Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@22:31:27 GMT

وزیر بهداشت: ۲۴ بستری مشکوک به کرونا داریم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۳۵۴۸

صراط:

سعید نمکی، پس از نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویرس کرونا که پنجشنبه شب با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۲۴ نفر دیگر مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری هستند که بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش، وضع آنها به مردم اعلام می‌شود، چون پیش بینی وزارت بهداشت این است که اکثر این بیماران به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش صدا و سیما وی گفت: از نظر وزارت بهداشت افراد و بیماران تنفسی که سفر خارجی یا با اتباع خارجی مراوده نداشته اند، مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا نیستند، اما از آنها آزمایش گرفته می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: دو نفر، سه روز پیش با علائم شدید عفونت تنفسی در قم به مرکز درمانی مراجعه کردند که بلافاصله از آنها آزمایش گرفته و مشخص شد که به ویروس کرونا مبتلا هستند، اما سرعت پیشرفت بیماری آنقدر سریع بود که جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه منشأ بروز ویروس کرونا در قم نامشخص است، اما در حال بررسی آن هستیم ادامه داد: پس از مشخص شدن وجود ویروس کرونا در قم جمعیت زیادی به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، اما این روند اکنون کاهش چشمگیری دارد و به ندرت انجام می‌شود.

نمکی اضافه کرد: از کسانی که با بیماران فوتی مراوده داشتند نیز دعوت کردیم و از آنها هم آزمایش گرفته شده، اما تا کنون موارد قطعی همان پنج نفر است.

وزیر بهداشت افزود: وضعیت اکنون در قم پایدار است، اما هر فردی که مشکوک به کرونا باشد تحت نظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جای نگرانی وجود ندارد ادامه داد: شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H۱N۱ که پاییز امسال آن را کنترل کردیم، کمتر است.

وزیر بهداشت گفت: میزان کشندگی بیماری آنفلوانزا در کشور ما مانند کشورهای اروپای غربی بود و ویروس کرونا نیز با همکاری مردم و همکاری بین بخشی به تعادل می‌رسد.

وی اضافه کرد: با بررسی بیماران در قم مشخص شده است بیشتر آنها آنفلوانزا نوع B دارند که از دو هفته پیش در کشور گسترش یافته است.

وزیر بهداشت افزود: ویروس کرونا بیشتر برای بیماران تنفسی و بیماری‌های مزمن مانند دیابتی‌ها، بیماران قلبی، عفونی، و نقص ایمنی می‌تواند خطرناک باشد.

نمکی گفت: مردم برای مقابله با ویروس کرونا دست‌ها را مداوم شستشو دهند و از ماسک هنگام بیماری استفاده کنند.

وی درباره تعطیلی مدارس شهر قم نیز گفت: بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مدارس قم شنبه تعطیل اعلام شده است، اما درباره روزهای بعد با توجه به شرایط و ضرورت تصمیم گیری می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: آمارهایی که برخی در مورد تعداد مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا اعلام می‌کنند درست نیست و وزارت بهداشت صادقانه هر موردی اثبات شود به مردم اعلام می‌کند.

نمکی با بیان اینکه نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور تعدادی از وزرا، سازمان مدیریت بحران، سازمان پدافند غیر عامل و ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد،

گفت: پیام ما به مردم این است که نگران نباشند و همان طور که شیوع آنفلوانزا را در پاییز امسال مهار کردیم این بیماری نیز کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین وظیفه رسانه‌ها نیز این است که اصول پیشگیری از این بیماری را به مردم آموزش دهند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سعید نمکی آنفلوانزا ویروس کرونا صراط وزارت بهداشت وزیر بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، بهمن رشیدپور، امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ از شناسایی ۱۲ مورد بیمار مبتلا به کیست هیداتید در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: «کیست هیداتید» یک بیماری انگلی است که از فضولات سگ‌های ولگرد به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۷۲۴ نفر مورد گزش جانوران زهرآگین عقرب و مار قرار گرفتند که با انتقال به مراکز درمانی، تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با اشاره به شناسایی دو بیمار مشکوک به بیماری هاری طی سال گذشته، گفت: مراقبت، پیگیری و درمان یک هزار و ۹۴۹ نفر که توسط حیوانات مورد گزش قرار گرفته بودند، در مراکز پیشگیری و درمان هاری انجام گرفت.

وی از شناسایی و تحت درمان قرار گرفتن هشت بیمار مبتلا به مالاریا خبر داد و تصریح کرد: ۳۲ بیمار مبتلا به بیماری سل شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

رشیدپور از شناسایی و کنترل ۵۰۴ مورد طغیان بیماری‌های متشکله از آب و غذا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۱ بیمار مبتلا به «هپاتیت A» شناسایی شد، ضمن اینکه پنج هزار و ۹۶ بیمار مشکوک به بیماری «گال» که یک بیماری پوستی است، شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی به شناسایی و مراقبت از ۲۴۰ بیمار مبتلا به «تب مالت» در سطح استان خبر داد و گفت: شناسایی و مراقبت از ۴۰ بیمار مبتلا به «سالک» انجام گرفت.

مدیر پیشگیری بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ۱۲ مورد نمونه مشکوک به بیماری «تب خونریزی کریمه کنگو» به انیستو پاستور ارسال شد.

کد خبر 745139

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت