Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@23:47:45 GMT

همه راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۴۱۵۶

همه راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی بازگشایی شد

اورجعلی علیزاده، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارش های سنگین برف و کولاک هفته گذشته در سطح استان، افزود: در پی این بارش ها تا روز گذشته راه ارتباطی ۴۰ روستای استان بسته بود که با تلاش نیروهای راهداری تا پایان روز گذشته راه ارتباطی ۲۸ روستا بازگشایی و راه ارتباطی ۱۲ روستای واقع در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز با تلاش نیروهای راهداری تا ۵ بامداد امروز بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اکنون گروه های راهداری با استقرار در راه های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی آماده هستند در صورت بروز مشکل عوامل اجرایی انتخابات را در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کمک رسانی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: برای تسریع در بازگشایی راه های روستایی استان و کمک به عوامل برگزاری انتخابات مجلس علاوه بر استفاده از ۳۸۰ ماشین آلات راهداری از ظرفیت ۱۹۰ دستگاه ماشین آلات اجاره ای بخش خصوصی نیز استفاده می شود.

علیزاده، ادامه داد: هم اکنون هیچ مشکلی در راه های اصلی و فرعی و راه های روستایی استان برای تردد خودروها وجود ندارد ولی رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی تجهیزات زمستانی به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان شرقی انتخابات بخش خصوصی راهداری و حمل و نقل جاده مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری امروز سه‌شنبه در جریان بازدید از محور خرم‌آباد - پلدختر، اظهار داشت: دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب شده و ایجاد حفاظ ظرف یک تا دو ماه آینده به‌مرور تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص روند بازسازی این محور بعد از سیل ویرانگر سال ۹۸، تصریح کرد: این جاده در جریان سیل ۹۸ بسیار خسارت‌دیده بود که از همان سال سازمان راهداری کشور طرح‌های متعددی را برای این محور برنامه‌ریزی کرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، ادامه داد: بیش از ۱۰ دستگاه پل در محور پلدختر - خرم‌آباد در سیل سال ۹۸ دچار شکستگی و تخریب شده بود که این پل‌ها احداث و به بهره‌برداری رسید.

اکبری، افزود: قسمت‌هایی از محور پلدختر - خرم‌آباد نیز به طور کامل تخریب و آسفالت و روشنایی این محور از بین رفته بود که بازسازی این نقاط انجام شده است.

وی عنوان کرد: حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر - خرم‌آباد نیاز است که بتوانیم ایمنی این محور را به سطح قابل‌قبول و بهتری برسانیم.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ابراز امیدواری کرد که با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر - خرم‌آباد رقمی حدود هزار میلیارد تومان به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

علی جهانی سرپرست فرمانداری پلدختر نیز در حاشیهٔ این بازدید خواستار پیگیری بیش‌تر در سطح سازمان راهداری کشور به‌منظور تسریع در روند بازسازی کامل این محور شد.

وی گفت: محور خرم‌آباد به پلدختر یک محور بسیار حیاتی و مهم برای مردم شهرستان پلدختر است.

سرپرست فرمانداری پلدختر با اشاره به جمعیت بالای روستاییان، کشاورزان و عشایر حاشیهٔ این محور، اظهار کرد: باتوجه‌به نقش مهم این محور در جابه‌جایی محصولات کشاورزی و سایر تولیدات روستانشین حاشیهٔ آن ترمیم هرچه سریع‌تر آن یک ضرورت و مطالبهٔ مهم است.

کد خبر 6062827

دیگر خبرها

  • بازگشایی تمام محورهای روستایی معمولان با کمک سپاه لرستان
  • تخریب راههای ارتباطی روستای بولان دماوند بر اثر سیل
  • بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • جاده پلدختر - خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا دو روز آینده بازگشایی می‌شود
  • تمام راه های شریانی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است
  • اسکان اضطراری ۲۰ مسافر در چهارمحال و بختیاری