Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مطالعات زیادی تاکنون نشان داده‌اند که استفاده از عادت‌های سالم مثل چسبیدن به یک غذای سالم، ورزش کردن، سیگار نکشیدن و ...می‌تواند منجر به طول عمر افراد شود. اما یک مطالعه به این سوال پاسخ داده است که این افزایش طول عمر دقیقا چقدر است.

در یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۸ توسط یک گروه از دانشمندان بین‌المللی از دانشگاه هاورارد نشان می‌دهد که ۵ سال سالم زندگی کردن می‌تواند میزان امید به زندگی را برای زنان ۱۴ و برای مردان ۱۲ سال افزایش بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظور از سالم زندگی استفده از رژیم غذایی پر از سبزیجات و چربی کم استفاده شود، ورزش کردن برای چندین ساعت در هفته و تنظیم وزن بد و سیگار نکشیدن است.

مطالعه‌ای که به تازگی توسط مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده نشان می‌دهد که این سال‌های افزوده شده به زندگی سال‌هایی دور از بیماری است و افراد معمولا به بیماری‌هایی قلبی، دیابت و سرطان مبتلا نمی‌شوند. براساس نتایج این مطالعه زنان و مردان با عادات سالم روزهای دور از بیماری خود را ۱۰ و ۸ سال افزایش می‌دهند.

دکتر فرانک هو، نویسنده این مطلب در این رابطه می‌گوید: «این که به سال‌های بدون بیماری در زندگی افراد نگاه کنیم بسیار مهم است، افزایش طول عمر کافی نیست و باید دوره سلامت را هم افزایش بدهیم تا افراد در طول عمر طولانی‌ترشان با بیماری‌های خطرناک روبرو نشوند.»

نتایج این مطالعه نشان داد، زنانی که ۴ یا ۵ سال سالم زندگی کرده‌اند، بعد از ۵۰ سالگی برای ۳۴ سال، سالم زندگی می‌کنند، در صورتی که برای زنان دیگر این آمار ۲۴ سال است. برای مردان هم این آمار ۳۱ و ۲۳ سال است.

به گفته نویسنده این تحقیق هیچ کدام از موارد ذکر شده در رابطه با زندگی سالم ارجعیتی نسبت به دیگری ندارد و همه آن‌ها باید رعایت شوند.

او در این باره می‌گوید: «مردم نباید به خاطر این رعایت نکردن یک یا ۲ مورد از موارد سالم زندگی کردن، دیگر موارد را رعایت نکنند.»

منبع: تایم

۴۷۲۳۷

کد خبر 1348425

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سلامت سبک زندگی سالم زندگی طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این موسیقی‌دان مشهور استعداد کمی در موسیقی داشته است!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، دانشمندان در مؤسسه ماکس پلانک آلمان این مطالعه را با هدف تلاش برای یافتن منشأ استعدادها و توانایی‌های موسیقایی وی انجام دادند.

آنها با استفاده از تکنیک‌های مدرن توالی‌یابی دی‌ان‌ای، روی یک ویژگی خاص مرتبط با توانایی موسیقی افراد به نام «همگام‌سازی ضرباهنگ» (Beat Synchronization) متمرکز شدند.

این توانایی افراد را قادر می‌سازد که بتوانند به هنگام شنیدن یک قطعه موسیقی، سر ضرب‌ها را تشخیص دهند. ژن مرتبط با این توانایی پیشتر از طریق یک مطالعه ارتباطی گسترده ژنومی و از طریق توانایی کف زدن به موقع بر سر ضرب‌ها شناخته شده بود.

دانشمندان در کمال شگفتی دریافتند که علیرغم جایگاه مشهور بتهوون به عنوان یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ، مشخصه‌های ژنتیکی موسیقایی او در مقایسه با نمونه‌های جمعیتی مدرن امتیاز قابل توجهی نداشته و در دسته پایین‌تری نسبت به مابقی مردم قرار می‌گیرد.

تارا هنچوویچ، محقق مقطع دکترا در برنامه ژنتیک انسانی در دانشگاه تورنتو، در این خصوص گفت: «ما از دی‌ان‌ای بتهوون برای محاسبه امتیاز چند ژنی به عنوان شاخصی برای تعیین سطح استعداد ژنتیکی همگام‌سازی ضرباهنگ‌ها استفاده کردیم.»

وی اضافه کرد: «جالب است که بتهوون، یکی از مشهورترین موسیقی‌دانان تاریخ، در مقایسه با نمونه‌های جمعیتی مؤسسه کارولینسکا در سوئد و مخزن بیو وی‌یو [یکی از بزرگترین بانک‌های اطلاعات ژنتیکی افراد در تنسی آمریکا] امتیاز غیرقابل توجهی در زمینه ذوق موسیقی داشته است.»

سیمون فیشر، از نویسندگان ارشد این مطالعه در موسسه ماکس پلانک، با این حال به اتکای بیش از حد به آزمایش‌های ژنتیکی برای تعیین توانایی‌های فردی انسان‌ها هشدارداد و گفت این روش‌های ژنتیکی هنوز محدودیت‌های قابل توجهی دارند.

او با بیان اینکه امتیاز چند ژنی پایین بتهوون برای همگام‌سازی ضرباهنگ از نبوغ موسیقی او نمی‌کاهد، گفت: «اگر کسی ادعا کند که می‌تواند با یک آزمایش ژنتیکی تعیین کند فرزندتان از نظر موسیقایی استعداد دارد یا نه، باید به او شک کنید.»

در حالی که مطالعات پیشین میانگین وراثت‌پذیری ۴۲ درصد را برای موسیقی پیدا کرده‌اند، محققان در پژوهش جدید گفته‌اند که عوامل فرهنگی، محیطی و ماهیت چندوجهی موسیقیایی نیز باید در درک ویژگی‌های انسانی او مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

چگونه سریع‌تر بدویم؟ | این راه ساده به شما کمک می‌کند

آنان تصریح کرده‌اند که هنوز نمی‌توان مطمئن بود چه میزان از نبوغ او حاصل استعداد ژنتیکی و چه میزان نتیجه تمرین‌ها و ممارست‌های او بوده است.

زندگی‌نامه نویسان بتهوون بارها به شیوه آموزشی طاقت‌فرسا و سختگیرانه پدر او، به عنوان نخستین معلمش، اشاره کرده‌اند. این تعالیم موسیقی که از پنج سالگی او شروع شدند، به گونه‌ای بودند که غالبا بتهوون را به گریه می‌انداختند.

نتایج این مطالعه به تازگی در نشریه علمی «Current Biology» منتشر شده است.

کد خبر 840979 برچسب‌ها موسیقی‌‌ جهانی موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا ژن - ژنتیک

دیگر خبرها

  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • این موسیقی‌دان مشهور استعداد کمی در موسیقی داشته است!
  • نسل‌ جوان مغز بزرگ‌تر و سالم‌تری دارد
  • مطالعه‌ای نگران‌کننده: استفاده از ChatGPT با افت تحصیلی در ارتباط است
  • هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • رژیم فستینگ ۸-۱۶ چه خطراتی دارد؟