Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:00:15 GMT

خروجی سد کرخه پس از بارندگی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۲۱۷۷

خروجی سد کرخه پس از بارندگی افزایش یافت

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه خروجی سد کرخه به ۳۰۰ مترمکعب بر ثانیه و در حد تاب‌آوری رودخانه افزایش یافته است گفت: هم اکنون سد‌های استان با ظرفیت خالی ۸.۹ میلیارد مترمکعبی آمادگی لازم برای مهار و کنترل سیلاب‌ها را داشته و تنها سد کرخه در بارش‌های اخیر افزایش خروجی کنترل شده دارد و از ۲۰۰ مترمکعب برثانیه به ۳۰۰ مترمکعب برثانیه می‌رسد که در حد تاب آوری رودخانه است و مشکلی برای پایین دست بوجود نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در سد مارون که بیشترین کسری منابع آبی را دارد، برای استفاده حداکثری از شرایط بارشی و حفظ و نگهداشت آب برنامه ریزی شده و خروجی سد ۳۰ مترمکعب برثانیه کاهش یافت و خروجی سد دز ۲۰۰ تا ۲۴۰ مترمکعب برثانیه، خروجی سد گتوند (کارون) ۲۵۰ مترمکعب برثانیه، خروجی سد مارون ۵۰ مترمکعب برثانیه و سد جره ۱۰ مترمکب برثانیه است.

بهارلویی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت مناسب کنترل سیل سد‌های استان که از قبل برنامه ریزی شده، در حال حاضر رواناب حاصله از سیستم‌های بارشی توسط سد‌ها کنترل شده و در صورت وقوع سیل، به طور کامل مهار می‌شود.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: کارگروه برنامه ریزی، پایش و سنجش ستاد مدیریت سیلاب در سازمان آب و برق تشکیل می شود که با توجه به نزدیکی فصل بهار و سیلاب‌های محتمل این فصل و به منظور بررسی آخرین شرایط تشکیل شده است.

این مقام مسئول گفت: با ورود به ماه‌هایی که احتمال وقوع سیل بیش از سایر زمان‌هاست، ستاد مدیریت سیل در سازمان آب و برق و کارگروه‌های فنی و تخصصی آن فعالیت خود را تشدید کرده و آخرین شرایط را بررسی می‌کنند.

او ادامه داد: کارگروه برنامه ریزی، پایش و سنجش ستاد مدیریت سیلاب، متشکل از ۱۰ دفتر تخصصی است که با بررسی جوانب مختلف، پیش بینی رواناب‌ها ورودی، پایداری سدها، آمادگی واحد‌های نیروگاهی و شرایط رودخانه‌ها نسبت به تعیین سطح هشدار اقدام کرده و برنامه ریزی لازم را انجام داده همچنین به منظور تدقیق شرایط بارشی با دعوت از مدیر کل سازمان هواشناسی استان به جلسه کارگروه به شکل موثر و کاربردی میزان بارش‌ها در سطح هر حوضه مشخص و اثرات آن سنجیده شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان آب و برق سیلاب منابع آبی مترمکعب برثانیه سازمان آب و برق برنامه ریزی خروجی سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر