Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@06:36:52 GMT

یک پزشک در میان مبتلایان به کرونا

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۲۷۸۸

یک پزشک در میان مبتلایان به کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه پنجشنبه پس از پایان جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تصمیمات خوبی درخصوص هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای مهار بیماری کرونا اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده بتوانیم به حداقل ضایعه در این زمینه برسیم، تصریح کرد: ملت شریف ایران بدانند که ما ویروس آنفولانزای H1N1 را در پاییز امسال با لطف خدا و هوشمندی مردم مهار کردیم و میزان کشندگی و بیماری‌زایی این ویروس به مراتب از ویروس کرونا بالاتر بود و خوشبختانه میزان مرگ و میر در کشور ما بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در حد اروپای غربی بود.

وزیر بهداشت گفت:‌حتما ویروس کرونا را با هوشمندی مردم و تلاش عزیزان من در حوزه بهداشت و درمان و همکاری بین بخشی سایر دستگاه‌ها در اسرع وقت به حد تعادل و مهار خواهیم رساند.

نمکی با بیان اینکه بزرگترین کمک رسانه‌ها درخصوص پیشگیری و مقابله با کرونا، اشاعه آموزش‌های لازم است، پرهیز از روبوسی کردن، استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتشار ترشحات تنفسی در صورت ابتلا به آنفولانزا و مراجعه به مراکز بهداشتی در صورت بروز علائم آنفولانزای سرماخوردگی را از جمله مواردی عنوان کرد که در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاثیرگذار است.

او در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره آمار متبلایان به ویروس کرونا در سطح کشور با تاکید بر اینکه آنچه که درباره ویروس کرونا باشد در لحظه به مردم اعلام خواهم کرد خاطرنشان کرد: ما پیکی از آنفولانزای تیپ B را که پیک زمستانه است در استان‌های مختلف داشته و داریم؛ در شهرستان قم نیز تعدادی از موارد مراجعه کننده پس از بررسی‌های انجام شده آنفولانزای تیپ B تشخیص داده شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: بر اساس پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت اگر مواردی از آنفولانزا و شبه آنفولانزا در کشوری بروز کرد و این موارد افرادی بودند که از مناطق آلوده نیامده بودند و یا اینکه با فردی که از این مناطق آمده تماسی نداشتند، بر اساس پروتکل مشکوک به کرونا تلقی نمی‌شوند و ما نیز بر همین اساس عمل کرده‌ایم. اما متاسفانه حدود 3 روز پیش دو مورد به یکی از بیمارستان‌های قم مراجعه کردند و شدیدا در حالت نارسایی تنفسی قرار گرفتند و آزمایش‌های انجام شده از این افراد سینه پهلو دو طرفه را نشان می‌داد که از دید همکاران ما شکل بالینی این دو بیمار با انفولانزا همخوانی نداشت. بلافاصله تست‌های مربوطه انجام شد اما سرعت پیشرفت بیماری به قدری بود که متاسفانه این دو نفر خیلی سریع از دست رفتند؛ نتایج تست‌های این افراد مثبت اعلام شد و بلافاصله همکاران ما روی قم تمرکز کردند و تیم‌های متعددی برای انجام بررسی‌های گسترده به این شهر اعزام کردیم.

نمکی گفت: در حال حاضر تعدادی در قم به دلیل نگرانی خود و همچنین دعوت ما که فقط سندرم‌های آنفولانزا و شبه آنفولانزا دارند مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و تاکنون 5 مورد مثبت شناسایی شده‌اند که دو مورد از آن‌ها افراد فوتی و سه مورد دیگر در حال حاضر به این ویروس مبتلا شده‌اند. دو نفر از این افراد در قم و یک نفر نیز پزشکی است که از قم به اراک رفته بود. این سه نفر در شرایط ایزوله قرار گرفته‌اند.

او خاطرنشان کرد: تاکنون موارد مشکوک دیگری نیز به ما ارائه شده و ما در حال حاضر انجام تست‌های مربوطه هستیم وبه محض اینکه نتایج آزمایش این افراد قطعی شود حتما مراتب را به استحضار مردم خواهیم رساند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مقابله با ویروس کرونا وزارت بهداشت سعید نمکی ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دو پایگاه سلامت در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رئیس مرکز بهداشت کیش در مراسم گشایش دومین مرکز خدمات جامع سلامت کیش، گفت: این مرکز با حضور دو پزشک، شش مراقب سلامت و ماما، واحد بهداشت محیط، نمونه گیری و واحد پذیرش فعالیت می‌کند.

اسدالله احمدی افزود: این مرکز با هدف افزایش خدمات دهی و دسترسی راحت خانواده‌های ساکن در مرکز شهر در مجاورت کلینیک امام علی (ع) راه اندازی شده است.

وی گفت: پایگاه سلامت خانواده منطقه نوبنیاد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

سرپرست توسعه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم گشایش مرکز خدمات جامع سلامت فارابی گفت: ششصد و چهل و یک خانه بهداشت فعال در استان به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

حدادی افزود: صد و هفتاد و نه مرکز خدمات جامع سلامت فعال در استان هرمزگان خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: پزشک براساس جمعیت جزیره کیش در مراکز  خدمات سلامت مستقر شده است و هفته آینده نیز یک پزشک به جمع پزشکان مراکز خدمات سلامت کیش اضافه خواهد شد.

مدیر امور بانوان منطقه آزاد کیش نیز، گفت: پایگاه سلامت خانواده مادر و کودک در منطقه مهستان بهره برداری شد.

عالمه خسروی افزود: در این پایگاه سلامت پایدار در چهار بعد سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی براساس شاخص‌های ملی و بین المللی پرداخته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد