Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@08:51:43 GMT

سبزی‌های خشک قابل اعتمادند؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۳۲۶۶

سبزی‌های خشک قابل اعتمادند؟

در صنعت آزمون‌های بهداشتی دوره‌ای برای پرسنل برگزار شده و از نظر سلامت بررسی می‌شوند جالب‌تر این‌که تستی وجود دارد که از انگشتان پرسنلی که با ماده غذایی در تماس مستقیم است کشت میکروبی گرفته می‌شود.

همچنین دستگاه‌های دخیل در تهیه و تولید مواد غذایی به خصوص سبزیجات و سطوح کار به طور مرتب و مداوم ضدعفونی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراحل تهیه سبزی خشک در کارخانه به این صورت است که ابتدا سبزیجات آبشویی مقدماتی شده و پس از ضدعفونی، آبشویی نهایی و آب چکان شده و برای خرد شدن آماده می‌شوند. گاهی برخی از انواع سبزیجات را به منظور حفظ رنگ طبیعی و به تعویق افتادن فساد بافت به مدت ۵/۱ تا ۳ دقیقه در آب جوش یا بخار آب آنزیم بری (بلانچینگ) می‌کنند.

سپس سبزیجات با اندازه‌های یکسانی با دستگاه خرد و برای خشک شدن آماده می‌شوند. مزیت سبزی‌های خشک شده صنعتی دراین است که با استفاده از دستگاه خشک‌کن در دما و رطوبت مشخص و در مدت زمان تعریف شده‌ای خشک می‌شوند. این ویژگی‌ها سبب می‌شود که نه تنها سبزی افت ارزش تغذیه‌ای نداشته باشد، بلکه در حین خشک شدن سبزی‌ها فرصتی برای فساد آن‌ها فراهم نشود.

در نهایت پس از خشک شدن سبزی‌ها برخی از انواع آن را که بافت دار باشد در داخل جعبه‌هایی قرار داده و مدتی می‌گذارند تا چنانچه رطوبتی در بافت سبزی باقی مانده باشد حذف یا تبادل شود. سبزی‌های خرد و خشک شده ظرفیت جذب رطوبت بالایی دارند و می‌توانند انواع بو‌ها را به خود جذب کنند؛ بنابراین این نوع محصولات باید در ظروف شیشه‌ای، فلزی یا پلاستیکی دربسته در محیط خنک نگهداری شوند.

سبزی‌های فله چطور؟

محصولات تهیه شده در واحد‌های صنعتی در مقایسه با واحد‌های صنفی مقررات و نظارت جدی‌تری دارند. سبزی‌های فله‌ای اغلب تاریخ تولید و انقضای مشخصی ندارند و اغلب در عطاری‌ها و در محیط باز نگهداری می‌شوند ضمن این‌که کیفیت شست‌وشو و نحوه خشک کردن آن‌ها مشخص نیست.

محصولات خشکی که تاریخ مصرفشان گذشته باشد گرچه برای مصرف‌کننده بیماریزا نخواهند بود، اما از نظر کیفی و ارزش تغذیه‌ای افت چشمگیری دارند؛ بنابراین بهتر است سبزی خشک را از انواع کارخانه‌ای که دارای تاریخ مصرف، پروانه بهداشت و نشانه استاندارد است انتخاب کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سبزیجات پارسی خبر سبزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی، استان خراسان شمالی، رویشگاه گونه های متنوع و منحصر بفرد گیاهان دارویی و خوراکی است که طرفداران بسیاری هم دارد؛ "چریش" یکی از این سبزی های مطبوع و خوشمزه کوهی است.

هر بوته گياه چریش چندين برگ دارد كه مانند سبزي تره قسمت انتهايي آن در غلافي سفيدرنگ پيچيده شده‌ است.

گياه چريش در فصل بهار در همه سبزی فروشی ها عرضه مي شود مردم خراسان شمالی بخصوص روستاييان با استفاده از اين گياه آشي موسوم به آش چريش و ناني به نام نان چريشي درست مي‌كنند.

آش چريشي مخلوطي از حبوبات، بلغور و گياه چريش است و نان چريشي نيز با استفاده از خمير، زردچوبه، سيب زميني، پياز، روغن حيواني و گياه چريش در تنور پخته مي‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • تلاش جوان فلسطینی برای تولید نشاء سبزیجات در فلسطین
  • اگر نفخ زیاد می کنید لب به این غذاها نزنید!