Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:53:18 GMT

ورود نقش اول به صحنه انتخابات

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۳۲۵۷

ورود نقش اول به صحنه انتخابات

پس از اعلام نهایی نتایج بررسی های شورای نگهبان داوطلبانی که قصد نمایندگی مردم را داشتند به طور رسمی کاندیدا شدند و خوان پنجم را از ۲۴ بهمن با انجام تبلیغات انتخاباتی به مدت یک هفته پشت سر گذاشتند.

ثبت نام در انتخابات، بررسی های هیات اجرایی، ۲ مرحله بررسی شورای نگهبان برای تایید صلاحیت کاندیداها و انجام تبلیغات به عنوان خوان های پنجگانه انتخابات پشت سرگذاشته شده واکنون رقابت اصلی کاندیداها با حضور مردم به عنوان نقش اول این مرحله آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز دوم اسفند ماه رای گیری آغاز شده و مردم به عنوان نقش اول این مرحله وارد صحنه می شوند تا دگر باره ثابت کنند اهمیت این جایگاه را به خوبی درک کرده، با مشارکت خود پایانی شیرین بر انتخابات رقم می زنند و خوان هفتم را با اعلام نتایح نهایی پشت سر می گذارند.

بنا بر آخرین اعلام ستاد انتخابات لرستان با انصراف ۱۱ کاندیدای انتخاباتی مجلس یازدهم  تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ بهمن، تعداد افراد باقی مانده در میدان رقابت به ۱۸۳ نفر کاهش یافته و با توجه به اینکه ۹ نفر در خانه ملت وکیل مردم لرستان هستند برای هر یک کرسی نمایندگی حدود ۲۰ نفر رقابت می کنند.

از این تعداد نامزد انتخاباتی، ۱۷۳ نفر مرد و ۱۰ زن برای تصدی ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۷ حوزه انتخابیه با هم به رقابت خواهند پرداخت .

طبق آخرین آمار اعلام شده به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۴۹ نفر، بروجرد ۳۱ نفر، الیگودرز ۱۶نفر، دورود وازنا ۲۰ نفر، کوهدشت و رومشکان۳۶نفر، دلفان و سلسله ۱۰ نفر و در پلدختر ۲۱ نفر کاندیدا حضور دارند .

مجموع داوطلبان و نامزدهای انصرافی این دوره ۸۱ نفر هستند که در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی ۲۳، بروجرد ۱۱، الیگودرز هفت، دورود و ازنا ۱۱، کوهدشت و رومشکان هفت، دلفان و سلسله ۱۸ نفر و پلدختر چهار نفر بوده اند. 

در این دوره از انتخابات یکهزار و  ۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴مورد روستایی می باشد و تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار نیز به ترتیب ۸۹۴ و ۵۹۵ مورد است .

 آمار واجدین شرایط رای دادن در استان  یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام  شده که از این تعداد ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند .

متولدین روز دوم اسفند ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دهند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان حوزه انتخابیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: برای حمایت از بانوان کاندیدا در دور دوم انتخابات، تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از آنان را در فهرست خود قرار دهیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت در نشست هیئت عالی این شورا برای تصمیم‌گیری درباره نحوه مشارکت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده فهرست نامزدهای شورای وحدت در سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزدهای راه‌یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود قرار دهد.

منتخب تهران در مجلس دوازدهم با تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر مردم در دور دوم انتخابات، یادآور شد: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده، حضور فعال دارد و به وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل و فهرست نامزدهای مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات