در استان مرکزی توسط نهادهای کاشف تشکیل شد که کار تطبیق اسناد (برخی موارد) و تعیین ارزش آن توسط گمرکات استان انجام شد.

وی اظهار کرد: ۲۸ پرونده نیز توسط گمرک کشف شد که از لحاظ ارزشی رشد ۵۵۲ درصدی داشت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: کل درآمدهای وصولی گمرکات استان در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بود که با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

غلامی با بیان اینکه در رویه کارنه تیر و ترانزیت مقصد در مجموع تشریفات گمرکی ۳۹۰ هزار تن کالا انجام شد که رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان صادر شد
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد
  • افزایش ۲۶ درصدی صادرات به روسیه