Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با بیان اینکه صحت انتخابات باید یکی از مهم ترین اهداف مجریان باشد، گفت: تمامی برگزارکنندگان انتخابات باید از هرگونه رفتارهای جانبدارانه و شائبه‌انگیز پرهیز کنند تا انتخابات در یک فرایند سالم و بدون نقص جریان پیدا کند.

سعید ناجی صبح امروز همزمان با آغاز انتخابات در استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ستادهای انتخاباتی درهرمزگان از آذرماه فعالیت رسمی خود را آغاز کرده اند که در این راستا کمیته‌های مربوطه تشکیل و اعضای کمیته‌ها در سطح استان، شهرستان و بخش‌ها، خود را برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ترغیب مردم وحضور پررنگ  تشکل ها، احزاب و گروه‌های سیاسی در مبادلات و معادلات سیاسی اشاره کرد و افزود: امید است در این دوره از انتخابات نیز با حضور پررنگ و با نشاط مردم در پای صندوق‌های رای مواجه باشیم و همچون دوره های قبل باز هم مردم عزیزمان بر اساس تشخیص خودشان، فرد اصلح را انتخاب و راهی مجلس کنند.

ناجی بیان کرد: پنج کرسی برای استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که از این تعداد، ۳ کرسی متعلق به حوزه مرکزی و دو کرسی نیز  به حوزه شرق و غرب (میناب و بندرلنگه) استان تعلق دارد و در مجموع باید ۵ نماینده را انتخاب و راهی مجلس شورای اسلامی کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد انتخابات در چارچوب قانون انجام، و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفت، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱۴ نفر از علاقمندان در ابتدا اقدام به ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۱۹ نفر را خانم‌ها و ۹۵ نفر را آقایان تشکیل دادند.

ناجی در خصوص رقابت انتخاباتی در استان هرمزگان بیان کرد: در حوزه مرکزی ۲۶ نفر، در غرب هرمزگان ۱۰ نفر و در حوزه شرق هرمزگان ۸ نفر به رقابت می پردازند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان افزود: براساس اقداماتی که هیات های اجرایی در ۳۹ حوزه و ۳ مرکز حوزه انتخابیه داشته اند یک هزار و ۳۱۸ شعبه بر اساس جمعیت مناطق، دسترسی ها و همچنین امکاناتی که در آن نقاط وجود دارد پیش بینی شده که مورد عمل قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رأی،  ۷۸۲ شعبه به صورت ثابت و ۵۳۶ شعبه سیار است که با توجه به شرایط جغرافیایی و پراکندگی موجود در استان و روستاها درنظر گرفته شده است.

ناجی ادامه داد: طی تلاش های صورت گرفته توسط ستاد انتخابات به ویژه در حوزه  آی تی، تلاش شد تمام نقاط درنظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، از آنتن دهی و شبکه مخابراتی بهره مند شوند که در ابتدای فعالیت این ستاد، حدود ۷۰۰ نقطه فاقد این امکانات بود که با همکاری و تعامل شرکت مخابرات، امکان برگزاری انتخابات بر اساس آن چیزی که وزارت کشور پیش‌بینی کرده مهیا است و در تمامی نقاط امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم است.

وی درخصوص مشارکت مردم مناطق سیل زده استان، گفت: هرمزگان در شرایط معمولی نیز دارای مناطق صعب العبور است و در سیل اخیر به ویژه در مناطق جاسک، بشاگرد، پارسیان برخی راههای دسترسی تخریب شد اما هم اکنون امکانات حداقلی برای تردد و رسیدن صندوق رای به این مناطق مهیا شده است.

رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: در روستاهای صعب العبور شرایط پیش بینی‌ها برای استفاده از بالگرد در بشاگرد، و برخی جزایر انجام گرفته است.

ناجی گفت: رای گیری از ۸ صبح امروز دوم اسفند ماه آغاز و به مدت ده ساعت ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت انتخابات نیز پیش بینی شده است که ۷۸۲ شعبه ثابت و ۵۳۶ شعبه سیاراز ابتدا تا انتهای راگیری فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارش رسمی درخصوص تخلف انتخاباتی دریافت نشده است، گفت: درخصوص استفاده از امکانات دولتی تذکرات لازم به صورت مکتوب و غیر مکتوب داده شده است و در صورت مشاهده و دریافت گزارش رسمی به هیچ وجه این موضوع را قابل تحمل نمی دانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 دوم اسفند 98 ستاد انتخابات استان هرمزگان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی در نشست ستاد استانی عفاف و حجاب؛ اجرای طرح سراسری نور در استان را رضایت‌بخش قلمداد کرد و اظهار داشت: همکاری مردم با ستاد استانی عفاف و حجاب در طرح نور قابل تقدیر است.

وی حجاب را حکم خداوند و رعایت حدود آن را ضروری دانست و افزود: در اجرای طرح نور و همچنین اقدامات ایجابی در حوزه عفاف و حجاب باید به درک و صدای مشترک رسیده و همه دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.

استاندار هرمزگان، همچنین بر لزوم تقویت گروه‌های مردمی، حمایت از کنشگران اجتماعی و ساماندهی مراکز اقامتی و بوم گردی استان تأکید کرد و گفت: از این طریق می‌توانیم اثربخشی اقدامات فرهنگی و اجتماعی را در استان افزایش دهیم.

رئیس شورای عفاف و حجاب هرمزگان، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت متعالی نسل‌های آینده، عنوان‌کرد: تقویت رویکردهای پرورشی و تربیتی در مدارس می‌تواند به جامعه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناهنجاری‌های غیر شرعی کمک کند.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در استان دنبال می‌کنیم ایجاد شهرک صنفی پوشاک و البسه است.

وی تاکید کرد: تولید و عرضه پوشاک در این شهرک با استانداردهای ملی و رعایت الزامات شرعی انجام خواهد شد.

کد خبر 6084370

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است