Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عتباتی از راه اندازی مجتمع تخصصی تصادفات در دادگستری استان اردبیل خبر داد. تاریخ انتشار: 08:33 - 02 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۸۵۶۳

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نشست مشترک دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان اردبیل با رئیس کل دادگستری استان، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جمعی دیگر از فعالان و صاحبنظران این حوزه به منظور اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای راه اندازی مجتمع تخصصی تصادفات در دفتر حوزه ریاست کل دادگستری استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این نشست با اعلام اینکه دستگاه قضایی استان در راستای خدمت گزاری مطلوب به مردم جلسه تخصصی دادگستری استان با بیمه‌ها برگزار کرده است، گفت: نگاه تخصصی تشکیلات قضایی به امور مرتبط و از جمله حوزه تصادفات و ایجاد مجتمع تخصصی تصادفات با حضور نهاد‌های مرتبط را منشاء تسریع، تسهیل و تدقین در امور است.

وی با اعلام هزینه‌های بالای اجتماعی، اقتصادی و ... تصادفات، به ضرورت اتخاذ تدابیری برای کاهش تصادفات و فرهنگ سازی در این خصوص تأکید کرد.

کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران کشور نیز از هماهنگی و تعامل مطلوب بیمه‌های استان اردبیل با دستگاه قضایی قدردانی کرد و گفت: فلسفه تشکیل سندیکای بیمه گران کشور و شرح وظایف و اهداف آن، ایجاد مجتمع تخصصی تصادفات را امری مبارک در تسهیل و تدقین و تسریع در خدمت به مردم عنوان و با اعلام ایجاد این مجتمع‌ها در برخی استان‌های کشور همچون استان خوزستان و کرمان، ایجاد این مجتمع در استان اردبیل را با عنایت به پیگیری‌های جدی دستگاه قضایی از برنامه‌های در دستور کار این سندیکا عنوان و ابراز امیدواری کردند بتوانیم با همکاری دادگستری استان به این مهم دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی خدمات و مشکلات بیمه‌ها از اهتمام حداکثری سندیکای بیمه گران برای تسهیل در امور و حذف فرآیند‌ها و تشریفات غیر ضروری خبر داد.

خدادادی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این نشست با اعلام اینکه استان اردبیل بعد از استان خوزستان دومین استان بود که پیگیری ایجاد مجتمع ویژه تصادفات را در دستور کار خود قرار داده است گفت: با وصف اتخاذ تدابیر و انجام هماهنگی‌های مقتضی به جهت نبود مکان و عدم چاره اندیشی هزینه‌های تجهیز و ... به سر انجام نرسید و امید که بتوانیم به این مهم دست یابیم.

خدادادی در ادامه با اعلام اینکه با پیگیری دستگاه قضایی و همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها نقاط حادثه خیز استان از ۱۰۵ نقطه به ۲۰ نقطه رسیده، افزود: این امر منجر به کاهش تصادفات و در نتیجه کاهش بار مالی بیمه‌ها می‌گردد و هرگونه تدبیر و هزینه در حوزه تصادفات یک نوع سرمایه گذاری برای بیمه‌ها برای کاهش هزینه‌های صنعت بیمه است اعلام گردد ما انتظار داریم اختیارات واحد‌های استانی بیمه‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری اردبیل قوه قضاییه مجتمع تخصصی تصادفات سندیکای بیمه گران دادگستری استان استان اردبیل دستگاه قضایی بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری ارومیه سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بابت نصب علائم ترافیکی، خطکشی و ایمن‌سازی ترافیکی در راستای کاهش بار ترافیکی و تصادفات هزینه می‌کند.

توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی در خصوص مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری ارومیه اظهار کرد: موضوع تناسب خدمات بیمه تکمیلی با نیازهای پرسنل شهرداری یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و شورای شهر این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به رقم ۸۰ میلیارد تومانی قرارداد بیمه تکمیلی با شهرداری ارومیه افزود: رقم‌این قراردادها می‌تواند کمتر شود یا به شیوه‌ای دیگر که منافع شهرداری و پرسنل در آن بیشتر شود تنظیم و باقی رقم در بخش‌های رفاهی پرسنل یا صندوق‌های وام ضروری پرسنل مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان حجم فروش ۲۰ هزار میلیارد ریالی خدمات بیمه خودرویی در سال ۱۴۰۲ در ارومیه گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان شهرداری ارومیه بابت نصب علائم ترافیکی، خط‌کشی و ایمن‌سازی ترافیکی در راستای کاهش بار ترافیکی و تصادفات انجام می‌دهد که می‌شود با تفاهم با شرکت‌های بیمه‌ای بخشی از آن را توسط این شرکت‌ها تأمین کرد، چرا که بالطبع با کاهش تصادفات هزینه‌های آنها نیز کاهش پیدا می‌کند.

وحیدافشار ادامه داد: باید به سمت تنظیم تفاهم‌نامه مشارکتی بین شهرداری و شرکت‌های بیمه‌ای در سال ۱۴۰۳ حرکت کنیم.

کد خبر 745131

دیگر خبرها

  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • مردان انتقال در نوروز هم تلاش و خدمت رسانی را تعطیل نکردند
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در کرمان
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادین متجاهر در کرمان