Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@19:49:57 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۰۲|برنت ۵۹ دلار و ۷ سنت شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۳۳۴۰

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۰۲|برنت ۵۹ دلار و ۷ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۵۹ دلار و ۷ سنت رسید. ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ویروس کرونا در حال گسترش بیشتر در خارج از چین است و تولید کنندگان عمده نفت هنوز اقدامی را برای کاهش بیشتر تولید و تقویت بازار صورت نداده اند، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 24 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 59 دلار و 7 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 25 سنت معادل نیم درصد کاهش به 53 دلار و 63 سنت رسید.

روز جمعه مقامات کره جنوبی ابتلای 52 نفر دیگر به ویروس کرونا را تایید کردند. دیروز و پس از اعلام موارد بیشتر شیوع کرونا خیابان های چهارمین شهر بزرگ این کشور کاملا خلوت شد. در چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان روز جمعه نیز به تعداد مبتلایان به کرونا اضافه شد، هرچند دولت چین اقدامات خود برای ماهر ویروس را شدت بخشیده و توانسته تعداد موارد جدید ابتلا را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

کریستوفر وود، استراتژیست موسسه جفریز در این باره گفت: «یکی از ریسک های موجود این است که وقتی مردم در چین پس از تعطیلی طولانی به محل کار خود برمی گردند شاهد افزایش موارد ابتلا باشیم... ریسک دیگر این است که از سرگیری فعالیت های اقتصادی در چین بیش از زمان شیوع سارس طول بکشد، زیرا چین مقابله با بیماری را نسبت به رشد اقتصادی در اولویت بالاتری قرار داده است.»

عامل دیگری که موجب فشار بر قیمت نفت شده، تقویت ارزش دلار آمریکاست زیرا سرمایه گذاران برای افت ارزش دارایی خود به خرید این ارز روی آورده اند. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن نفت و سایر کالاهای خامی می شود که به دلار آمریکا ارزش گذاری می شوند و همین مسئله افت قیمت را به دنبال دارد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیروز گفت، تولید کنندگان جهانی نفت درک می کنند که اکنون دیگر معنایی ندارد که اوپک و متحدانش قبل از موعد تعیین شده قبلی یعنی در اوایل ماه مارس تشکیل جلسه دهند.

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت نفت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت نفت قیمت نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۹ افزایش به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه شنبه در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از اظهارات رئیس نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مورد پاسخ به حمله موشکی ایران، افزایش یافته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۹ افزایش به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۲ سنت معادل ۰.۷۳ درصد افزایش ۸۶ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند بیشتر موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به تلافی حمله این کشور به سفارتخانه ایران در دمشق را خنثی کرده است؛ بنابراین این حمله تاثیر چندانی بر قیمت نفت نداشت.

اما بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه کابینه جنگ خود را برای دومین بار طی ۲۴ ساعت فراخواند تا در مورد عکس‌العمل به حمله مستقیم ایران به این به خاک این رژیم تصمیم‌گیری کند. این اقدام نگرانی بازار در مورد مختل شدن عرضه نفت در صورت اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی را افزایش داد.

ایران روزانه ۳ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند و یکی از بزرگترین تولید کنندگان سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) است.

قیمت نفت در روز جمعه با احتمال حمله ایران به رژیم صهیونیستی به بالاترین رقم از ماه اکتبر رسیده بود.

در چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا T انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی تا ۴.۶ درصد آهسته شده باشد. این رقم در سه ماهه گذشته برابر با ۵.۲ درصد بود. بدین ترتیب فشار fv سیاستگذاران چین برای معرفی محرک‌های اقتصادی بیشتر افزایش می‌یابد که می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • کاهش قیمت نفت پس از بمباران مواضع رژیم کودکش/ برنت ۹۰ دلار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ |برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • رالی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد داشت؟