Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مقام معظم رهبری با تاکید براینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است، یادآورشدند: هر کس به منافع ملی کشور علاقه‌مند است در انتخابات شرکت کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح روز جمعه پس از شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است ، تصریح کردند: انتخابات متضمن منافع ملی کشور است و هر کس به منافع ملی کشور علاقه‌مند است در انتخابات شرکت کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه روز برگزاری انتخابات ، روز جشن ملی است و اینکه این جشن را به همه هموطنان عزیز در سراسر کشور تبریک می‌گویم، افزودند: انتخابات روز احقاق حقوق مدنی ملت ایران است ، مردمی که می‌خواهند با شرکت در انتخابات در اداره امور کشور که یک حق برای آنها است، مشارکت کنند.

ایشان همچنین با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است ، تصریح کردند : حقیقت این است که انتخابات متضمن منافع ملی کشور است و هر کس به منافع ملی کشور علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند : توصیه ما این است که همه با همت در این مسیر حرکت کنند و به اشخاص مورد نظر خود ، رای بدهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم توصیه کردند که شرکت در انتخابات را به پایان روز موکول نکنند و در همان ساعات اولیه روز برای حضور در انتخابات در پای صندوق های رای حضور پیدا کنند .

ایشان همچنین تاکید کردند : که مردم در هر شهری به تعداد نمایندگانی که آن شهر احتیاج دارد رای بدهند مثلا در تهران به ۳۰ نفر رای بدهند .

ایشان افزودند: این امر کمک می‌کند که ان‌شاءالله مجلس قوی داشته باشیم.

رهبر معظم انقلاب در پایان صحبت‌های شان افزودند: از خداوند متعال می خواهیم که خیر ،رحمت و برکت خود را بر ملت ایران نازل کند و ان‌شاءالله انتخابات مایه خیر و برکت برای کشور شود، از دوستان رسانه ای نیز به خاطر زحماتشان تشکر می‌کنم .

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد انتخابات شرکت شرکت در انتخابات کس به منافع ملی رهبر معظم انقلاب منافع ملی کشور علاقه مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی مرجعیت

 

آن موقع، من کلاس ۶ ابتدایی بودم، رحلت ایشان۱۳۴۰/۱/۱۰ بود و بنده در همان زمان توفیق آن‌ را داشتم که به شهر قم رفتم و در چهلم آن بزرگوار با اخوان حاج آقا مرتضی  وحاج آقا مجتبی تهرانی ( شهید کلهری)  بر سر مزار ایشان شرکت کردیم.

هنوز ساختمان مسجد اعظم نیمه کاره بود، و در مرحله سفت کاری قرار داشت، و به نازک کاری نرسیده بود، حضرت آیت العظمی بروجردی رضوان الله تعالی علیه،  باعث اعاده حیثیت شیعه اثنی عشری در جهان اسلام و همین‌طور در جهان آن‌ روزگار شد و همین‌طور باعث درخشش در دنیای غرب، که ایشان را  به‌عنوان پاپ مسلمانان جهان می شناختند و ساده زیستی ایشان را با زندگی تجملی و اشرافی پاپ کاتولیک ها و... مقایسه می‌کردند، همان‌طور که مسجد اعظم قم سفت کاری شده برای نازک کاری تحویل حوزه علمیه قم گردید، همین‌طور نیز جایگاه مرجعیت تامه تحویل مرجع تقلید بعدی حضرت خمینی(س) شد.

از زمانی‌که علمای برجسته و هوشیار و تجربه دیده و آگاه به زمانه، پس از رحلت آیت الله حاج سیدابو الحسن اصفهانی، رحمت الله علیه، به‌فکر افتادند تا مرجعیت شیعه را در ایران و در رأس حوزه‌ی علمیه قم نگاهدارند لذا پس از عمل جراحی حضرت آیت الله بروجردی  به بیمارستان فیروز آبادی شهر ری تهران، به عیادت ایشان رفتند و از  آن بزرگوار خواستند تا ایشان پس از رفع کسالت به قم تشریف ببرند، و مدیریت حوزه قم را به‌دست بگیرند.

حضرات آیت الله آخوند همدانی، آیت الله کرمانشاهی، آیت الله نیشابوری ، آیت الله سید احمد خوانساری، آیت الله سید روح الله خمینی، آیت الله میرزا عبدالعلی تهرانی ( شهید کلهری ) که نماینده مرحوم آقا سید ابوالحسن اصفهانی بودند به عیادت آیت الله العظمی بروجردی رفتند و از ایشان خواستند تا به قم تشریف ببرند و محور حوزه علمیه قم و مرجع تقلید عموم مردم ایران و شیعیان جهان باشند.

از تمام اطرافیان و درخواست کنندگان از آیت الله بروجردی به اسکان در شهر مقدس قم برای اقامت و تقبل مسئولیت سنگین مرجعیت شیعه درقم، به‌جز آیت الله روح الله خمینی، بقیه‌ علماء به اطراف و اکناف کشور رفتند برای تبلیغ مرجعیت آیت الله بروجردی، فقط آیت الله خمینی متواضعانه در کنار ایشان در قم ماندند، و در برخی از موارد اتفاقات پر التهاب سیاسی مثل ماجرای سید علی اکبر برقعی درقم، جناب خمینی به‌عنوان نماینده تام الاختیار آیت الله بروجردی وارد مساله شد و قضیه را فیصله دادند.

آیت الله خمینی در اکثر درس‌های آیت الله بروجردی همچون طلبه‌های جوان دو زانو در برابر آیت الله بروجردی می نشستند و در حالی‌که در همان زمان خودشان از مدرسین مقبول حوزه علمیه قم بودند اما در محضر آیت الله بروجردی مثل یک طلبه‌ جوان  به فرمایشات ایشان گوش می‌کردند در حالیکه هم سن و سالان آیت الله خمینی، در آخرین صف به دیوار شبستان تکیه می دادند، اما حاج آقا روح الله در میان طلاب جوان مودب  و دو زانو نزدیک معظم‌له در دروس شرکت  می کردند!

لذا پس از رحلت آیت الله بروجردی که دنیای سیاست و دین و مذاهب  آن‌روز را تکان داد شایسته‌ترین جانشین ایشان ، از دید نخبگان، و پختگان  حوزه، حضرت آیت الله خمینی بود، گرچه شاه با سفارش مشاوران آمریکایی، انگلیسی و... برای کوتاه کردن دست مرجعیت از سیاست و قطع بازوی مرجعیت از دخالت در امور سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و... در کشور بود، لذا با توصیه مشاوران خود  پیام تسلیت برای درگذشت آیت الله بروجردی را به شهر مقدس نجف و برای مرجع تقلید بعدی  به زعم خودشان،  یعنی حضرت آیت الله حکیم فرستاد، نه به قم،  و نه به آیت الله خمینی، یا مرجع دیگری در ایران.

این درحالی بود که امیر عباس هویدا که آن‌زمان هنوز هیچ پست مهم دولتی نداشت و فقط  به‌عنوان یک روزنامه‌نگار وابسته به بابیت و استعمار سردبیر یک نشریه وابسته به شرکت ملی نفت ایران بود ( شرکت نفتی که زیر نظر آمریکائی‌ها و انگلیسی ها و... بود) او در نشریه متعلق به شرکت ملی نفت، از آیت الله خمینی،  به‌عنوان یکی از مهم ترین جانشینان مرجعیت در ایران نام برد!

به‌هر صورت، اسکلت جایگاه مرجعیت تامه نه فقط در ایران، بلکه در جهان، که با استحکام  توسط آیت العظمی بروجردی نوسازی و برپا شده بود، پس از رحلت  آیت الله العظمی بروجردی به آیت الله آقا سید روح الله خمینی رسید و حقا و انصافا ایشان جانشین خلف آیت الله بروجردی بودند تا این جایگاه مهم را به آیت الله خامنه ای حفظه‌الله سپردند، تا ان‌شاءالله تحویل حضرت صاحب الزمان (عج) بشود.

اللهم عجل  لولیک فرج

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • نوسازی مرجعیت
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند
  • سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند
  • بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود
  • فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • پیام تبریک و ستاش مفتی اعظم روسیه به رهبر ایران
  • پیام مفتی اعظم روسیه خطاب به رهبر ایران + جزئیات | برادر عزیز،‌ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای...
  • رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو