Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@16:29:36 GMT

شهرهای عربستان هدف حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۳۳۳۹

شهرهای عربستان هدف حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفت

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد جمعه بار دیگر مواضع نظامی سعودی در شهرها را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ واس با تأیید حمله موشکی نیروهای یمنی به این کشور مدعی شد که پدافند هوایی عربستان چند فروند موشک را رهگیری و منهدم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش این موشک‌ها از نوع بالستیک بوده و از صنعا پایتخت یمن به سوی شهرهای عربستان شلیک شده است.

این خبرگزاری به اسامی این شهرها اشاره‌ای نکرده، اما به نظر می‌رسد که شهرهای مرزی سعودی با یمن مورد هدف قرار گرفته است.

جنبش انصارالله یمن جمعه گذشته نیز یک فروند هواپیمای جنگی "تورنادو" متعلق به ائتلاف سعودی را با موشک‌های پیشرفته زمین به هوا و مجهز به فناوری مدرن در استان "الجوف" در شمال این کشور سرنگون کرد.

عربستان پس از حدود تقریبا پنج سال از آغاز جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه‌تنها به اهداف خود دست نیافته، بلکه هزینه‌های زیادی را به اقتصادش تحمیل کرده است.

انصارالله پس از آن که عربستان طرح صلح پیشنهادی گروه انصارالله را قبول نکرد و حملات خود به یمن را افزایش داد، حملاتش به مراکز حساس نظامی سعودی را از سر گرفته است.

"مهدی المشاط" رییس شورای عالی سیاسی یمن ۲۹ شهریور اعلام کرده بود که این گروه حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می‌کند و امیدوار است این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد، اما این طرح عملا از سوی دولت ریاض و متحدانش مورد اقبال قرار نگرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران
  • گزارش تلویزیون سعودی از زرادخانه موشکی ایران
  • افشای ناگفته هایی از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل /این تسلیحات استفاده شد +تصاویر
  • دفاع موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی غرب و اروپا را مبهوت خود کرد
  • همه پاسخ‌های سخت ایران