Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@20:03:35 GMT

سلامت مغز خود را با این خوراکی‌ها تضمین کنید

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۳۳۳۲

با افزایش سن، کارکرد‌های بدن ما کم می‌شود. بنابراین، برای اینکه عملکرد مغز و بدن را در شرایط افزایش سن را حفظ کنیم، باید درست غذا بخوریم. در این مقاله، خوردن این محصولات به طراوت مغز در بیماری‌ای مانند آلزایمر کمک خواهد کرد.

اخبار اجتماعی - دانشمندان بار‌ها تأیید کرده اند که برخی از محصولات غذایی به همراه تمرینات بدنی قادر به حفظ عملکرد بهینه مغز برای سال‌های پیری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله محصولات غذایی که به افزایش عمر و فعالیت مغز می‌کنند شامل موارد زیر می‌باشد:

۱ – سبزیجات، ۲ – میوه‌های زمستاتی ۳ – قهوه ۴ – گردو ، پسته ۵ – شکلات تلخ ۶ – ماهی ۷ – دارچین ۸ – زرد چوبه

سبزیجات داری فیبر بالایی هستند که به حفظ جوانی کمک می‌کنند. دانشمندان آمریکایی دریافتند که سبزیجات و میوه‌های یخ زده حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری نسبت به میوه و سبزیجاتی هستند که در فروشگاه‌ها به عنوان تازه فروخته می‌شوند. سبزیجات پس از گذشت ۵ روز و نگهداری در یخچال شروع به از دست دادن مواد معدنی خود می‌کنند، اما مواد معدنی میوه‌های یخ زده مقدار ویتامین A خود را بیشتر از مواد نگهداری شده در یخچال نگه می‌دارد.

از سوی دیگر برای حفظ چربی بدن، باید روزی یک آواکادو خورد. همچنین این میوه به علت خواص دارویی خود از بزرگ شدن غده در پروستات مردان جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در آواکادو شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و به همین دلیل برای لاغری خوب است. آواکادو روده را تمیز می‌کند و جلوی بوی بد دهان را می‌گیرد. آواکادو پوست شما را شاداب می‌کند و برای درمان "پزوریازیس" و دیگر التهاب‌های پوستی خوب است. آواکادو حاوی انتی‌اکسیدانتی برای جلوگیری از بیماری قلبی، سرطان و پیری مفید می‌باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مغز گردو آواکادو بیماری قلبی سبزیجات قهوه مغز ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟