Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@14:00:30 GMT

نیمی از کارمندان کشور زنان هستند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۳۰۵۶

مینایی پور گفت: از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کارمند یک میلیون آنها خانم هستند. ناطقان: فرحناز مینایی پور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده در آیین موافقت نامه بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت دفتر امور زنان که صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کارمند یک میلیون آنها خانم هستند و همچنین نیمی از کارکنان آموزش و پرورش بانوان هستند و علاوه بر آن حدود ۷/۵ تا ۸ میلیون دانش آموز دختر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه توجه ویژه به زنان و دختران از اهمیت ویژه از برخوردار است، گفت: دفتر زنان از ۲۵ سال پیش که تشکیل شد تاکنون فراز و فرود‌های بسیاری داشته است و اکنون هم یک باکس مدیریتی زیر مجموعه دفتر وزیر محسوب می‌شود.

مینایی‌پور بیان کرد: همه ساله موافقت‌نامه با معاونت امور ریاست جمهوری داشته‌ایم و حمایت‌های خوبی تاکنون از سوی این دفتر برای دفتر زنان آموزش و پرورش شاهد بودیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه این دفتر با هدف محرومیت‌زدایی آموزشی و پرورشی از دختران دانش‌آموز دوره‌های مختلف تحصیلی اهتمام داشته است، تصریح کرد: علاوه بر آن برقرار عدالت جنسیتی در دسترسی زنان و دختران به فرصت‌ها مورد توجه قرار گرفت.

مینایی پور با اشاره به دیگر طرح‌های انجام شده در دفتر زنان گفت: طرح هایی، چون اجرای طرح مهارت‌های گفتگو و ارتباط موثر در بین دان‌ش آموزان با همدیگر، با خانواده و مسئولان، تهیه تبص ه اختصاص ۳ ساعت ورزش زنان فرنگی در وقت اداری، تهیه بسته تعلیم و تربیت ویژه دختران انجام شده است.

مدیرکل دفتر زنان آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات فرهنگی این دفتر گفت: تدوین کتاب ۴۰ سال مدیران زن آموزش و پرورش، پایش سلامت کارکنان اداری از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده است.

مینایی‌پور با بیان اینکه طرح آموزش کودکیاری به دختران نوجوان را داریم، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دختران در این مورد آشنایی ندارند این طرح را با همکاری معاونت متوسطه اجرا می‌کنیم. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کارمندان ، زنان ، کشور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کارمندان زنان کشور آموزش و پرورش مینایی پور دفتر زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه خیّرساز شاه‌حسینی فشافویه، مدرسه را مزرعه آینده برشمرد و اظهارکرد: مدرسه هر کشوری، مزرعه آینده است و نشاط امروز، نوید یک آینده پرنشاط است. مدرسه‌ها آیینه آینده هستند و اگر این بچه‌ها بانشاط، سالم، قوی، مؤمن، بااخلاق و کارآفرین بار بیایند، جامعه آینده ما سالم، قوی، ماهر، مؤمن، بااخلاق و بانشاط خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: کار مدرسه‌سازی، یک سنت حسنه متفاوت نسبت به کارهای دیگر است. افتخار دولت سیزدهم این است که امر مدرسه‌سازی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داد. نزدیک به ۳ سال است که از دولت سیزدهم گذشته و طی این مدت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه وجه متمایز این اقدام بزرگ در این بین، حضور مردم در قالب مجامع خیری است، افزود: مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند و آن‌ها نشان دادند چقدر به آینده کشور اعتماد دارند. خیّر از مال و دست‌رنج خویش هدیه می‌کند و این کار، کار بسیار نیکویی در وصف خیرین است.

وی ادامه داد: در یکی از فرازهای قرآنی آمده که «لَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ» به معنی اینکه «آن‌ها خوفی ندارند و نگرانی در وجودشان نیست.» گاهی خبر داریم که خود را به مضیقه می‌اندازند تا آینده فرزندان کشور را بسازند. دست‌های این خیرین عزیز بوسیدنی است و افتخار ما این است که همکار آن‌ها در این اقدام بزرگ هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیّری که این مدرسه را ساخته، یک خیّر نام‌آشنا و دارای خانواده اصیل به معنای خانواده اعلای یک ایرانی، متدین و وطن‌دوست است. خانواده استاد شاه‌حسینی که تا امروز ۳۹ مدرسه توسط ایشان ساخته شده در حالی که آن‌ها پرهیز می‌کنند از اینکه دیده شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند