Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@03:59:35 GMT

عراق صدور ویزا برای ایرانیان را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۴۳۷۶

عراق صدور ویزا برای ایرانیان را متوقف کرد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: طبق تأکید وزارت بهداشت عراق، فعلا امکان انتقال مسافران ایرانی به کشور عراق وجود ندارد و پروازهای ایران به عراق فقط بابت جابجایی اتباع عراقی انجام می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به نامه وزیر بهداشت عراق مبنی بر تعلیق ورود ایرانیان به این کشور، اظهار کرد: با توجه به عدم صدور ویزای عراق برای مسافران ایرانی، پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به عراق فقط بابت انتقال اتباع عراقی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در نامه وزیر بهداشت عراق هم قید شده است که اتباع عراقی مقیم ایران می‌توانند با رعایت شرایط قرنطینه وارد عراق شوند، اما در مقصد، قرنطینه و معاینه می‌شوند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در این راستا پرواز شرکت‌های هواپیمایی به صورت محدود به عراق انجام می‌شود، اما فقط برای انتقال مسافران عراقی و البته مقامات دیپلماتیک است.

وی اظهار کرد: همچنین طبق نامه وزارت کشور عراق، صدور ویزا فعلاً برای ایرانیان متوقف شد، ممنوعیتی برای پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به عراق صادر نشده است و فقط مسافران ایرانی غیر از مقامات و مسؤولان دیپلماتیک امکان ورود به عراق را ندارند.

وی افزود: همچنین طبق اطلاعیه وزارت بهداشت عراق، هیأت‌های دیپلماتیک هم امکان ورود به عراق را دارند؛ در حال حاضر شرکت‌هایی چون ماهان، ایران‌ایر و آتا به عراق پرواز دارند.

وی همچنین اشاره‌ای به پروازهای افغانستان داشت و گفت: کشور افغانستان هنوز به صورت کتبی به ما بابت تعلیق ورود مسافران ایرانی به این کشور نامه‌ای ارسال نکرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: کشور کویت هم شفاهاً ممنوعیت پرواز بین ایران وکویت را اعلام کرده است.

منبع: فارس

کد خبر 411412

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صدور ويزا عراق بهداشت و درمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت های هواپیمایی مسافران ایرانی بهداشت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند

 سید حسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، با اشاره به آمار تسهیلات تولید گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲و عدم هماهنگی تسهیلات ارائه شده با اهداف تعریف شده در این بخش، از اعمال دقت بیشتر در صدور مجوز ساخت تلفن همراه خبر داد.

تولید گوشی موبایل با اعمال ضوابط جدید

به گزارش گجت نیوز، سید حسین سادات حسینی در این‌باره گفت:

در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ شرکت درخواست خود را برای صدور مجوز تولید گوشی تلفن همراه ارائه کردند. پس از طی مراحل مشخص شده و دریافت برخی حمایت‌ها و تسهیلات، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و مقرر شد وزارت صمت و وزارت ارتباطات، شرکت‌های درخواست‌کننده صدور مجوز را مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار دهند تا مشخص شود آیا امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته در جهت راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن استفاده شده است یا خیر.

به‌گفته رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، این راستی‌آزمایی‌ها منجر به آن خواهد شد که صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه، مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری شود.

همچنین طبق اعلام برخی از خبرگزاری‌های داخلی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده موبایل، گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات در این حوزه محسوب می‌شود. با این حال، نظارت دقیق بر نحوه استفاده از این تسهیلات و اطمینان از به‌کارگیری آنها در مسیر تولید، امری ضروری است تا از هدررفت منابع و سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی