Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@00:07:35 GMT

جراحی زانو راجر فدرر/۵ تورنمنت از دست رفت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۱۸۳۹

جراحی زانو راجر فدرر/۵ تورنمنت از دست رفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  گاردین، راجر فدرر مرد شماره ۳ تنیس جهان به خاطر جراحی زانو مسابقات آزاد فرانسه و ۴ تورنمنت دیگر را از دست خواهد داد. دارنده ۲ عنوان قهرمانی گرنداسلم روز چهارشنبه در سوئیس زیر تیغ جراحان رفت.

این تنیسور ۳۸ ساله در توییتر خود نوشت: زانوی راست من کمی مرا اذیت می‌کند. امیدوار بودم شرایط بهتر شود اما بعد از معاینه و صحبت‌هایی که با تیمم داشتم روز گذشته تصمیم با جراحی گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این شرایط فدرر به زودی نمی‌تواند به میادین برگردد.

این تنیسور مطرح سوئیسی در ادامه توییت خود نوشت: بعد از عمل پزشکان تأیید کردند که این کار درستی بوده و نسبت به بهبودی کامل اطمینان دارند. در نتیجه من متاسفانه مسابقات دوبی، ایندین ولز، بوگوتا، میامی و آزاد فرانسه را از دست خواهم داد. از همه کسانی که مرا حمایت می‌کنند تشکر می‌کنم. بی‌صبرانه منتظر هستم تا به میادین برگردم.

دیدار راجر و رافا برابر ۵۱۹۵۴ جفت چشم | فدرر در کیپ‌تاون توپ‌جمع‌کن شد کد خبر 485520 برچسب‌ها تنیس - راجر فدرر تنیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تنیس راجر فدرر تنیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی

 موفقیت در انجام این آزمایش به این معنی است که این فناوری می‌تواند جایگزینی برای پیوند پوست باشد که عموما منجر به زخم، از دست دادن دائمی مو و عدم موفقیت پیوند می‌شود.

به نقل از نیواطلس، ماده‌ای که برای کار چاپ سه‌بعدی پوست استفاده می‌شود نوعی جوهر زیستی است که از سلول‌های بنیادی پوست و کلاژن ساخته شده است و با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی روی زخم قرار می‌گیرد و در عرض چند هفته، سلول‌ها تکثیر می‌شوند و به یک لایه کامل پوست تبدیل می‌شوند.

باوجود پیشرفت در جراحی پلاستیک و ترمیمی، ترمیم ضخامت پوست سر و صورت با استفاده از گرافت‌های پوستی چالش برانگیز است.

این می‌تواند منجر به زخم، ریزش موی دائمی و شکست پیوند شود. اما اکنون، محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (ایالت پن) اولین افرادی هستند که با پرینت سه بعدی تمام ضخامت، پوست زنده با پتانسیل رشد مو در حین جراحی روی موش‌ها، توانستند به صورت فوری نقص قابل توجه پوست را در سر حیوانات اصلاح می‌کنند.

 این فناوری می‌تواند تحولی بزرگ در درمان زخم‌های سوختگی، تصادفات و جراحی‌های بزرگ را دارد. همچنین می‌تواند برای درمان بیماری‌های پوستی پسوریازیس و اگزما استفاده شود.

البته از آنجایی که هنوز اولیه آزمایش حیوانی است نمی‌توان مطمئن بود که روی انسان چقدر موفق عمل می‌کند. به علاوه محققان در حال کار بر روی چاپ سه‌بعدی سایر اندام‌ها و بافت‌ها، مانند قلب، کبد و کلیه هستند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • قضاوت داور چهارمحالی در مسابقات تنیس روی میز کشور
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۷ فروردین
  • قضاوت داور چهارمحال و بختیاری در مسابقات تنیس روی میز کشور
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • زلزله در تنیس روی میز جهان؛ بنیامین فرجی کیست؟
  • رنکِ نخست تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • بنیامین، زلزله در تنیس روی میز جهان!
  • رنکِ اول تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی