Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@17:21:49 GMT

آمار فجیع علیه استقلال و پرسپولیس در آسیا

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۲۶۰۲

به گزارش ایلنا، شکست دو بر صفر روز اول شهرخودرو مقابل الهلال، مدافع عنوان قهرمانی می‌توانست تا حدودی قابل توجیه باشد، ولی آنها در بازی دوم سه گل هم از پاختاکور دریافت کردند. سپاهان پس از برد درخشان روز اول سه گل از السد خورد و اگر درخشش نیازمند نبود این شکست می‌توانست سنگین‌تر شود.

استقلال مقابل الاهلی که مهاجمان خارجی‌اش را نداشت دو گل خورد و پرسپولیس هم مقابل شارجه به سنت دو گل خورده هفته‌های اخیر پایبند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل‌هایی که چهار نماینده ایران دریافت کردند اکثراً در گروه گل‌های آسان و اجتناب‌پذیر قرار می‌گیرد و مهم‌ترین دلایل آنها را باید در سهل‌انگاری و رعایت نکردن اصول دفاعی دانست. در گل دوم الاهلی مقابل استقلال دانشگر برای زدن ضربه سر تخمین اشتباهی داشت و با همین اشتباه کل خط دفاع از جریان بازی خارج شد. گل دوم الشارجه مقابل پرسپولیس هم حکایت مشابهی دارد و با اشتباه شجاع در کنترل توپ، همه مدافعان جا ماندند و دیگر راهی برای جبران نبود. گل‌های پاختاکور به شهرخودرو الگوی یکسانی داشت.

حمله میزبان با فرار ماشاریپف از سمت چپ شروع می‌شد و او به محض عبور از یار مستقیمش با فضای خالی بزرگی روبه‌رو می‌شد. در دوحه اکرم عفیف کابوس مشابهی برای سپاهان بود و با فرارهایش بارها خط دفاع را به هم ریخت. در حملات میزبان معمولاً برتری عددی با مدافعان سپاهان بود، با این حال مهاجمان السد بارها تک به تک شدند.

یکی از سایت‌ها پس از شکست سپاهان تیتر زد: «عفیف و هیدوس- بهترین‌های آسیا را نمی‌شد بگیری!» ولی ساعتی پس از این بازی خط دفاع دورتموند موفق شد زوج نیمار – امباپه، دو تا از بهترین مهاجمان جهان را کنترل کند و بازی را ببرد. فلسفه تاکتیک‌های دفاعی، پیدا کردن راه‌هایی برای مهار مهاجمان آماده حریف است و درخشش مهاجمان بزرگ بوده که به تکامل برنامه‌های دفاعی کمک کرده است.

آنچه از تیم‌های ایرانی در این چهار بازی دیدیم، بی‌توجهی به اصل پوشش، فواصل زیاد مدافعان و استقرار اشتباه در زمین بود، به طوری که با جا ماندن یک مدافع، چند مدافع دیگر هم از جریان بازی خارج می‌شدند. مهم‌ترین دستاورد کی‌روش ساختن بلوک دفاعی منسجمی بود که فضا را از حریفان می‌گرفت و رسیدن به دروازه تیم ملی برای حریفان از سخت‌ترین کارها بود. اگر از آخرین بازی با هدایت کی‌روش (مقابل ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها) بگذریم، به ندرت به خاطر داریم که تیم ملی در یک بازی رسمی بیش از یک گل دریافت کرده باشد. مربی پرتغالی بارها از سوی منتقدانش و برخی از مربیان با کنایه‌هایی مثل «دفاع اتوبوسی» روبه‌رو شد، در حالی که در فوتبال مدرن تجمع مقابل دروازه برای گل نخوردن کافی نیست و بدون ساختار دفاعی منسجم و تدابیری برای کنترل بازی، رسیدن به این هدف غیرممکن است.

دیگر ویژگی مهم کی‌روش وسواس روی جزئیات مثل توجه به قد مدافعان کناری و حذف مدافعان پرخاشگر از چرخه تیمش بود. در نمایش این هفته تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان گاهی اصول ساده دفاع هم رعایت نشد تا میانگین 5/2 گل خورده در هر بازی ثبت شود. موفقیت در چنین سطحی بدون ساختار دفاعی منسجم ممکن نیست و مربیان پیش از بازی‌های هفته سوم لیگ قهرمانان باید به فکر بازسازی این بخش باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال و پرسپولیس پرسپولیس ژاپن عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: شجاعی مثل برخی مربیان دنبال دفاع کردن نیست

مهاجم تیم فوتبال هوادار تأکید کرد، سرمربی جوان این تیم علاقه‌ای به فوتبال تدافعی ندارد. - اخبار ورزشی -

کریم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وضعیت تیمش را در آستانه بازی برابر پیکان مطلوب خواند و گفت: شرایط تیم ما خوب است و آماده بازی با پیکان هستیم. فکر می‌کنم یک بازی زیبا رقم بخورد، چون هر دو تیم در این چند هفته نتایج خوبی گرفتند. امیدوارم در نهایت با انجام یک بازی خوب پیکان را شکست بدهیم.

بهار نکوی شجاعیان در تیمِ شجاعی

 

وی در مورد بازی‌های پرگل هوادار و نمایش تهاجمی این تیم طی هفته‌های اخیر اظهار داشت: مسعود شجاعی به هیچ عنوان فوتبال تدافعی را دوست ندارد و مثل بعضی از مربیان دنبال دفاع کردن نیست. او حتی در تمرینات روی نکات تهاجمی ریزبین است و دوست دارد تیمش فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارد.

مهاجم تیم فوتبال هوادار درباره رقابت مدعیان قهرمانی یادآور شد: هر چند سپاهان یا تراکتور می‌توانند روی کاغذ همچنان شانس داشته باشند، ولی رقابت اصلی بین استقلال و پرسپولیس است. الان پرسپولیس فوتبالی تهاجمی و زیبا را به نمایش می‌گذارند و خیلی‌ها معتقدند این تیم شانس اول قهرمانی است ولی من فکر می‌کنم بازی‌های پرسپولیس سخت‌تر از بازی‌های استقلال است و شاید این موضوع شانس قهرمانی استقلال را بیشتر کند. با این حال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و باید تا هفته آخر صبر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گل اول استقلال به شمس‌آذر + فیلم
  • با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال
  • کارِ سخت جواد؛ ترکیب تیم استقلال مقابل شمس‌ آذر قزوین برای بازی امروز 31 فروردین
  • ترکیب استقلال مقابل شمس‌آذر (احتمالی)
  • صدر را بگیر
  • پرسپولیس امیدوار به توقف استقلال
  • از تسلیم شدن مقابل پرسپولیس تا رویای فینال آسیا!
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نفت آبادان
  • ترانسفر نافرجام در تبریز؛ مهاجمان استقلال و پرسپولیس به نیمکت پیچ شدند
  • اسلامی: شجاعی مثل برخی مربیان دنبال دفاع کردن نیست