Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اظهار داشت: با دستور رئیس جمهور ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد و مسوولیت ستاد با وزیر بهداشت است.

نمکی ادامه داد: ویروس آنفلوآنزا با لطف خدا پاییز امسال مهار شد، میزان کشندگی آنفلوآنزا به مراتب از کرونا بیشتر بود و ما قطعا این ویروس را با هوشمندی مردم و همکاری بین بخشی دستگاه‌ها مهار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت با بیان اینکه اخبار ویروس کرونا باشد در لحظه اعلام خواهد شد، گفت: سه روز قبل دو مورد به بیمارستان قم مراجعه کردند که مشکوک بودند و نتیجه آزمایش شبیه به آنفلوآنزا نبود و سرعت پیشرفت به قدری بود که این افراد جان باختند.

وی اظهار کرد: تعدادی از افراد به دلیل اینکه نگران شدند با دعوت ما به مراکز درمانی مراجعه کردند؛ وضعیت در قم نرمال است و موارد جدید امروز کاهش یافته است.

نمکی با بیان اینکه روز گذشته به دلیل موج ایجاد شده از اطلاع‌رسانی، حضور مردم در مراکز درمانی زیاد بود، گفت: این بیماری افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را بیشتر گرفتار می‌کند در کودکان و جوانان کشندگی و گرفتای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: یک نفر در اراک ایزوله است که همکار پزشک است که در قم مبتلا شده است و دو نفر در قم بستری و ایزوله هستند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: منشأ اصلی بیماری مشخص نیست و تیمی از پزشکان در حال بررسی موضوع هستند.

وی ادامه داد: حدود ۲۵ تست جدید گرفتیم و در دست بررسی است و پیش‌بینی می‌شود اکثر این افراد به آنفلوآنزا مبتلا باشند.

وی با تأکید بر اینکه تعطیلی مدارس در ستاد بررسی می‌شود، اظهار کرد: فقط روز شنبه در قم تعطیلی مدارس اعلام شد.

جهانگیری: دولت تمام توان خود برای مهار کرونا را بسیج کرده است

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در وزارت بهداشت افزود: امشب اولین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس در وزارت بهداشت تشکیل شد. در این جلسه درباره مسائل مهمی بحث شده و دبیر ستاد مشخص شد. کمک‌ها و نیازهای وزارت بهداشت در زمینه‌های مختلف نیز اعلام شد و از امشب دبیرخانه این ستاد در وزارت بهداشت خواهد بود و به کمک نیروهای متخصص وزارت بهداشت، برنامه ریزی می‌کند و تا فردا جلسه‌های مختلفی برگزار شده و دستورالعمل‌های مختلف تدوین می‌شود.

جهانگیری گفت: اختیارات این ستاد کامل است و همه دستگاه‌ها مکلف هستند با این ستاد همکاری کنند. کارخانه‌هایی که ماسک طبی تولید می‌کنند در چنین شرایط خاصی که پیش آمده باید طوری که وزارت بهداشت و وزارت صنعت و معدن و تجارت می‌خواهد، سه شیفت تولید کنند و مردم برای برخی نیازهای اولیه برای مقابله با این ویروس دچار مشکل نشوند و اگر به چیزی نیاز دارند، در اختیار آنها قرار بگیرد.

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: در اولین فرصت به اندازه مورد نیاز، ماسک و موارد دیگر تولید شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: توان پزشکی و درمانی کشور بسیار بالاست و کشور ما در منطقه از نظر توانمندی پزشکی حتی در سطح بین المللی جزو کشورهای مهمی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و این ظرفیت در مقاطع مختلف نشان داده شده است. مدیریت درمان کشور نیز توانمند است و مردم به مدیریت و توانمندی پزشکی کشور اعتماد داشته باشند. ما قادر هستیم این مشکل را در روزهای نخست و با دعای خیر مردم کنترل کنیم تا تلفات زیادی نداشته باشیم و انشالله نخواهیم داشت. وزارت بهداشت نیز با اطمینان مسلط بر اوضاع هستند و در روزهای آینده خبرهای خوبی از زبان مسئولان مرتبط می‌شنویم.

جهانگیری گفت: مطالب مرتبط با این موضوع را فقط از زبان مسئولان وزارت بهداشت باید بشنویم و همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها و صداوسیما و مطبوعات و فضای مجازی که برای دل سوزی مردم فعال هستند، آنچه واقعیت دارد را با مردم در میان بگذارند. نه قصد داریم کم نمایی کرده و نه بزرگ نمایی کنیم تا مردم نگران نشوند. کارگروهی که برای اطلاع رسانی تشکیل می‌شود، وظیفه دارد اطلاعات دقیق بدهند و آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی مردم می‌توان با این مشکل مقابله کرد.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سعید نمکی وزیر بهداشت ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران سلامت بیماری پارسی خبر وزارت بهداشت ویروس کرونا وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیمی صبح چهارشنبه در سفر کاری به آذربایجان شرقی گفت: امسال ۹ تا ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به این تعداد افزوده می‌شود.

رحیمی گفت: در این مدت ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی به اتمام رسیده و وارد چرخه خدمت شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جذب ۲۶ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌هایی با تکنولوژی سنگین را برای خدمت در بخش درمان به اقصی نقاط کشورمان برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان حاکم است و مردم بعداً متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

کد خبر 6080841

دیگر خبرها

  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • دولت با تمام توان پیگیر حل مساله ریزگردها است
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • حکیمی: باید با تمام توان مقابل بارسا بازی کنیم
  • جزئیات تعرفه پزشکان اعلام شد