Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این تصمیمات پس از آن اعلام می‌شود، مرگ‌های بیشتری ناشی از ویروس جدید کورونا در خارج از چین گزارش  می‌شود.

کره جنوبی نخستین مرگ ناشی از ویروس کورونا را اعلام کرد و شمار رسمی بیماران نیز در این کشور در یک روز دو برابر شد. دولت کره جنوبی از ساکنان شهر ۲.۵ میلیونی دیگو در این کشور خواسته‌اند در خانه بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ویتنام نیز پس از آنکه ۱۱ مورد از ۱۶ مورد بیماری با ویروس کورونا در این کشور به یک شهرک ۱۰۰۰۰ نفری در این کشور ارتباط یافت، همه ساکنان آن را زیر قرنطینه رسمی قرار دادند.

کارکنان بهداشتی خیابانی را در جلوی کلیسایی که منشا شیوع ویروس کورونا بوده است، در شهر دیگو در کره جنوبی ضد عفونی می‌کنند

موارد جدید مرگ در کره جنوبی و ژاپن

کره جنوبی روز پنجشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفند) نخستین مرگ ناشی از  بیماری ویروس جدید کورونا را در این کشور را اعلام کرد. همچنین با اعلام ۵۳ مورد جدید بیماری در روز پنجشنبه- شمار کل موارد بیماری تقریبا دو برابر شد و به ۱۰۴ مورد رسید.

ژاپن نیز روز پنجشنبه دو مورد جدید مرگ ناشی از ویروس کورونا در دو نفر شهروندان سالمندش که سوار بر کشتی گردشی قرنطینه‌شده دایاموند پرینسس در بندر یوکوهامای این کشور بودند، گزارش کرد.

۳۳ مورد از موارد عفونت ویروس کورونا در شهر دیگو، چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی به تجمعات در یک کلیسای واحد در این شهر ارتباط داده شده است و اکنون دولت محلی از همه ۲.۵ میلیون ساکنان این شهر خواسته است تا هر زمانی که ممکن است در خانه بمانند.

یکی از کارکنان بهداشتی در جاده‌ای در ایالت وینه فوک در کنار یک تابلو در یک ایست بازرسی برای عفونت تنفسی ویروس کورونا

قرنطینه اجباری شهرکی در نزدیکی هانوی

ویتنام نیز ۱۰۰۰۰ نفر ساکنان شهرک سان لوئی در ۴۴ کیلومتری شهر هانوی،  پایتخت کشور از ۱۴ فوریه زیر یک قرنطینه اجباری ۲۰ روزه قرار داده است.

۱۱ مورد از ۱۶ مورد عفونت با ویروس کورونا در ویتنام از جمله یک پسر سه‌ماهه به این شهرک مربوط شده‌اند.

پلیس در بیرون شهرک راه‌بند ایجاد کرده است و کارکنان بهداشتی با لباس‌های محافظ در حال پاشیدن مواد ضد عفونی روی ماشین‌ها هستند.

ویتنام پروازها به سوی چین و از چین را از اول فوریه لغو کرده است. مدارس و دانشگاه‌ها در اغلب استان‌های خارج از هانوی تا ۲۹ فوریه تعطیل شده‌اند

روند کاهشی عفونت‌ها در چین؟

بر خلاف افزایش موارد بیماری در این دو کشور، گزارش‌ها در چین در روزهای اخیر بیانگر کند شدن سرعت انتشار ویروس است.

رسانه‌های دولتی در چین گزارش کردند در سه روز گذشته شمار موارد بهبود یافته از عفونت ویروس کورونا از شمار عفونت‌های جدید بیشتر شده است.

اما کند شدن روند شیوع در چین ممکن است مربوط به تغییر دوباره معیارهای تشخیصی ابتلا به ویروس کورونا باشد و نه کاهش واقعی در انتشار بیماری.

دولت چین در ۱۳ فوریه علاوه بر افراد دارای آزمایش مثبت ویروس کورونا، افرادی را که رادیوگرافی‌ قفسه‌ سینه نشاندهنده عفونت داشتند، هم در فهرست بیماران قرار داد و در نتیجه شمار بیماران اوج گرفت. اما از روز پنجشنبه افرادی که هنوز نتیجه آزمایش‌هایشان مشخص نشده بود، از فهرست بیماران خارج و در رده «موارد مشکوک» قرار داده شدند.

شمار موارد عفونت در چین اکنون به حدود ۷۵۰۰۰ مورد رسیده و شمار تلفات از مرز ۲۱۰۰ نفر گذشته است. شمار موارد بهبود یافته بیش از ۱۶۳۰۰ نفر است. استان هوبی در مرکز چین همچنان بیشترین موارد عفونت و مرگ را گزارش کرده است.

کد خبر 485548 برچسب‌ها كروناويروس ژاپن چین ویتنام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ژاپن چین ویتنام ویروس کورونا روز پنجشنبه کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع

سید امیر محسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران در نشست خبری گفت: رشته جراحی مجاری ادرار و کلیه پیشرو در کشور است و بسیاری از کارهای غیر تهاجمی از این رشته شروع شده است و در منطقه بهترین خدمات جراحی کلیه و ادرار در ایران ارائه می شود. 

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های واردات تجهیزات و منابع مالی به دلیل تحریم ها ایران در تراز جهانی، از جایگاه خوبی در حوزه اورولوژی برخوردار است. 

ضیایی ادامه داد: سنگ های ادراری و بیماری های پروستات همچنین عفونت های دستگاه ادراری از جمله بیماری شایع محسوب می شود. 

سطح سواد سلامت تاثیر زیادی بر تشخیص به هنگام بیماری ها دارد. امروزه دسترسی به خدمات در کشور افزایش یافته و همین موضوع سبب تشخیص به هنگام بیماری ها می شود. 

وی گفت: در کنگره امسال تازه های اورولوژی مطرح و کارشناسان تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. در این کنگره دستیاران رشته اورولوژی در این همایش شرکت خواهند داشت. 

در ادامه مراسم محمد علی زرگر استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: الان ۱۴۰۰ متخصص اورولوژی در کشور داشته و ۲۰۰ دستیار در ایران در حال تحصیل هستند. 

وی بیان کرد: بیماری پروستات در همه دنیا شایع است و با تشخیص بموقع قابل درمان بوده و بیماران زندگی طبیعی را خواهند داشت. 

زرگر ادامه داد: اکنون جراحی ها در کشور به صورت بسته و به صورت لاپاراسکوپی نیز انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • زیباترین جاهای دیدنی ویتنام
  • گواردیولا: بازیکنانم باید دو روز در یخچال بمانند!
  • لزوم ارائه خدمت به زوج های نابارور برای جلوگیری از بحران سالمندی
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • پاسور ایرانی از قهرمانی اروپایی دور شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران