Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی صبح امروز و دقایقی پس از آغاز فرایند انتخابات در نشست خبری خود درباره تمهیدات استانداری تهران برای انتخابات گفت:  من ابتدا از همه اعضای کمیته ستاد انتخابات تهران تشکر دارم. تقریبا بیش از شش با هفت ماه کار فشرده شاهد آن هستیم که همه تمهیداتی که در استان تهران باید برای برگزاری انتخاباتی توام با امنیت و شفافیت شکل بگیرد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه مجلس گفت: اهمیت نقش این قوه بسیار حائز اهمیت است و ما امروز شاهد آن هستیم که در همه نقاط کشور انتخابات را برگزار کنیم تا نمایندگان انتخاب شوند.

وی گفت: در تهران ما برای سی نماینده انتخابات برگزار می‌کنیم. برای حوزه انتخابیه شهریار و قدس یک نماینده داریم. برای حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه یک نماینده داریم. در حوزه انتخابیه رباط کریم و ورامین هم یک نماینده داریم. در حوزه پاکدشت هم یک نماینده داریم و این می شود ۳۵ نماینده در کل استان تهران. 

استاندار تهران گفت: در استان تهران ما برای چهار اقلیت دینی انتخابات برگزار می‌کنیم که پنج نماینده در تهران دارند و چهار نماینده  کلیمیان و مسیحیان و ارامنه شمال و آشوری و کلدانی در تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: شعبات اخذ رأی حدود ۶۲۲۸ شعبه ثابت و ۴۶۱ سیار و تا ساعت ۸ و ۵۸ دقیقه بیش از صد هزار نفر رای خود را وارد صندوق رای کردند و طی بازدیدهایی که داشتم بیش از ۹۲ درصد شعبات از ابتدا وارد فرایند رای گیری شدند و بخشی هم دچار مشکلات فناوری اطلاعات بودند که در حال رفع کردن آن به سرعت هستیم.

وی افزود: با توجه به تجربیاتی که در نظارت و اجرا در تهران داشتیم روند برگزاری انتخابات با دقت و شفافیت و سرعت و امنیت در حال برگزاری است. ما در تهران ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجدین شرایط رای دادن هستند و رای اولی های ما بیش از ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر هستند. تعداد تعرفه های توزیع شده هم ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تعرفه توزیع شده است هم برای مجلس هم برای میان دوره ای خبرگان رهبری. در کل ۱۳۶۰ داوطلب رقابت می کنند در استان تهران و در خود تهران هم ۱۲۶۴ نامزد رقابت می کنند و برای هر کرسی ۳۹ داوطلب وارد رقابت شده اند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس استاندار تهران انوشیروان محسنی بندپی یک نماینده داریم استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید

به گزارش "ورزش سه"، مشکلاتی که از روز فینال جام جهانی زنان و ‏حرکت جنجالی لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ‏اسپانیا، گریبان‌گیر این فدراسیون شده ظاهرا تمامی ندارد. ‏

درحالیکه به نظر می‌رسید در هفته پیش رو شاهد برگزاری انتخابات ‏فدراسیون هستیم تا فوتبال اسپانیا سرانجام به آرامش برسد امروز ‏دادگاه عالی ورزش ‏CAS‏ حکم کرد که روند برگزاری انتخابات باید از نو ‏آغاز شود. علت این دستور این بود که میگل گالان علیه روند انتخابات ‏به ‏CAS‏ شکایت کرده و مدعی نقض حقوقش شده بود. ‏

گالان رئیس کمیته ملی مربیان فوتبال اسپانیا و از اعضای مجمع ‏فدراسیون فوتبال این کشور است. کمیسیون انتخابات فدراسیون ‏فوتبال اسپانیا از شکایت گالان و حکم ‏CAS‏ شاکی است. این ‏کمیسیون پیش از این مدعی شده بود گالان اطلاعات ناقصی در ‏اختیار ‏CAS‏ قرار داده ولی این دادگاه اعتراض‌ها را نپذیرفت. ‏

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش در دولت سیزدهم
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران