Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@10:21:52 GMT

وظایف مجلس در بعد حفظ منافع ملی پررنگ‌تر است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۱۰۰۶

وظایف مجلس در بعد حفظ منافع ملی پررنگ‌تر است

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام حسن بیگدلی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته همواره در صدد کمرنگ کردن حضور مردم در عرصه‌های حساس انقلاب بوده‌اند، افزود: بی‌تردید یکی از حساس‌ترین این عرصه‌ها موضوع انتخابات است که دوم اسفندماه امسال یکی از این رویدادها را پیش رو داشته و حضور همیشگی مردم اجازه محقق شدن نقشه‌های دشمنان را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین هدیه و دستاورد برگزاری انتخابات، تعیین سرنوشت و آینده کشور به دست خود مردم آن کشور است، تصریح کرد: انتظار داریم مردم با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی و مهم‌تر از آن انتخاب اصلح، زمینه را برای تشکیل یک مجلس قوی و در طراز انقلاب اسلامی تشکیل دهد؛ چرا که یکی از نیازهای امروز کشور، وجود مجلسی است که بتواند در همه ابعاد و بخش‌ها در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی کرده و تصمیمات مهم برای آینده کشور اتخاذ کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با یادآوری اینکه وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، همه مقاطعی که با موفقیت برای کشور همراه بوده، به واسطه همراهی ارکان اساسی نظام با ولایت‌فقیه محقق شده است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وجود مجلس قوی است، به همین خاطر علاوه بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، انتخاب کاندیدای اصلح نیز یکی از ضروریات جامعه امروز است تا بتوان به واسطه این انتخاب، همه نقشه‌های شوم دشمنان را که علیه ملت ایران طرح‌ریزی می‌شود، نقش بر آب کرد.

بیگدلی اشاره به اینکه در ظاهر امر، دو وظیفه مهم قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای این قوانین بر دوش مجلس گذارده شده اما باید بدانیم که این قوه وظایف دیگری نیز ورای این دو وظیفه اصلی بر دوش دارد، اظهار کرد: بی‌تردید اگر قرار باشد نمایندگان مجلس شورای اسلامی همه این وظایف را به درستی انجام دهند، یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای تحقق این موضوع، برخورداری نمایندگان از آگاهی و دانش کافی در خصوص آنچه که بر عهده آنان در طول چهال سال نمایندگی گذاشته شده، است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه یک نماینده اصلح دارای شاخص‌های متعددی بوده و بی‌شک آگاهی داشتن مردم به این شاخص‌ها می‌تواند در انتخاب اصلح تاثیرگذار باشد، بیان کرد: انقلابی بودن، معنویت‌گرایی، بینش توحیدی، دوری از اشرافی‌گری، استکبارستیزی، دشمن‌شناسی و … از مهم‌ترین شاخص‌های یک نماینده اصلح به‌شمار می‌رود و لحاظ کردن همه این موارد به هنگام انتخاب یک کاندیدا می‌تواند در تشکیل یک مجلس در طراز انقلاب اسلامی تاثیرگذار باشد.

بیگدلی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید به این موضوع آگاهی کامل داشته باشند که حضور آن‌ها در کرسی بهارستان به واسطه اعتمادی است که مردم با رأی خود آن را محقق کرده‌اند، گفت: زمانی که حفظ منافع ملی در میان باشد، یک مجلس در طراز انقلابی می‌تواند تاثیرگذاری خود را به اثبات برساند، بنابراین مباحثی چون استیضاح وزیران و رئیس‌جمهور از سوی مجلس به هنگام کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف محوله، می‌تواند از به خطر افتادن منافع ملی جلوگیری کند.

وی با یادآوری اینکه رسیدگی به شکایات مردم و نظارت بیش از پیش بر مصوبات مجلس، از دیگر وظایف نمایندگان به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: دوم اسفندماه یکی دیگر از روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که بی‌تردید دشمن همانند سال‌های گذشته در تلاش است تا به انحای مختلف حضور مردم در این عرصه مهم را کمرنگ جلوه دهد اما غافل از اینکه ملت برای به دست آوردن عزت واقعی، خون‌های زیادی داده و حاضر نخواهند بود خدشه‌ای به این نظام وارد شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان زنجان استیضاح شاخص مسئول نمایندگی ولی فقیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمله ایران به اسرائیل گفت: باید یک پاسخ محکم به این رژیم جنایتکار که قوانین و موازین بین‌المللی را رعایت نمی‌کند داده می‌شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه نهاد‌های بین‌المللی جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را محکوم نکردند به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران براساس منشور سازمان ملل که اجازه می‌دهد دفاع مشروع انجام شود به این جنایت پاسخ داد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس ادامه داد: در پاسخ به حمله جنایتکارانه و تجاوزکارانه اسرائیل به کنسولگری کشورمان در سوریه یک عملیات محدود طراحی شد و علی‌رغم ایجاد سد‌ها و سپر‌هایی که آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی از کشور‌های منطقه در مقابل موشک‌ها و پهپاد‌های ایران ایجاد کردند اهدافی که در سرزمین‌های اشغالی مدنظر بود مورد اصابت قرار گرفت و عملیات وعده صادق بسیار موفقیت‌آمیز بود.

جوکار گفت: تنبیه متجاوز به این معنا نیست که کاملا انتقام گرفته شده، چون در حقیقت عملیات وعده صادق نقش بازدارندگی داشت چراکه ایران در مقابل کشور‌هایی که تهدید نظامی می‌کنند با هیچ‌کس شوخی ندارد و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران منافع ملی است و هر کس منافع ملی را مورد تهاجم قرار دهد یقینا با پاسخ‌های محکم ایران مواجه خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس اظهار کرد: آنچه اهمیت داشت حرکت‌ها و دقت در این عملیات بود البته عملیات وعده صادق خلاقانه و نوآورانه بود، چون عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود که انجام شد.

وی بیان‌کرد: عملیات وعده صادق باعث وحدت، انسجام ملی و افزایش سرمایه اجتماعی کشور شد، چون به تقاضای مردم انجام گرفت و خوشحالی امت اسلامی در منطقه و همچنین مردم مظلوم فلسطین را به دنبال داشت.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها نقاط ضعف زیادی در منطقه دارند و اهدافی که در منطقه متعلق به آمریکایی‌ها وجود دارد زیاد است و به شدت آسیب‌پذیرند لذا آمریکایی‌ها اصلا توان مقابله را ندارند و اگر بخواهند علیه ایران عملیات نظامی انجام دهند یقینا منافعشان در خطر خواهد افتاد و باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوند به همین دلیل سعی می‌کنند آرام‌سازی را انجام دهند.

جوکار گفت: توان موشکی و پهپادی ایران را هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند انکار کند و برای اولین‌بار بود که حمله مستقیم از خاک ایران به اسرائیل انجام شد و قدرت بازدارندگی ایران در مقابل آنها افزایش پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود
  • اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند
  • چرا نباید چای پررنگ بنوشیم؟
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»