Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:54:01 GMT

خیابان های تبریز در شور و شوق خرید عید و انتخابات

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۲۶۵۳

خیابان های تبریز در شور و شوق خرید عید و انتخابات

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور فردا صبح در ۱۳ حوزه انتخابیه استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

نامزدها و طرفداران آن‌ها که هرکدام درباره چیزی تبلیغ کرده‌اند امروز را تنها نظاره‌گر بودند تا ببینند نتیجه یک هفته تبلیغاتشان چه می‌شود و آن‌ها بی‌صبرانه منتظر فردا هستند تا انتخابات آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین‌بین مردم نیز بدون توجه به حاشیه‌های مطرح‌شده در مورد ویروس کرونا که در فضای مجازی در حال پخش است، مشغول خریدهای عیدانه و مایحتاج زندگی خود هستند و خریدهای عیدانه با چاشنی انتخابات در بازار تبریز حاکم است.

صبح اول وقت در یکی از حوزه‌ها رأی می‌دهم

یک شهروند تبریزی که در حال خرید در بازار تبریز است به خبرنگار مهر گفت: امسال تصمیم گرفته‌ام زودتر خریدهای عید را انجام دهم و از امروز خریدها را شروع کرده‌ایم تا به ترافیک آخر سال نرسیم.

راضیه باباپور با تاکید بر اینکه شور و نشاط خاصی در بازار حاکم است، افزود: یکی دو هفته‌ای بود که بارش سنگین برف اجازه نمی‌داد به بازار برویم که امروز هوا خوب بود و تصمیم گرفتیم با خانواده برای خرید به بازار بیاییم.

امسال انتخابات با حال و هوای عید نوروز درهم آمیخته شده و در این یک هفته شور وشوق کاندیداها و طرفداران آنها مشهود بود وی افزود: امسال انتخابات با حال و هوای عید نوروز درهم آمیخته شده است و در این یک هفته گذشته شور و شوق کاندیداها و طرفداران آنها در سطح شهر مشهود بود.

باباپور در خصوص شرکت خود در انتخابات مجلس گفت: بله حتماً در انتخابات شرکت می‌کنم چراکه سرنوشت ما به انتخابات گره خورده است و باید حضور پرشوری در انتخابات داشته باشیم.

وی گفت: فکر می‌کنم فردا روز شلوغی در سطح شهر و حوزه‌های رأی گیری داشته باشیم و برای همین صبح اول وقت در یکی از حوزه‌ها رأی می‌دهم و این کار را به آخر وقت موکول نمی‌کنم.

عدم توجه به شایعات فضای مجازی در مورد کرونا

یکی دیگر از شهروندان تبریزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشاهده شدن ویروس کرونا در استان قم گفت: متأسفانه این ویروس در کشورمان مشاهده شد و مردم را نگران کرد ولی باید به شایعات فضای مجازی توجه نکنیم.

برخی‌ها می‌خواهند آرامش را از مردم سلب کنند و دست به هر کاری می‌زنند، البته برخی نیز به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلوده هستند علی داداش زاده با تاکید بر اینکه در فضای مجازی اخبار غیرواقعی و نادرستی مخابره می‌شود، افزود: برخی‌ها می‌خواهند آرامش را از مردم سلب کنند و دست به هر کاری می‌زنند، البته برخی نیز به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلوده هستند و می‌خواهند فضای شهر را در آستانه روز انتخابات مشوش کنند.

وی ادامه داد: مردم نباید به این مطالب توجه کنند، باید اخبار را از رسانه‌های رسمی دنبال کرد. فقط باید بدون دغدغه و نگرانی و احساساتی شدن بهداشت فردی را رعایت کنند و دست‌های خود را مرتب با آب و صابون بشویند.

بازار عید امسال در تبریز زودتر از هرسالی شلوغ شده است

یک دست فروش که در راسته بازار تربیت تبریز مشغول فروش اجناس خود است، به خبرنگار مهر گفت: بازار عید امسال در تبریز زودتر از هرسالی شلوغ شده و با اینکه هنوز اسفندماه تازه شروع شده است ولی بازار عید شلوغ شده است.

بهرام مهدی افزود: خدا را شکر که بازار ما نیز در این روزها رونق گرفته است و امیدوارم مشکلات اقتصادی مردم بیش از پیش حل شود و سال ۹۹ سال خوب و پربرکتی برای مردم کشورمان باشد.

وی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: روز جمعه انتخابات را در پیش داریم و وظیفه همه ما ایجاب می‌کند که به پای صندوق‌های رأی برویم. چون صبح و شب باید سر کار باشم برای همین حوالی ساعت ۱۴ روز جمعه که حوزه‌های رأی گیری آرام است برای رأی دادن به مسجد طوبی می‌روم.

نبود مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان‌شرقی هیچ فرد مشکوکی مبتلا به این بیماری مشاهده نشده است.

سیمین خیاط زاده ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند.

وی افزود: علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: ویروس کرونا و آنفلوانزا تقریباً از یک خانواده ویروس‌های سرماخوردگی هستند و زیر مجموعه‌های آن موجب متفاوت بودن آنها شده است.

وی افزود: علائم بیماری کرونا و آنفلوانزا مشابه به هم می‌باشد که انتقال آن نیز از راه تنفس رخ می‌دهد که بالطبع راه‌های پیشگیری این دو بیماری نیز مشابه هم خواهد بود.

خیاط زاده ادامه داد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

بدون شک مردم تبریز فردا صبح از ساعت ۸ همزمان با سراسر کشور بدون توجه به حاشیه سازی ها در مورد ویروس کرونا که برخی با هدف ایجاد هراس در مردم و کاهش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال انتشار است، به پای صندوق‌های رأی می‌روند و حماسه دیگری رقم می‌زنند.

کد خبر 4858089

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار تبریز تبریز انتخابات 98 انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف دهه فجر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد گرگان انقلاب اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی بیرجند انتخابات مجلس خبرنگار مهر ویروس کرونا فضای مجازی حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری

 شیدایی در جلسه کمیته فناوری ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات ۴ هزار و ۸۶۶ نقطه اخذ رای در آذربایجان شرقی کار انتخابات را انجام دادند که ۵/۵ درصد کل نقاط اخذ رای کشور را شامل می‌شدند.

وی گفت: آذربایجان‌شرقی در روند برگزاری مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی جزو استان‌های برتر در پایداری شبکه و احراز هویت در کشور بود.

شیدایی افزود: پس از ۱۵ سال و در عرض ۴ ماه ۲۸ بخشداری استان آذربایجان شرقی و فرمانداری لیلان به فیبر نوری مجهز شدند.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی متذکر شد: در کنار دستگاه احراز هویت آنلاین کار انتخابات و انتخاب نامزد‌ها توسط دستگاه تمام الکترونیک انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز | ستاره های پرسپولیس در لیست خرید