Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@17:42:30 GMT

اسکوچیچ تک و تنها امور را جلو می‌برد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۲۷۰۵

اسکوچیچ تک و تنها امور را جلو می‌برد

فدراسیون فوتبال و اسکوچیچ برای انتخاب دستیار ایرانی اما هنوز به جمع‌بندی کامل نرسیده‌اند و مذاکرات در این رابطه ادامه دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه شهروند نوشت: «فدراسیون فوتبال بعد از مدت‌ها تأخیر در شرایطی دراگان اسکوچیچ را به‌عنوان جانشین مارک ویلموتس انتخاب و هدایت تیم‌ ملی بزرگسالان را به این مربی کروات سپرد که هنوز تکلیف دستیاران او به صورت رسمی مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مسئولان فدراسیون و سازمان تیم‌های ملی در حال انجام اقدامات لازم در این زمینه هستند و طبق اعلام منابع موثق، خبری نهایتا تا اواسط هفته آینده اعضای کادر فنی اسکوچیچ به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد.

 

دستیاران خارجی رسمی نمی‌شوند

طبق توافق صورت‌گرفته بین فدراسیون و اسکوچیچ قرار است که دو مربی خارجی و دو مربی ایرانی در کادر فنی تیم‌ ملی حضور داشته باشند. ملادن زگانیر که سابقه کار در تیم زیر ٢١‌سال کرواسی را دارد، در کنار تونی اوسنیک که در تیم‌ ملی اسلوونی کار کرده، حضورشان در تیم‌ ملی قطعی شده و به‌زودی کارهای مربوط به عقد قرارداد آنها نیز انجام خواهد شد. تونی ٤٥ساله سابقه دستیاری اسکوچیچ را در تیم‌های العربی کویت، النصر عربستان، خونه به خونه بابل و صنعت نفت آبادان در کارنامه دارد. تونی همچنین به‌عنوان مربی تیم‌ ملی اسلوونی در مسابقات مقدماتی جام‌ جهانی برزیل حضور داشته است. پس او هم شناخت کافی از فوتبال ایران را دارد.

بیشتر بخوانید:
  گزینه های ایرانی دستیاری اسکوچیچ مشخص شدند

دستیار ایرانی کیست؟

فدراسیون فوتبال و اسکوچیچ برای انتخاب دستیار ایرانی اما هنوز به جمع‌بندی کامل نرسیده‌اند و مذاکرات در این رابطه ادامه دارد. در رسانه‌ها نام وحید ‌هاشمیان،‌ کریم باقری و مارکار آقاجانیان به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی به سرمربی تیم‌ ملی مطرح شده است. گفته می‌شود که اخیرا اسکوچیچ و ‌هاشمیان نیز در یک جلسه به‌صورت مفصل با هم صحبت کرده‌اند. این در حالی است که شایعات غیر رسمی حکایت از این مسأله دارد که شاید ‌هاشمیان نپذیرد کنار اسکوچیچ در تیم‌ ملی کار کند اما وقتی با مدیران فدراسیون درباره این موضوع صحبت می‌کنید، آنها روی این جمله تأکید می‌کنند: «جمع‌بندی جلسات و مذاکرات انجام‌شده برای ادامه حضور ‌هاشمیان در کادر فنی تیم‌ ملی خیلی مثبت است و مذاکرات ادامه دارد.»

درباره کریم باقری اما شرایط کمی خاص است. اسکوچیچ برای کنترل حواشی و مدیریت بازیکنان تیم‌ ملی با مشورت‌هایی که با نزدیکان خود داشته، تصمیم گرفت یک چهره خوشنام و بزرگ فوتبال ایران را به کادر فنی تیم‌ ملی اضافه کند تا با این اتفاق بازیکنان نتوانند حاشیه‌ای ایجاد کنند و کادر فنی را نادیده بگیرند. به هر صورت حضور کریم باقری در کادر فنی پرسپولیس در سال‌های اخیر یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های این تیم بوده است. تمام بازیکنان از او حساب می‌برند و بسیاری از حواشی توسط باقری کنترل می‌شود. به همین ترتیب اسکوچیچ امیدوار است که مدیران فدراسیون بتوانند باقری را برای کمک به تیم‌ ملی راضی کنند؛ کاری که اصلا راحت هم نیست، چون قرارداد مالی کریم باقری با پرسپولیس سنگین است و این تیم هم در لیگ،‌ جام‌ حذفی و لیگ قهرمانان آسیا شرایط بسیار حساسی دارد. از طرف دیگر، قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون هم برای چهار مسابقه منعقد شده و کادر فنی هیچ ثباتی برای فعالیت به صورت طولانی ندارد. به همین ترتیب ممکن است نتیجه مذاکرات مثبت نباشد. شاید هم باقری قبول کند به‌صورت موقت و برای کمک به تیم‌ ملی در کنار کار در پرسپولیس به اسکوچیچ هم کمک کند.

ابهام درباره سرپرست و مدیر رسانه‌ای

درباره دیگر اعضای کادر تیم‌ ملی هم با این که به خاطر شرایط اخیر کنفرانس خبری اسکوچیچ شایعه شده که تیم‌ ملی مدیر رسانه‌ای ندارد اما امیرمهدی علوی، مسئول روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون در این پست به کارش ادامه خواهد داد. محمدرضا ساکت ِ بازنشسته هم مثل قبل تا به امروز همه‌کاره امور تیم‌های ملی و سرپرست تیم‌ ملی بزرگسالان است اما ممکن است بعد از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون در تاریخ ٢٥ اسفند،‌ رئیس جدید ساکت را کنار بگذارد و یک سرپرست جدید برای تیم‌ ملی انتخاب کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا اسکوچیچ تیم ملی فوتبال ایران دستیاران ایرانی انتخابی جام جهانی 2022 فدراسیون فوتبال کریم باقری کادر فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصراف دو نام بزرگ دیگر از تیم ‌ملی والیبال

به گزارش قدس آنلاین، موج انصراف‌ها از تیم ملی والیبال پس از انصراف سید محمد موسوی و محمد فلاح همچنان ادامه دارد و دو بازیکن دیگر نیز در روزهای آتی انصراف خود را از حضور در تیم ملی والیبال اعلام خواهند کرد.

یکی از آنها به دلیل مصدومیت کهنه ای که دارد قصد دارد با هماهنگی کادر فنی از حضور در تیم ملی والیبال خود را معاف کند و دیگری نیز پس از دعوت شدن هنوز تمایلی به حضور در تیم ملی از خود نشان نداده و شاید او نیز به تیم ملی نیاید.

این دو انصرافی جدید هر دو لژیونر هستند و در صورت عدم حضورشان تعداد انصرافی ها به عدد چهار خواهد رسید. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که تیم ملی در حساس ترین روزهای خود قرار دارد و باید در لیگ ملت‌های والیبال برای صعود به المپیک با رقبای تا دندان مسلح خود از حدود یک ماه دیگر به جدال بپردازد.

باید دید کادر فنی تیم ملی والیبال ایران با این انصراف ها چگونه کنار خواهند آمد و برنامه آنها بدون بازیکنان انصرافی چگونه پیش خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد
  • مربی تیم ملی به کادر فنی تراکتور اضافه شد
  • کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس
  • انصراف دو نام بزرگ دیگر از تیم ‌ملی والیبال