Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوان کردستانی فعال در عرصه‌های مختلف اعتنقاد دارند، شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح مسیر تحقق مطالبات بانوان را تسهیل می‌کند.

خبرگزاری فارس استان کردستان/فاطمه ملایی؛ نقش زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و  انتخابات بی‌بدیل و پرنگ است.

اهمیت به مطالبات زنان در واقع پرداختن به مطالبات جامعه و ازجمله رسالت خطیر نمایندگان مجلس است زیرا حضور فعال زنان در اجتماع  لازمه توسعه و پیشرفت جوامع کنونی است و این مهم جز با حفظ جایگاه زن در خانواده و توجه به مسئولیت ها و حقوق او به کمال نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان هم مانند مردان خواستار بهبود شرایط اقتصادی، کاهش فساد اقتصادی و اداری، توجه به نیازها و خواسته‌های عموم جامعه هستند بااین‌حال انتظار می‌رود مجلس آتی به مسائل حوزه زنان به صورت مضاعف توجه داشته باشد و تغییرات لازم در زمینه حقوق زنان را پیگیری کند. 

 زنان به‌عنوان نیمی از جامعه باید با به‌کارگیری توانمندی‌ها و تخصص‌های خود وارد مجلس شده، در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها به کار گرفته شوند و از این طریق، در راستای انجام مسئولیت و تعهد خود برای حل مشکلات کشور و همه مردم تلاش کنند.

با توجه به ویژگی زنان در تراز انقلاب و الگوی متعالی زن ایرانی که در کنار توجه به ارتقاء شخصیت وجودی خود، ضمن ایفای نقش مادرانه و همسری در اجتماع نیز حضوری فعال و بر محور ارزش‌های انسانی و اسلامی دارند، می‌توانند به خوبی در سرنوشت کشور دخیل باشند‌.

قبل از انقلاب، زنان سهم ناچیزی از ورود به  عرصه‌های اجتماعی از جمله اساتید دانشگاهی، حوزه‌های پزشکی، تکنولوژی و.. را دارا بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی  شاخص‌های مرتبط با فعالیت اجتماعی زنان ارتقاء یافت و  حضور زنان موفق در این عرصه‌ها گواه نقش آفرینی مثبت و چشمگیر این قشر اثر گذار جامعه است.

با نگاهی گذرا به تارک تاریخ ۴۰ ساله انقلاب ایران و کتاب‌های منتشر شده اعم از کتاب‌های  علمی، پروهشی، تاریخی، ادبی و هنری با  انبوه نام زنان مولف و پژوهشگری مواجه می‌شویم‌.

 مطالبات زنان کردستان از نمایندگان مجلس

مدیر امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان خواستار مشارکت حضور زنان در انتخابات شد و اظهار کرد: به امید خداوند زنان ما پرشورتر حضور خود را در عرصه انتخابات نشان می‌دهند.

​لیلا ارشدی انتخاب آگاهانه نمایندگان مجلس را از مردم خواستار شد و ادامه داد: انتخاب سرنوشت با بینش باز و مدبرانه تضمین آینده‌روشن است.

وی رای‌دادن را یک نوع وظیفه انسانی بیان کرد و گفت: از نمایندگان مجلس آینده انتظار دارم منسجم‌تر از دیگر ادوار گذشته عمل کنند و با عزمی راسخ در راستای رسیدگی به مطالبات مردم در خانه ملت حضور یابند.

ارشدی خطاب به نمایندگان منتخب مجلس هم اظهار کرد: با دلسوزی و قاطعانه مشکلات حوزه زنان را در نظر گیرند امیدوارم در منطقه کردستانات به هیچ قیمتی شاهد کولبری زنان نباشیم چون شرافت زن کورد زیرسوال می‌رود. 

زنان کردستان مستحق زندگی نرمال هستند

شمسی زارع متخصص زنان و پزشک طب مادر و جنین و بارداری پرخطر در سنندج هم، نقش زنان در انتخابات را مهم بیان کرد و گفت: زنان در کسوت مادری در تصمیم‌گیری‌ها نقش بسزایی دارند و با انتخاب آگاهانه خود آینده فرزندانشان را می‌سازند.

وی مولفه‌های کاندیدای اصلح را پایبندی به اصول انسانی، متعهد و معتقد به اصول اساسی و الهی  نام برد و گفت: نماینده‌ای که به عنوان مجری مردم در مجلس حضور می‌یابد باید توانایی لازم جهت بیان و حل مشکلات مردم را داشته باشد.

این پزشک سنندجی رسیدگی و اهمیت به حوزه سلامت را از نمایندگان استان کردستان خواستار شد و گفت: بخش‌های ویژه زنان در استان به امکانات و  توانمندی‌های بیشتری نیازمند است زنان کورد مستحق شرایط عالی برای زندگی و تربیت فرزندان هستند.

شرمین بهرامی‌فر، کارمند یکی از ادارات سنندج نیز شرکت در انتخابات را وظیفه انسانی و ملی بیان کرد و گفت:  به دلیل افزایش آگاهی زنان در حوزه‌های مختلف، انتظار داریم که موضوع جنسیت در مجلس بعدی خیلی مطرح نباشد و همه نمایندگان در کنار هم برای حل معضلات ملی و بین‌المللی تلاش کنند.

وی از تعداد کم کاندیدای زن در این دوره از انتخابات در سنندج اظهار ناراحتی کرد و  افزود: زنان به‌عنوان نیمی از جامعه باید با به‌کارگیری توانمندی‌ها و تخصص‌های خود وارد مجلس شده، در کمیسیون‌ها  به کار گرفته شوند و از این طریق، در راستای انجام مسئولیت و تعهد خود برای حل مشکلات کشور و همه مردم تلاش کنند.

بهرامی‌فر تصریح کرد:  متأسفانه در برخی از قوانین موجود شاهد نکات تبعیض‌آمیزی هستیم که انتظار می‌رود در مجلس آینده مورد پیگری قرار گیرد.

حرمت زن و خانواده حفظ شود

حمیده‌ زردویی مادر پنج شهید جان برکف کردستانی مشارکت در انتخابات را در راستای ارج نهادن به ساحت شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهیدان مظلوم کردستان امری مهم بیان کرد و ادامه داد:  فرزندان ما برای آرامش و امنیت این آب و خاک از جان و مال خود گذشتند لذا وظیفه همه آحاد جامعه پاسداری از خون شهیدان ، حمایت از رهبری و حضور در همه  صحنه‌ها است.

وی افزود: از نمایندگان مجلس انتظار دارم برای مردم دلسوزانه کار کنند تا دشمنان از دست‌درازی به کشورما ناامید شده  و رفاه و آبادانی در کشور حکمفرما شود.

زردویی با بیان اینکه فرزندان این دیار از بی‌کاری رنج می‌برند، ایجاد اشتغال را از جمله مطالبات خود از نمایندگان این دوره عنوان کرد و گفت: امیدوارم با حضور افراد اصلح در مجلس مشکلات هموطنان ما کاسته شود و  خون شهدا پایمال نشود.

ناهید محمدی‌علیزاده کارآفرین نمونه کشوری و اهل سنندج نیز به نقش زنان در انتخابات گریزی زد و گفت: با توجه به اینکه امروزه زنان پا به پای مردان در همه عرصه‌ها فعالیت دارند حضور آنها پلی صندوق‌های رای و اعلام نظر آنان حجت است.

این کارآفرین نمونه سنندجی به مشکلات حوزه کارآفرینی زنان در این استان اشاره کرد و گفت: ما بیشتر با سماجت خود فعالیت می‌کنیم حمایت‌های اندکی از ما می‌شود  لذا خواهان پشتیبانی جهت پیشرفت بیشتر  و بهادادن به استعداد، ظرفیت و توانمندی‌های کارآفرینان زن هستیم.

وی انتظار خود از نمایندگان مردم در خانه ملت را فراهم کردن بستری برای فعالیت گسترده زنان کارآفرین بیان کرد و گفت: تقاضا دارم ضوابط خشک اداری و کاغذبازی برای کارآفرینان را به حداقل برسانید چراکه از بس بادرهای بسته روبه‌رو شده‌ایم بسیاری از ایده‌ها و خلاقیت‌های ما به انزوا کشیده شده است. 

علیزاده در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نماینده اصلح چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، ادامه داد: نمایندگان مردم با تصمیمات آگاهانه سرنوشت مردم را تعیین کنند نماینده‌ای که از دل مردم و برخاسته از آنها باشد درد آشنا بوده و بعد از انتخابات مشکلات مردم را دریابد.

ولایتمداری شاخصه یک نماینده اصلح است

مینا احمدی کارمند دانشکده دختران در  سنندج، انتخاب نمایندگان مجلس توسط مردم  را حق مسلم هر شهروند بیان کرد و گفت: ما به عنوان افراد ساکن در این جامعه این حق را ایجاد کرده‌ایم لذا باید با حضور خود آن را به سرانجام مقصود برسانیم.

احمدی با بیان اینکه افراد اصلح در راس خدمت موجب ایجاد فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی می‌شود، افزود: استان کم برخوردار کردستان در بسیاری از زمینه‌ها محروم و نیازمند توسعه اساسی است که این مهم را به جد از نمایندگان کرد خواهانم.

وی ولایتمداری را از جمله مولفه‌های یک نماینده اصلح برشمرد و گفت: اگر ایمان به خدا، صداقت، راستی و درستی سرلوحه کار نمایندگان قرار گیرد  بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد.

شعار بدون عمل، تکرار و تکرار 

سوسن لطفی مدیرعامل انجمن ام‌اس استان کردستان اظهار کرد: شعار بدون عمل وجهه نمایندگان مجلس را پایین آورده است.

وی با بیان اینکه مشکلات استان کردستان از جمله بیکاری، معیشت مردم و اقتصاد استان نیازمند همت جدی نمایندگان مجلس است، افزود: کاهش معضلات اجتماعی منجر به توسعه و پیشرفت شده و در نهایت آسیب‌های اجتماعی نوپدید کمرنگ خواهند شد.

خدیجه زندسلیمی عضو سازمان مردم نهاد سنندج و انجمن ژینگه‌وهاودلی اظهار کرد: زنان ما در خیلی زمینه‌ها حتی از حق‌ طبیعی زندگی و حقوق شهروندی محرومند لذا نماینده مجلس نه تنها فقط به فکر بودجه و اعتبار بلکه برای زنان به عنوان نیمی از  جمعیت کشور و پایه و ستون خانواده تمهیداتی بیاندیشند.

حضور در انتخابات ارج‌نهادن به خون شهداست

سودابه پورحیدری بازنشسته آموزش و پرورش کردستان همسر شهید فرهاد اعظمی‌فرد حضور در انتخابات را تجدید بیعت با آرمان‌های نظام، رهبری و خون شهدای ایران اسلامی نام برد و گفت: از کاندیداها تقاضا دارم دلسوز ملت کورد و فرزندان کردستان باشند.

وی به نقش سازنده زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این دوره انتخابات نقش زنان کم‌رنگ و تعداد کمی از زنان انتخاب و تایید شده‌اند غافل از اینکه بها دادن به زنان ساختن اجتماعی قوی را به دنبال دارد.

پورحیدری با بیان اینکه زنان فعالیت گسترده‌ای در همه عرصه‌ها داشته‌اند انتظار خود را از نمایندگان مجلس کردستانی، بهادادن به زنان و حل مشکلات عظیم این قشر، عمل به گفته و برداشتن گام‌های مثبت جهت رفاه و سازندگی استان عنوان کرد و گفت: استان کردستان در خیلی زمینه‌ها عقب افتاده است  با وجود اصلاح زیرساخت‌ها در اکثر  حوزه‌ها بازهم نیازمند آبادانی بیشتر هستیم.

وی در جواب این پرسش که آیا رای می‌دهید و چرا؟، ادامه داد: به کسی رای می‌دهم که اهداف مادی نداشته باشد، بومی منطقه باشد و دردآشنای مردم چراکه به راستی استان کردستان سرشار از درد و مشکل و اندوه است.

رای اولی و اشتیاق برای انتخاب نماینده خانه ملت

کژان رستمی قهرمان بین‌المللی رشته دومیدانی سنندجی هم اظهار کرد: خوشحالم که امسال می‌توانم در انتخاب سرنوشت خود و همشهریانم دخیل باشم.

وی افزود: من به کسی رای می‌دهم که درک بالایی از مشکلات و مطالبات جوانان را داشته باشد، کسی که بتواند شغل ایجاد کند و به ما ورزشکاران اهمیت دهد.

رستمی به نقش زنان در انتخابات و توسعه اشاره کرد و گفت: زنان با روشن‌بینی  در امورات کشور دخالت دارند و همه زنان ورزشکار ، کارآفرین و هرآنکه در این اجتماع دلسوزانه خدمت می‌کند جای بسی افتخار است.

این قهرمان ورزشی از نمایندگان مجلس تقاضا کرد با توجه به وضعیت فعلی قوانین و ضوابط و محدودیت‌های موجود ورزش بانوان نیازمند حمایت ارائه امکانات بیشتر بسترسازی است و  زنان ورزشکار را در کانون توجهات خود قرار دهند.

رستمی کمبود سالن‌های ورزشی را سد راه توسعه ورزش بانوان بیان کرد و گفت: من امسال به این امید رای می‌دهم که نمایندگان خوش‌فکر ما عمده مشکلات جوانان بخصوص ورزشکاران را حل کنند.

نیازمند نهضت کارآفرینی هستیم

شرافت ناصری، رئیس اداره آموزش و پرورش فنی‌و حرفه‌ای دخترانه سنندج مشارکت زنان در انتخابات را ضروری بیان کرد و گفت: انتخاب در راستای رفع تبعیض‌ها  حق بانوان  است.

وی افزود: متاسفانه امروزه بیکاری مهمترین دغدغه جوانان تحصیلکرده است و به همین دلیل نیازمند نهضت کارآفرینی از سوی نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت هستیم.

وی انتظار خود ازنمایندگان مجلس به عنوان یک نهاد موثر در تصمیم‌گیری احقاق حقوق زنان برشمرد و گفت: نمایندگان مجلس باید به خواسته‌ها و نیازهای اساسی و اصلی زنان توجه ویژه داشته باشند.

من در انتخابات شرکت می‌کنم و برای انتخاب خود و دیگران احترام قائلم

سمیرا زارعی مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کردستان و مجری برنامه‌های اجتماع‌محور در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اظهار کرد: زنان با وجود پیشرفت‌های زیادی که در تحصیل و کسب مدارج عالی و علمی و افزایش توان اجتماعی آنان، هنوز آنطور که باید تمایلی به حضور و مشارکت های سیاسی اجتماعی و کاندیداتوری در انتخابات ندارند.

وی عمده دلیل آن را نبود احزاب قدرتمند و در پی آن عدم چرخش قدرت به شکلی مداوم و شرایط حضور بخش‌های زیادی از بازیگران عرصه سیاست در قدرت را عنوان کرد.

به گفته این بانوی سنندجی، بازیگران حاضر در عرصه قدرت بیشتر مردان هستند یعنی علاوه بر زنان گروه‌های زیادی از مردان سیاست‌مدار دستشان از حضور در قدرت کوتاه است.

وی افزود: عدم توسعه سیاسی، عدم انجام بازی سیاست در چارچوب قواعد دموکراتیک و ساخت مردانه قدرت در کنار عدم وجود تشکیلاتی منسجم از سوی زنان برای فشار بر قدرت حاکم شاید از مهمترین دلایل حضور اندک زنان در عرصه قدرت باشد.

زارعی عنوان کرد: در ایام انتخابات معمولا همچنان که همه صنف‌ها و گروه‌ها دیده می‌شوند، زنان نیز به عنوان نیمی از جامعه که از نظر قدرت سیاسی، اقتصادی و غیره زیر سایه مردان قرار گرفته‌اند هم در این ایام بیشتر دیده می‌شوند اما پس از پایان انتخابات، هم زنان و هم صاحبان قدرت این مطالبات را فراموش می‌کنند و جز پیگیری‌های پراکنده در رسانه‌ها از سوی زنان هیچ حرکت منسجمی برای تحقق مطالبات مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: من در انتخابات شرکت می‌کنم و برای انتخاب خود و دیگران احترام قائلم، به نظر می‌رسد هم زنان و هم گروه‌های مختلف برای پیگیری مطالبات خود از قدرت نیازمند تشکیلاتی عمل کردن هستند یعنی گروه‌های مختلف با تشکیل نهادی مدنی جهت پیگیری مستمر حقوق خود می‌توانند بر ساخت قدرت اثر بگذارند و قدرت را وادار به پاسخگویی کنند.

تجسم حضور یک نماینده اصلح تجسمی از مدینه فاضله است

گلاویژ فتاحی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان هم می‌گوید: تجسم حضور یک نماینده اصلح در فضای سالم رقابتی تجسمی از مدینه فاضله‌ای است که همه ما در پس زمینه ذهنمان به آن فکر می‌کنیم.

وی گفت: طبیعتا نماینده‌ای اصلح است که قبل از همه چیز سلامت اخلاق و صحت گفتارش مورد تایید خاص و عام باشد و قطعا یکی از ملاک‌های  سنجش عیار اصلح بودن کاندیدایی برای نمایندگی نگاه به پیشینه و گذشته فرد است.

وی ادامه داد: همچنین مقدار و کیفیت مهارتی که فرد در رشته تحصیلی و تجارب عملی خود توام با علم سیاست در تمامی زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی  و ... شناخت کامل و همه جانبه ایشان از استان و بطور خاص شهرستان مورد نظر دارد، همگی  شاخص‌هایی است که می‌تواند در ارزیابی کاندیدای اصلح مورد رجوع افراد قرار بگیرد.

 فتاحی با اعلام آمادگی خود مبنی بر حضور در انتخابات به انتظارات خود از نمایندگان منتخب مجلس اشاره و  بیان کرد: جدا از هر شعر و شعاری، همه ما در سیستم  حکومت اسلامی و زیر سایه پرچمی زندگی می‌کنیم که با نوار زیبای قانون اساسی ساختاربندی شده و به نوعی مطالبه‌گر هستیم که در تمام جنبه‌ها به آرامش و آسایش برسیم.

فتاحی اذعان داشت: در این قانون سهم همه افراد در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری و اجرای آنها تعیین‌شده، اکنون زمان حضور آحاد جامعه از تمام اقشار و با شناخت و آگاهی کامل است که با حضوری یکپارچه به آنسوی مرزهای ایران عزیزمان نشان دهیم که مانند همیشه ساختارمند، قانونگرا و متحد هستیم و با انتخابی آگاهانه سعی در چینش افرادی داشته باشیم که دلشان برای مردم دیارشان باشد و فکرشان درگیر توسعه همه جانبه ایران عزیز است.

حضور زنان در انتخابات، فرصت طلایی برای نقش آفرینی است

به اعتقاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان هم، حضور زنان در انتخابات را فرصت طلایی برای نقش آفرینی دانست و به خصوصیات بارز  نمایندگان مجلس  از دیدگاه خود اشاره کرد و افزود: یک نماینده اصلح  فردی است که دلسوز مردم و صادق باشد و تعهد و احساس  مسوولیت داشته باشد و از دانش اطلاعات و سطح آگاهی بالایی برخوردار باشد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان نمایندگان مجلس کردستان جامعه نمایندگان مجلس زنان در انتخابات عنوان نیمی یک نماینده اصلح استان کردستان توانمندی ها حضور زنان حل مشکلات نقش زنان خانه ملت زمینه ها عرصه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رسایی با منتخبان مجلس دوازدهم با طعم ریاست مجلس

عصر امروز جلسه‌ای به دعوت حمید رسایی منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم با حضور جمعی از منتخبان دوره جدید مجلس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، یک ماه دیگر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده و از هفتم خرداد ماه دوازدهمین دوره مجلس آغاز خواهد شد.

در دوره جدید مجلس برخلاف دوره کنونی انتخابات هیات رییسه و جایگاه ریاست دوره آینده محل بحث و تحلیل فراوان شده است، کرسی‌ای که در مجلس یازدهم اگرچه به طور ثابت ریاست قالیباف را بر خود دید، اما هر ساله موضوعی چالشی میان او و منتقدانش بوده است.

بر همین اساس و با توجه به نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس که قالیباف جایگاه نخست را در تهران از دست داد و بعد از ۳ کاندیدای عضو یا نزدیک به جبهه پایداری و منتقدانش در رتبه چهارم قرار گرفت گمانه‌زنی‌ها درخصوص آینده حضور او در جایگاه ریاست و حتی ادامه حضور در مجلس شتاب تازه‌ای گرفت.

در روز‌های نخست پس از انتخابات حجم اظهارنظر‌ها و واکنش‌های مجازی به قدری افزایش پیدا کرده بود که مورد تذکر رهبری قرار گرفت و ایشان فرمودند: «منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسیِ با طراواتِ کشور تلخ شود، ضمن اینکه اگر مجلس دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه بندی‌های گوناگون شود، از کار اصلی خود باز می‌ماند.»

حال به نظر می‌رسد منتقدان و مخالفان قالیباف در روز‌های پایانی مجلس یازدهم و در آستانه شروع به کار مجلس جدید وارد فاز تازه فعالیت‌های خود شده‌اند؛ در همین راستا شنیده می‌شود عصر امروز جلسه‌ای به دعوت حمید رسایی منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم با حضور جمعی از منتخبان دوره جدید مجلس برگزار خواهد شد.

احتمالا یکی از مهمترین محور‌ها و موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح می‌شود موضوع انتخابات هیات رییسه مجلس و ریاست مجلس در دوره آینده باشد.

این احتمال وجود دارد که اگرچه محوریت این جلسه با حجت الاسلام رسایی است، اما برخی افراد بیرون از مجلس جزو متولیان برگزاری آن باشند.

دیگر خبرها

  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!
  • محمودوند، نماینده خرم‌آباد: آقایانی که حرف رهبر انقلاب در خصوص دختربچه‌های مظلوم و معصوم را قبول نداشتند، همه‌کاره انتخابات بودند! درد از این بزرگ‌تر؟
  • بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم
  • جلسه رسایی با منتخبان مجلس دوازدهم با طعم ریاست مجلس
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران
  • لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات مجلس
  • تدوین برنامه های عملیاتی شرکت آبفا کردستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳