Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@14:09:26 GMT

8اولویت اقتصادی مجلس جدید چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۴۸۶۷

ساعت 24-اجرای دقیق و اصولی، اصل ۴۴ قانون اساسی،اصلاح ساختار نظام بانکی و خروج بانکها از شرکت داری باید در دستور کار قرار گیرد.

آرمان حاجیان فرد، کارشناس اقتصادی درباره اولویتهای اقتصادی مجلس یازدهم گفت:اگر نگاهی به روند توسعه اقتصادهای بزرگ در  جهان داشته باشیم ، مواردی مانند بهره وری حداکثری از ظرفیت های انسانی، منابع طبیعی ( نفت، گاز و معدن)، ظرفیت های جغرافیایی، استفاده از فناوری ، توسعه زیرساخت ها و  رونق تولید در حوزه های صنعت (بزرگ، متوسط و کوچک)، کشاورزی و دامداری، صنایع دستی و خانگی، دانش بنیان و مسکن و خودکفایی اصلاح الگوی مصرف و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...از مهمترین مولفه های اقتصادی در دنیای امروز است و این نکته ای است که در فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان « تحقق اقتصاد مقاومتی » از آن یاد شده است .

وی ادامه داد: به طور کلی باید گفت که جمعیت به طور خاص به معنای قدرت یک کشور است، همانگونه که شاهد هستیم جهان امروز بسیاری از  کشورهای قدرتمند دنیا جمعیت زیادی دارند؛ که زمینه سازی قدرت اقتصادی و چانه زنی های سیاسی است . نمونه ملموس این مسئله را می توان روند توسعه اقتصادی  چین مشاهده کرد. چین در سال ۱۹۴۵ قدرت نظامی و اقتصادی چندانی نداشت اما به واسطه جمعیتش توانست به قدرتی بین المللی در زمینه نظامی و اقتصادی نیز تبدیل شود.

 حاجیان فرد بیان کرد: استفاده نادرست دولت‌ها از منابع کشور و سرمایه گذاری نکردن منابع حاصل از فروش این ثروت‌های خدادادی در بخش‌های زیربنایی و صنعت کشور نیز موضوعی است که باید همواره مدنظر سیستم مدیریتی کشور قرار گیرد.

وی درباره اینکه چه راهکاری برای ضرورت های اقتصادی مجلس در دستور کار دارید گفت: اجرای دقیق و اصولی،  اصل ۴۴ قانون اساسی،اصلاح ساختار نظام بانکی و خروج بانکها از شرکت داری،ایجاد سازو کار حمایت از تولیدکنندگان و بخش خصوصی در جهت رونق تولید،حمایت از صادرکنندگان و رفع موانع و مشکلات ،مراودات مالی و بازرگانی بین المللی،کمک به رفع بیکاری با رویکرد پرداخت عادلانه و جهانی به کارکنان  و افزایش سطح معیشت کارکنان و کارگران،تکمیل همه پروژه های ناتمام (کشور ما با خواب سرمایه بالا و ناتمام ماندن پروژه ها وضعیت مناسبی در دنیا ندارد)،اتخاذ تصمیمات مناسب در خصوص کنترل تورم و حمایت همه جانبه از بازارسرمایه باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از اعزام پنجمین گروه اقتصادی و تجاری استان به خارج از کشور خبرداد و گفت: این گروه برای شرکت در نمایشگاه‌ها، بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و انعقاد قرارداد‌های همکاری به کشور چین سفر می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عادل شهرزاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز در نشست توسعه صادرات‌غیرنفتی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن دیپلماسی اقتصادی کشور اظهار داشت:توسعه روابط تجاری و صنعتی، ورود تکنولوژی‌های نوین مرتبط با خدمات فنی_مهندسی و تامین مواد اولیه از جمله سیاست های ویژه دولت در دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: بر همین مبنا برنامه ریزی سفرهای خارجی هیئت‌های تجاری و اقتصادی به بمنظور حضور در نمایشگاه‌ها و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی همچنین زمینه‌سازی تبادلات تجاری، انعقاد قرارداد همکاری و تفاهم نامه‌های دو یا چند جانبه در دستور کار قرار دارد.

عادل شهرزاد با اشاره به اعزام ۴تیم اقتصادی در سال جاری، ادامه داد: روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نیز گروهی از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی استان عازم کشور چین خواهند شد تا در کنار هم بتوانند اتفاقات مثبتی در حوزه تجارت و اقتصاد هرمزگان رقم بزنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان درخصوص کشورهای هدف سفر گروه های تجاری و اقتصادی استان نیز گفت:کشورهای منطقه، برخی از کشورها بازار هدف محصولات تولیدی استان همچنین کشورهایی که درزمینه دریافت تکنولوژی‌ و خدمات فنی_مهندسی می‌توانند اثر گذار باشند جز مقاصد سفر گروه‌های تجاری هرمزگانی بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته هرمزگان نیز مقصد سفر و بازدید بالغ بر 22 هیئت تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف بوده و نیاز است برای تداوم این روابط و توسعه همکاری ها هیئت‌های از استان هرمزگان نیز به این کشورها هم سفر کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های استان، اعزام این هیئت‌های اقتصادی در سال جاری ادامه خواهد داشت تا شاهد تحقق برنامه‌‌های جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات استان باشیم.

 
گفتنی است، این نشست به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان و باحضور مدیرکل صمت و فعالان بخش خصوصی حوزه تولید وصادرات‌غیرنفتی برگزارشد.

دیگر خبرها

  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید