Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در جنوب آذربایجان‌غربی ۶ حوزه انتخابیه برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین شده که شامل مهاباد، نقده - اشنویه، بوکان، سردشت - پیرانشهر، میاندوآب و تکاب - شاهین‌دژ است که در مجموع ۶ نفر به مجلس راه خواهند یافت.

رقابت ۹ مهابادی برای رسیدن به یک کرسی مجلس

فرماندار مهاباد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹ نامزد برای تصاحب یکی از کرسی‌های مجلس با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که نسبت به دوره دهم سه نفر کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج شجاعی شمار بانوان حاضر در میان نامزدها را در این دوره یک نفر اعلام کرد و افزود: برای این دوره از انتخابات مجلس در مجموع ۱۲۰ صندوق اخذ رای پیش‌بینی شده که نسبت به دوره قبل چهار صندوق افزایش یافته است.

وی شمار عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در این شهرستان را بیش از ۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد شامل نماینده فرماندار، رییس شعبه، کاربر رایانه، بازرس، ناظر، محافظان و دیگر اعضای شعبه تشکیل می‌دهند که کار برگزاری این دوره از انتخابات را در این شهرستان برعهده دارند.

پنج نامزد در بوکان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند

رییس ستاد انتخابات بوکان گفت: برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه پنج نامزد برای یک کرسی نمایندگی مجلس رقابت می‌کنند.

لقمان خسروپور افزود: در این شهرستان  ۱۵۹ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای بوکانی‌ها در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۸۷ صندوق شهری و ۷۲ صندوق روستایی است. 

وی تعداد واجدان شرایط رای‌دادن در این شهرستان را ۱۸۷ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: بیش از پنج درصد کل واجدان شرایط را که ۹ هزار و ۶۴۰ نفر هستند، رای‌اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

رقابت ۱۹ کاندیدا در تکاب و شاهین‌دژ برای ورود به مجلس یازدهم

فرماندار شاهین‌دژ و رییس ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه شاهین‌دژ و تکاب نیز اعلام کرد: برای شرکت در این دوره از انتخابات ۱۷ مرد و ۲ نفر زن در این حوزه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ایوب آذین‌پور افزود: در این حوزه در مجموع ۱۴۵ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که از این تعداد ۶۹ شعبه در تکاب و ۷۶ شعبه نیز در شاهین‌دژ خواهد بود.

وی اضافه کرد: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب ۲ نماینده مشترک داشت ولی در اوایل آغاز به‌کار مجلس دهم، تفکیک حوزه انتخابیه میاندوآب از شاهین‌دژ و تکاب پس از سال‌ها به تصویب نمایندگان رسید و در دوره یازدهم یک نماینده از میاندوآب و یک نماینده از شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب راهی مجلس می‌شوند. 

هشت نامزد در کورس رقابت انتخاباتی حوزه میاندوآب 

فرماندار میاندوآب در گفت‌وگو خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰ نامزد انتخاباتی برای راهیابی به مجلس در میاندوآب در ابتدا در گردونه رقابت قرار داشتند که با انصراف ۲ نفر از آنها این تعداد به هشت نفر کاهش یافته است.

مهدی قهرمانی افزود: این شهرستان حدود ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۲۰۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن و ۱۰ هزار و ۸۷۶ نفر رای اولی هستند.

وی اظهار داشت: ۱۶۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه میاندوآب پیش‌بینی شده که ۱۱۵ شعبه متعلق به شهر میاندوآب و بخش مرکزی، ۱۷ شعبه مختص بخش مرحمت‌آباد و ۲۷ شعبه نیز متعلق به بخش باروق است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۲۹۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات نقش خواهند داشت.

هشت کاندیدا در سردشت و پیرانشهر با یکدیگر رقابت می‌کنند

رییس ستاد انتخابیه حوزه سردشت و پیرانشهر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد: در ابتدا ۱۳ نفر در این حوزه انتخابیه برای رقابت جهت تصاحب یک کرسی نمایندگی وارد میدان شدند که از این تعداد پنج نفر انصراف دادند و درحال حاضر تنها هشت نفر شامل یک زن و هفت مرد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

سیدعلی ترابی افزود: در مجموع ۲۲۲ شعبه اخذ رای برای این حوزه پیش بینی شده است که از این تعداد ۱۲۴ شعبه در سردشت و ۹۸ شعبه نیز در پیرانشهر قرار دارد. 

وی اضافه کرد: از شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت که بیش از ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد، یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابد.

شمار نامزدهای حوزه انتخابیه نقده و اشنویه به چهار نفر رسید

رییس ستاد انتخابیه نقده و اشنویه اظهار داشت: با انصراف پنج نفر از نامزدهای این حوزه انتخابیه، شمار کاندیداها به چهار نفر کاهش یافت.

مرتضی فرامرزی افزود: برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱۱ شعبه برای شهرستان نقده تعیین شده است که از این تعداد ۶۲ شعبه در شهر و ۴۹ شعبه نیز در مناطق روستایی است که در مجموع ۴۳ شعبه به صورت سیار و ۶۸ شعبه نیز به صورت ثابت خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای اشنویه نیز ۶۹ شعبه پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۳۲ شعبه شهری و ۳۷ شعبه نیز روستایی است.  

وی گفت: نقده و اشنویه یک کرسی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد.

۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در استان طی روز ۲ اسفند امسال واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فردا، جمعه دوم اسفند امسال برگزار می‌شود و از این استان ۱۲ نفر راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد، سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران» در شمال استان و «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» در جنوب استان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی انتخابات انتخابات مجلس رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است که از این تعداد دوره از انتخابات شاهین دژ و تکاب نقده و اشنویه شعبه اخذ رای پیش بینی شده رییس ستاد هزار نفر شعبه نیز یک کرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نماینده سازمان سنجش در مازندران گفت: بیش از ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها رقابت می‌کنند

عباس نژاد افزود: نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها در ۱۷ شهرستان و ۱۹ حوزه امتخانی برگزار می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: کارت ورود به جلسه شرکت در آزمون سراسری از فردا دوشنبه در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

 

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی کشور برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در آزمون سراسری
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس