Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:07:47 GMT

تهرانی ها کجا می توانند رای دهند؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۴۶۰۲

به گفته مسئولان ستاد انتخابات استان تهران ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای در شش حوزه انتخابیه آن مستقر هستند که از این تعداد، ۶ هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و ۴۶۱ شعبه سیار در قالب ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری و ۵۷۷ شعبه روستایی آرای مردم را جمع آوری می کنند.

با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری به طور همزمان برگزار می شود در مجموع حدود ۱۳ هزار و ۳۷۸ صندوق اخذ رای و ۱۱ میلیون برگ تعرفه در شعب اخذ رای استان تهران توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایتخت نشینان قرار است در جریان انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از میان یکهزار و ۲۶۴ نامزد، ۳۰ نفر را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند.

در این حوزه ، چهار هزار و ۹۴۹ شعبه اخذ رای در ۱۷ حوزه اصلی و فرعی، آرای مردم را جمع آوری می کنند.

مردم حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد با ۲۳ نامزد در  ۶۱۱ شعبه اخذ رای در قالب ۵ حوزه فرعی و اصلی، به یک نامزد رای می دهند.

رای دهندگان در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا با حضور در یکی از ۱۷۰ شعبه اخذ رای در قالب ۴ حوزه اصلی و فرعی ، یک نامزد را از میان ۲۰ نامزد حاضر در عرصه رقابتها به عنوان نماینده خود در مجلس یازدهم انتخاب می کنند.

حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان نیز با ۳۵ نامزد، ۳۴۴ شعبه اخذ رای دارد تا واجدین شرایط بتوانند با حضور در یکی از آنها، نماینده خود را انتخاب کنند.

حوزه انتخابیه پاکدشت هم امروز با 8 نامزد و ۱۵۴ شعبه اخذ رای در قالب دو حوزه فرعی و اصلی در حال جمع آوری آرای مردم است.

مردم حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در شمال شرق استان تهران باید با حضور در یکی از ۱۷۰ شعبه اخذ رای تعیین شده، یک نفر را از میان ۱۱ نامزد حاضر در عرصه رقابتها برگزینند.

برای اقلیت های دینی نیز ۳۵ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران پیش بینی شده است تا پیروان چهار اقلیت دینی کلیمیان، ارامنه شمال، زرتشتیان و آشوری کلدانی بتوانند با حضور در شعبات پیش بینی شده، نمایندگان خود را در مجلس انتخاب کنند.

مردم شش حوزه انتخابیه استان تهران امروز بطور همزمان در انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری نیز شرکت می کنند و باید از میان نامزدهای معرفی شده به صورت استانی، سه نفر را به عنوان نماینده خود در مجلس خبرگان انتخاب کنند.

ایرنا برای تسهیل دسترسی مردم حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به شعبات اخذ رای، فهرست آنها را منتشر کرده است و واجدین شرایط می توانند از طریق این لینک نشانی همه شعبه ها را دریافت کنند.

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/02/12/0/156963503.pdf

پروندهٔ خبری گام ششم، روز انتخابات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه انتخابیه شعبه اخذ رای انتخاب کنند استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی اقتصاد، راهکار مشارکت مردم در جهش تولید

ایسنا/مرکزی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از طریق واگذاری اقتصاد به مردم و کاهش هزینه‌های تولید اتفاق می‌افتد، گفت: بانک‌ها باید با تغییر ماهیت، تسهیلات خود را از کانال بورس بازی و دلالی به سمت سرمایه در گردش سوق دهند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، مردمی‌سازی‌ اقتصاد را نیازمند راهکارهایی برای اجرا دانست و اظهار کرد: برای مشارکت مردم در جهش تولید باید اقتصاد را به مردم واگذار کرد و اقتصاد را مردمی‌سازی کرد. به این منظور باید قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به صورت دقیق اجرایی شود. متاسفانه امروزه معمولا واگذاری‌ها به مجموعه‌های شبهه دولتی یا خصولتی صورت می‌گیرد در حال که باید به معنای واقعی به مردم واگذار شده و دولت تنها سیاست‌گذاری و نظارت کند.

وی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های تولید در کشور، ادامه داد: تجربه نشان داده که تولید دولتی گران‌تر بوده و زمان بیشتری نیاز دارد و باعث می‌شود فضای تولید رقابتی نباشد.

وی با بیان اینکه جهش تولید از طریق کاهش هزینه‌های تولید محقق می‌شود، تصریح کرد: بانک‌ها باید تسهیلات خود را از کانال بورس بازی و دلالی به سمت سرمایه در گردش سوق دهند و ماهیت بانک‌ها باید تغییر کند. عمده بانک‌های ما تجاری هستند و باید با تغییر ریل، به سمت بانک‌های توسعه‌ای حرکت کنند. اگر بانک‌ها مسیر خود را تغییر ندهند، با مشکلاتی مواجه می شوند و به سمتی سوق پیدا خواهیم کرد که مردم نمی‌توانند پایه‌های مالی خود در حوزه تولید را تقویت کنند.

سلیمی تامین مالی را یکی دیگر از لازمه‌های مشارکت مردم در جهش تولید دانست و افزود: اخیرا در این زمینه، قانونی در مجلس تصویب شده که باید مو به مو اجرایی شود. اگرچه ممکن است نواقصی وجود داشته باشد، اما این قانون تا حد زیادی می‌تواند مشکلات موجود را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: به منظور مردمی‌سازی اقتصاد، دولت نباید به دنبال درآمدزایی از اقدامات این حوزه داشته باشد. به عنوان نمونه زمین‌های شهرک‌های صنعتی باید به قیمت تمام‌شده به مردم واگذار شود اما گزارش‌هایی وجود دارد که در برخی موارد شهرک‌های صنعتی در بازه‌های زمانی به دنبال افزایش قیمت زمین هستند. این موضوع موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران از سرمایه گذاری منصرف شده و مردم نتوانند در این حوزه‌ها گام بردارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی دیگر از ابزارهای جهش تولید دانست و گفت: مجلس در این زمینه قوانین خوبی تصویب کرده و دولت نیز گام‌های بلندی در این حوزه برداشته است، اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و باید جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت آنها در کشور گام برداریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به منحرف نشدن حمایت های دولتی از دانش بنیان ها، اظهار کرد: اخیرا حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، باعث شده است که برخی مجموعه‌ها علیرغم اینکه دانش‌بنیان نیستند، به اسم شرکت دانش‌بنیان فعالیت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز تاکید کرد و ادامه داد: فاصله معناداری بین تحقیقات دانشگاهی و صنعت وجود دارد که این فاصله باید حذف شود. دانشگاه باید پشتیبان صنعت و کشاورزی بوده و حضور فعالی در میدان داشته باشد. امروزه به دلایلی، تحقیقات دانشگاهی راه خود را طی کرده و صنعت و کشاورزی نیز در مسیر خود حرکت می‌کند. همین موضوع باعث شده است که در بسیاری از این حوزه‌ها پشتوانه علمی وجود نداشته باشد.

وی افزود: باید با جدیت به دنبال رفع موانع تولید و صادرات باشیم. امروزه صادرات کشور با پیچ و خم‌های بسیاری مواجه است. اگر به دنبال جهش تولید هستیم، باید مسیر صادرات به ویژه در حوزه‌هایی که مزیت‌های صادراتی و تولید مازاد وجود دارد، هموارتر شود. از طرفی باید مردم را به مصرف کالاهای داخلی تشویق کرد. متاسفانه به دلیل اینکه در پاره‌ای از موارد، کیفیت کالاهای داخلی پایین است، مردم به سمت کالاهای خارجی سوق پیدا کرده‌اند. باید در حوزه نظارت بر کیفیت تولید داخلی و مصرف کالای داخلی، اقدام جدی و نگاه متفاوتی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 8 حوزه انتخابیه، تمام الکترونیک برگزار خواهد شد
  • مردمی سازی اقتصاد، راهکار مشارکت مردم در جهش تولید
  • امروز برگزار می شود؛ جشنی با کیک ۲۰۰ متری برای تهرانی ها | ادامه مراسم افطارخونه تا پایان ماه رمضان
  • امروز برگزار می شود؛ جشن با کیک ۲۰۰ متری و ۲ تنی برای تهرانی ها
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی
  • صحبت‌های جالب نامزد‌های انتخابات مجلس که از آخر اول شدند!