Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@15:52:28 GMT

احتمال حذف وجه نقد در انگلیس!

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۳۲۲۷

صراط:

وزیر دارایی انگلیس گفت: ممکن است تا سال ۲۰۳۵ نظام وجه نقد در انگلیس از بین برود.

به گزارش ایسنا ریشی سوناک که اخیرا به جای ساجد جاوید وزیر دارایی انگلیس شده است در سخنانی گفت که کاهش تمایل مردم این کشور به استفاده از وجه نقد کاملا محسوس است و این امکان وجود دارد که دیگر تا سال ۲۰۳۵ کسی از وجه نقد در تراکنش‌های خود استفاده نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ میزان استفاده از پرداخت الکترونیکی در انگلیس از استفاده از وجه نقد پیشی گرفت و در مقایسه با سال ۲۰۱۷ تعداد دستگاه‌های خودپرداز ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

آن طور که وزیر دارایی انگلیس گفته، احتمالا استفاده از وجه نقد در این کشور تا سال ۲۰۳۰ به تنها ۳۰ درصد کل تراکنش‌ها خواهد رسید. اکنون سالمندان، افراد معلول و ساکنان مناطق روستایی بیشترین استفاده از وجه نقد را دارند. تخمین زده می‌شود حدود دو میلیون انگلیسی فاقد حساب‌های بانکی باشند.

ناتالی کین، مدیر موسسه " کش ریویو" گفت: انگلیس به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه بدون وجه نقد است و این مساله برای مصرف کنندگان و اقتصاد انگلیس تبعاتی خواهد داشت. بسیاری از مردم خصوصا جوان‌تر‌ها اقتصاد دیجیتالی را ترجیح می‌دهند، اما ابتدا باید مطمئن شویم که همه مردم آماده زندگی در چنین فضایی هستند. به نظرم هنوز آن قدر از نظر زیرساخت‌ها آماده چنین چیزی نیستیم.

انگلیس به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های بانکی در اروپا و جهان در حال سپری کردن دوران گذار از وجه نقد است، اما برخی از مردم هنوز نتوانسته اند با بانکداری دیجیتالی به طور کامل مانوس شوند. یکی از سخنگویان وزارت خزانه داری در همین رابطه گفت: فناوری باعث تغییر زیادی در بانکداری شده است، اما می‌دانیم هنوز خیلی‌ها وابسته به وجه نقد هستند. به همین دلیل هنوز ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در سراسر بریتانیا خدمات بانکی ارائه می‌کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر دارایی انگلیس وزیر دارایی انگلیس صراط استفاده از وجه نقد وجه نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی منچستریونایتد ۳ (۴-۲) ۳ کاونتری (جام حذفی انگلیس - 2023/24)

منچستریونایتد با پیروزی مقابل کاونتری سیتی در ضربات پنالتی، حریف منچسترسیتی در فینال جام حذفی انگلیس شد.

دانلود (149.5MB)

دیگر خبرها

  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی
  • خلاصه بازی آرسنال 5-0 چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴)
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • (ویدئو) راهکار‌های ساده برای افزایش احتمال باروری
  • ببینید | راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • خلاصه بازی منچستریونایتد ۳ (۴-۲) ۳ کاونتری (جام حذفی انگلیس - 2023/24)