Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بی نیاز روز پنجشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با همدلی مثال زدنی مسئولان کمیته‌ها تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند در استان آماده شده و در زمینه اطلاع رسانی نیز تاکنون فعالیت‌های ارزشمندی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها، رسانه ملی و فعالان رسانه در عرصه مجازی از ابتدای زمان ثبت نام پای کار بودند و توانستند به خوبی مراحل مختلف این رویداد را منعکس کنند و در آگاهی بخشی مؤثر عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی نیاز تصریح کرد: برای حضور آسان خبرنگاران و فعالان رسانه در شعب اخذ رأی تاکنون برای ۱۳۲ نفر از عوامل صدا و سیما و ۶۰ خبرنگار کارت ویژه تردد و تهیه خبر صادر شده تا در این روز بتوانند به رسالت خود عمل کنند.

مدیر روابط عمومی استانداری قزوین یادآور شد: در سطح شهر هم چند بیلبورد برای تشویق مردم به حضور آماده و اختصاص داده شده و دو استودیوی زنده در ستاد انتخابات استان قزوین راه اندازی شده تا برای ارتباط مستقیم استفاده شود.

وی گفت: از طریق تولیدات الکترونیکی هم برای اطلاع رسانی بیشتر استفاده خواهد شد و فضای خوبی در عرصه مجازی مهیا شده تا عکس، خبر و نوشته‌های مورد نیاز منعکس شود.

ابوالفضل مرادی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین هم گفت: ۳۱۲۰ مأمور انتظامی از صندوق‌های آرا در یک هزار و ۴۰ شعبه اخذ رأی در استان قزوین محافظت می‌کنند.

وی گفت: تمامی نیروهای بسیج، سپاه و ارتش و یگان ویژه برای تامین امنیت مردم و صندوق‌ها در روز انتخابات در آماده باش قرار دارند و یک فروند بالگرد برای مأموریت‌های ویژه پیش بینی شده است.

مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هم گفت: با کمک راهداران و بسیج همه امکانات لجستیک در صورت نیاز از این خودروها برای بازگشایی راه‌های روستایی استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۳۲ دستگاه ماشین آلات راهداری برای بازگشایی راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است و با کمک شهرداری‌ها و بخش خصوصی و دولتی و بسیج همه امکانات در خدمت دست اندر کاران برگزاری انتخابات هستیم.


مهدی خانی اضافه کرد: استفاده از امکانات جمعیت هلال احمر، اورژانس، شهرداری‌ها و بنیاد مسکن همچنین یک فروند بالگرد آماده خدمت هستیم.

وفایی مدیرکل ثبت احوال استان قزوین هم گفت: تمام شناسنامه‌های موجود در اداره تحویل مردم شده و فردا نیز ادارات ثبت احوال باز هستند تا در صورت نیاز برای کسانی که شماره ملی خود را ندانند خدمت رسانی شود.

حامد فتوحی مدیر فن آوری اطلاعات استانداری قزوین هم گفت: با پیکر بندی شعب اخذ رأی در همه مناطق زیرساخت ارتباطی مهیا شده است و کارها بخوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: با هماهنگی هیئت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی و فرمانداران تمامی تجهیزات مورد نیاز شعب تامین شده و از نظر ارتباط و فن آوری هیچ کمبودی نداریم.

کد خبر 4858064

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین انتخابات 98 انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد گرگان انقلاب اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی بیرجند قزوین هم گفت استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانسور و انکار؛ سیاست صهیونیست‌ها در پوشش عملیات وعده صادق

رژیم صهیونیستی با وجود سانسور سازمانی سنگینی که بر رسانه‌های خود حاکم کرده، شاهد تعارضات شدید در حوزه رسانه‌ای خود در جریان عملیات وعده صادق شده و با گذشت زمان دچار تعارضات و تناقضاتی خواهد شد که در آینده‌ای نزدیک گریبان آن‌ها را خواهد گرفت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزرای دانشجو، طی یک هفته گذشته پاسخ انتقامی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، تیتر اول اخبار تمامی رسانه های جهان بوده است. در رژیم صهیونیستی نیز رسانه های این رژیم طی این مدت، پاسخ ایران را در صدر اولویت های خود در دستور کار انعکاس خبری قرار داده اند. این رسانه ها به تبع آنکه ذیل ساختاری قرار گرفته اند که در این حمله، موضوع اصلی خبر و محمل حمله نظامی قرار گرفته است، انعکاس خبری خود را معطوف به حمایت از ساختار رژیم صهیونیستی تعریف کردند.

در این نوشته نوع انعکاس رسانه های رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مشخص شود این رسانه ها چگونه با مسئله پاسخ ایران برخورد کرده اند. اما پیش از ورود به بحث، یادآوری دو نکته در خصوص رسانه های رژیم صهیونیستی و انعکاس خبری در سرزمین های اشغالی ضروری است.

رسانه؛ بخشی از ساختار ارتش

در رژیم صهیونیستی، برخلاف سایر ساختارهای حاکمیتی جهان- که یک حاکمیت سیاسی، ارتش را به عنوان بازوی نظامی برای دفاع از تهدیدات به کار می گیرد- ساختار معکوس است و در حقیقت یک ارتش، با به دست گرفتن ساختار سیاسی، از آن برای حفظ یک مجموعه نژادپرست اقدام می کند. یعنی ارتش، رکن اصلی این رژیم است. در این تعریف، ارتش نیز تعریفی متفاوت از سایر حاکمیت ها پیدا می کند. چنانکه تمام بخش های حاضر در یک جغرافیا، ذیل ارتش قرار می گیرند.

با این تعریف، تمامی ارکان جامعه صهیونیست های مهاجر ساکن فلسطین اشغالی بخشی از ارتش هستند که یکی از این بخش ها رسانه است. لذا رسانه بخشی از ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می شود و هماهنگ با ارتش به فعالیت می پردازد. برخلاف ادعای صهیونیست ها در خصوص داشتنِ جامعه باز - که یکی از ارکان آن رسانه است- به هیچ وجه رسانه به مفهومی که حتی در کشورهای غیر دموکرات وجود دارد، در رژیم صهیونیستی وجود ندارد و رسانه، یکی از ابزارهای اساسی ارتش رژیم صهیونیستی بوده، در اختیار اهداف صهیونیسم است.

 سانسور شدید سازمانی 

براساس آنچه در بالا به آن اشاره شد، تمام رسانه ها ذیل مجموعه کنترل کننده رسانه ها- که در ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد- فعالیت می کنند. مجموعه کنترل کننده رسانه ها، با سانسور شدید سازمانی، اجازه هیچ فعالیت آزاد را به رسانه ها نمی دهد. مجموعه سانسور ارتش رژیم صهیونیستی، با اعلام خط قرمزهایی که هر روز به روز رسانی می شوند- تنها به اخباری اجازه انتشار می دهد که در فهرست ممنوعه ارتش نباشد. هرگونه تخطی، بامجازات های سنگین برای منتشر کنندگان خبر همراه خواهد بود.

نکته مهم در این خصوص آن است که رژیم صهیونیستی این محدودیت ها را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و پیامرسان نیز اعمال می کند و هرگونه تخطی از این شرایط در فضای مجازی موجب مجازات جدی و سنگین، مرتکبین آن خواهد شد.

 سانسور اولیه اخبار پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی 

مرور رسانه های رژیم صهیونیستی، اعم از رسانه های مکتوب، برخط، پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی رژیم صهیونیستی نشان می دهد هیچ خبری مبنی بر اینکه پاسخ ایران چه اثرات تخریبی در سرزمین های اشغالی داشته است، در آنها منتشر نشده است. البته این مسئله مربوط به اعلام جزئیات، محل اصابت موشک ها و پهپاد و تخریب های ناشی از آنها است.

تنها اخباری که در این خصوص منتشر شدند با نگاهی جانبدارانه و بدون اعلام آمار به این نکته اشاره داشتند که بیشتر موشک ها و پهپادهای شلیک شده، به اهداف اصابت نکرده اند. اما با این حال اخبار منتشر شده حکایت از آن داشتند که بخش کوچکی از موشک ها و پهپادهای شلیک شده به هدف اصابت کرده اند.

 تعارضی که دستگاه سانسور به وجود آورد 

اما گام بعدی دستگاه سانسور رژیم صهیونیستی به دلیل آنکه بسیار افراطی و تمامیت خواهانه برنامه ریزی شده بود، با آشکار کردن تناقض ها و تعارض های متعدد، دروغین بودن اقدامات رسانه ای رژیم صهیونیستی را آشکار کرد. هنگامی که رسانه های رژیم صهیونیستی و در صدر آنها دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به انتشار خبرِ «رهگیری 99% موشک ها و پهپادها» کردند، آمار و ارقام با تعارض روبرو شدند.

رسانه های رژیم صهیونیستی با آمار متعارض، مجموع تعداد موشک ها و پهپادهای شلیک شده را بین 170 تا 300 اعلام کردند. این آمار با تصاویری که از برخورد موشک ها و پهپادها در فضای مجازی منتشر شده بودند تعارض کامل داشت. در برخی فیلم ها منتشر شده توسط مردم، در چند ثانیه چند انفجار براثر برخورد موشک و پهپاد با یک منطقه مشاهده می شود، در حالی که 1% از آماری که صهیونیست ها اعلام کرده بود – یعنی 170 تا 300 موشک و پهپاد- از تعداد انفجارهای موجود در یک فیلم هم کمتر بود.

 موضعگیری های متعارض با رسانه ها 

نکته دومی که دستوری بودن ارائه آمار توسط رسانه های صهیونیستی را آشکار کرد برخی اظهار نظرهای رسانه ای بود. در همین راستا رونن برگمن در یک اظهار نظر رسانه ای اعلام کرد: اگر جلسه دیشب کابینه جنگ به طور مستقیم از رسانه ای پخش می شد، هم اکنون 4 میلیون نفر در فرودگاه بن گوریون آماده مهاجرت از اسرائیل بودند. یا روزنامه «معاریو»، در مقاله ای نوشت: ایران از مدت ها پیش پیروز شده است، چرا که ایران با درایت و عقلانیت عمل می کند و اسرائیل باید از آن درس بگیرد.

این مواضع، تعارض موجود در دروغ بزرگ «رهگیری 99% موشک ها و پهپادها» را آشکار می کرد. اما نکته مهمتر آن بود که هیچ یک از رسانه های صهیونیستی از اهداف نامبرده شده تا کنون فیلمی منتشر نکرده اند. تصویری که از فرودگاه «نواتیم» منتشر شد و در آن فرود یک هواپیمای «اف 35» نشان داده می شود نیز مربوط به 6 اکتبر 2023 بوده است.

 اخبار نقیض رسانه های غربی 

در کنار تمام تعارضاتی که در بالا به آن اشاره شد، اخباری که از سوی رسانه های غربی منتشر شد، دروغ بودن ادعای رسانه های رژیم صهیونیستی و دروغین بودن اخبار آنها را ثابت کرد.

در مهمترین نمونه از این تعارضات باید به خبری اشاره کنیم که «ای بی سی نیوز» آمریکا منتشر کرد و در آن اعلام کرد 5 موشک بالستیک ایران به پایگاه نواتیم برخورد کرده است و در این برخورد یک هواپیمای «سی 130»، یک باند غیر مستعمل و چند انبار خالی از بین رفته است. علاوه بر اینکه 4 موشک بالستیک نیز به پایگاه هوایی نقب برخورد کرده اند.

مجموع داده های فوق نشان از آن دارد که رژیم صهیونیستی با وجود سانسور سازمانی سنگینی که بر رسانه های خود حاکم کرده اما به دلیل غافلگیری و عدم تصمیم گیری، شاهد تعارضات شدید در حوزه رسانه ای خود در این حمله شده است و حالا هرچه از زمان می گذرد، با آشکارتر شدن تعارضات اخبار رسانه ای، صهیونیست ها دچار تعارضات و تناقضاتی می شوند که قطعاً در آینده گریبان آنها را خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • استقلال - شمس‌آذر قزوین؛ گزارش زنده
  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • طرح موزاییکی هواداران استقلال برای بازی با شمس آذر؛ نکو با قلب آبی! + عکس
  • سانسور و انکار؛ سیاست صهیونیست‌ها در پوشش عملیات وعده صادق
  • ۱۴ سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است
  • روایتی از حضور رسانه‌ها و موفقیتی که در برابر رژیم غاصب رقم زد
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • اعزام تیم واکنش سریع آبفای کرمان به مناطق سیل‌زده
  • تیم واکنش سریع آبفا به مناطق سیل زده جنوب کرمان اعزام شد