Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@12:34:46 GMT

مشاور ترامپ به سه سال و چهار ماه حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۲۷۱۰

مشاور ترامپ به سه سال و چهار ماه حبس محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روز پنج شنبه یک قاضی دادگاه فدرال آمریکا «راجر استون» مشاور و دوست دیرینه «دونالد ترامپ» را به سه سال و چهارماه حبس محکوم کرد.

قاضی «اِمی برمن جکسون» در خصوص رأی صادره اعلام کرد که «اظهارات کذب و دروغین راجر استون به قانونگذارانی که در حال انجام تحقیقات در خصوص پرونده مداخله [ادعایی] روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بودند، تهدیدی علیه دموکراسی آمریکا است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قاضی بخش دادگاه فدرال آمریکا در جلسه محاکمه راجر استون، ترامپ را که پیشتر وی و هیأت منصفه و بازپرسان این پرونده جنجالی را به باد انتقاد گرفته بود، بطور تلویحی مورد سرزنش قرار داد.

قاضی جکسون با نقل واژه های بکار رفته توسط رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا گفت: «هیچ چیز غیرعادلانه، دروغین و ننگینی در مورد این تحقیقات و یا روند پیگیری این پرونده وجود ندارد».

گفتنی است که استون ۶۷ ساله که از دوستان و همچنین مشاوران چند دهه ای ترامپ بشمار می رود، روز ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ به جرائمی همچون بیان اظهارات دروغین در برابر قانونگذاران کنگره، مانع تراشی در روند اجرای عدالت و رشوه دهی به شاهدان محکوم شناخته شد.

قاضی جکسون با اشاره به تصویری که راجر استون سال گذشته در رسانه های اجتماعی منتشر کرد و در آن یک اسلحه را روی سر قاضی جکسون نشانه گرفته بود، اظهار داشت که استون «به خوبی می دانست که چه کاری دارد انجام می دهد. این مدعی علیه در تهدید و ارعاب علیه دادگاه مشارکت داشته است. این برای وزارت دادگستری غیرقابل تحمل است».

کد خبر 4858100

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دروغ زندان دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا سوریه عراق ایران ادلب رژیم صهیونیستی ترکیه روسیه معامله قرن دونالد ترامپ ارتش سوریه فلسطین ویروس کرونا عربستان سعودی راجر استون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد

دونالد ترامپ، اولین رئیس جمهور سابق در تاریخ آمریکا خواهد بود که به اتهامات جنایی محاکمه می‌شود. با انتخاب هیات منصفه امروز دوشنبه ترامپ در پرونده‌ای در نیویورک به دلیل پولی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پرداخت کرده بود، محاکمه خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری آلمان، شایان ذکر است که ترامپ که چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا بود و قرار است در نوامبر آینده برای رقابت مجدد با جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا نامزد شود، به ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری متهم شده است.

این بازیگر فیلم های غیراخلاقی گفت که به او پول داده شده تا در مورد رابطه‌ای که با ترامپ در سال ۲۰۰۶ داشته ساکت بماند. او اعتراف کرد که ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۱۶ به او پول داده است تا از اتهامات نادرست و باج خواهی او جلوگیری کند.

وکلای ترامپ چندین تلاش ناموفق برای به تعویق انداختن محاکمه داشتند، تاکتیکی که آنها در سه پرونده جنایی دیگر رئیس جمهور سابق نیز استفاده کردند. با این وجود ترامپ که در تمامی اتهامات علیه خود اعتراف کرده بی گناه است، در صورت مجرم شناخته شدن با حداکثر چهار سال زندان مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • پیشنهاد مشاور جنگ طلب ترامپ درباره پاسخ اسرائیل به حمله ایران | چیزی که ما امشب دیدیم نمایانگر ...