Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح الله حسن زاده جراح زانو، متخصص ارتوپد، فلوشیپ آرتروپلاستی و تروما در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیماری «نکروز» گفت: سیاهی سر استخوان‌های بدن باعث بروز بیماری «نکروز» یا «مرگ غضروف‌های مفاصل» می‌شود که انگلیسی‌ها به این بیماری (ABN) می‌گویند.

او افزود: «نکروز» یک بیماری بسیار شایع و خطرناک به ویژه در افراد جوان است که نتیجه  استفاده نامناسب یا غیر مجاز از دارو‌های بدن سازی و داروی تقویت کننده عضلات در مراکز ورزشی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن زاده تصریح کرد: «نکروز سر استخوان» شایع‌ترین بیماری است که امروزه در میان جوانان باعث ناتوانی، سیاه شدن سر استخوان‌های مفاصل ران، شانه یا زانو می‌شود که پیشرفت آن نیاز به عمل جراحی را در فرد قطعی می‌کند.

بیشتر بخوانید: داروهاي استروييدي در بروز نكروز استخوان ران نقش دارند

این متخصص ارتوپد درباره علت‌های بروز بیماری «نکروز» گفت: عواملی مانند استفاده از دارو‌های حاوی کورتون، کم خونی، مصرف دارو‌های پیشرفته شیمی درمانی و دارو‌های ضد روماتیسم  باعث بروز بیماری «نکروز» می‌شود.

حسن زاده افزود: مصرف دارو‌های حاوی کورتون مخصوصا دارو‌های بدن سازی باعث چاقی و افزایش حجم عضله در کوتاه مدت می‌شود و می‌تواند با علائمی مانند تغییر رنگ پوست سیاهی سر استخوان‌ها را برای افراد به وجود آورد.

این فلوشیپ آرتروپلاستی با اشاره به تشخیص زودهنگام پزشک در بیماران مبتلا به «نکروز» اظهار کرد: پزشکان با استفاده از روش‌های رادیو گرافی یا رادیولوژی، گرفتن ام ار آی و معاینه مناسب بیمار می‌توانند «نکروز» را تشخیص دهند.

او افزود: ناتوانی و درد زیاد بیماری «نکروز» باعث آسیب به بافت مفصلی می‌شود و در اینصورت فرد باید سطح فعالیت‌ها و تحرکات خود را کاهش دهد. در مراحل اولیه درمان، از بعضی دارو‌ها  یا جراحی‌های نجات بخش کمک گرفته می‌شود و در مراحل پیشرفته‌تر به تعویض مفصل لگن، شانه و زانو منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آسیب جدی به مفاصل ستون فقرات در سفرهای طولانی

او ادامه داد: بیماری «نکروز» باعث می‌شود تا فرد سالم و جوان تبدیل به  ناتوان و معلولی می‌شود که می‌تواند وظایف شخصی خود را انجام دهد.

حسن زاده درباره راه‌های پیشگیری از بیماری «نکروز» گفت: مراجعه و مشورت با پزشک در استفاده از برخی دارو‌ها تاثیر فوق العاده‌ای در درمان بیماری «نکروز» دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیمی درمانی استخوان ها سر استخوان حسن زاده دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیماری کاوازاکی نوعی بیماری التهابی نادر است که باعث التهاب رگ‌ های خونی در سراسر بدن می‌شود و با علائمی مانند  تب بالا، ترک خوردن پوست و ورم و قرمز شدن کف دست و پا همراه است.

این بیماری التهابی نادر بیشتر در کودکان زیر ۵ سال مشاهده می‌شود و مسری نیست.

دیگر خبرها

  • ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند
  • بیماری در بیراهه زیبایی
  • عوارض جدی خوردن دوغ
  • این پنیر را بخورید تا آلزایمر نگیرید
  • این ۴ دارو می‌توانند طول عمرتان را افزایش دهند
  • مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی»
  • روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟