Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

آژانس کنترل بیماری‌های جزیره تایوان اعلام کرد: این کشور از اول اکتبر سال ۲۰۱۹، ۹۱۴ مورد جدی از آنفلوانزا را گزارش کرده که بالاترین میزان در طی پنج سال گذشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران این آژانس در بیانیه مطبوعاتی گفت: از ۲ تا ۸ فوریه ، این جزیره ۵۶ مورد جدی از بیماری آنفلوانزا را گزارش کرده، ضمن اینکه ۱۴ مرگ و میر جدید نیز در اثر این بیماری رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه آژانس کنترل بیماری تایوان آمده است: جوان‌ترین مرگ در هفته گذشته و همچنین جوانترین مورد ابتلا به این اپیدمی، مردی ۲۳ ساله بود که دچار ذات الریه  شد.

در ماه  گذشته، ۸۲ هزار و ۸۰۰ نفر از ۲ بهمن تا ۸ بهمن ماه برای مداوا از آنفولانزا به بیمارستانها رفتند که نسبت به هفته قبل ۱۹.۵ درصد پایین آمد و حدود ۱۵.۵ درصد موارد اورژانس بودند که هنوز هم بسیار بیشتر از معیار ۱۱.۵ درصدی است که یک بیماری همه گیر آنفولانزا تعریف می کند. 

حدود ۷۳.۵ درصد از موارد آنفلوانزا در اثر ویروس آنفلوانزا A / H۱N۱ ایجاد شده اند، اما موارد آنفلوانزا B / H۱N۱ همچنان در حال افزایش است.

حدود ۴۳ درصد از موارد جدی آنفلوانزا افراد مسن بالای ۶۵ سال و ۳۲ درصد در سنین ۵۰ تا ۶۴ سال بودند. در مجموع ۷۵ مرگ و میر ناشی از ویروس آنفولانزا رخ داده است.

بیماری  آنفلوانزا باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می شود که با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی حالی شدید نمایان می‌شود؛ این بیماری در موارد حاد به خصوص در خردسالان ممکن است باعث ذات الریه شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ذات الریه آنفلوانزا صراط ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی رشتخوار، گفت: در راستای اجرای برنامه‌های اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برای پیشگیری و ریشه کنی بیماری‌های واگیر دامی، واکسیناسیون ۵۰۳ هزار و ۷۹۵ راس دام سبک و سنگین با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان در شهرستان رشتخوار انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته تیم های فنی دامپزشکی رشتخوار، به طور متوسط، ۳ نوبت به هر دامداری روستایی، مراجعه و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های واگیر آبله، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شده است.

دیگر خبرها

  • فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • معاریو: پدافند هوایی اسرائیل تنها حدود ۸۴ درصد حمله ایران را را دفع کرد/ کیهان: چیزی بالغ بر 46 درصد موشک ها و پهپادهای ایران با دقت به اهداف برخورد کردند
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام