Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@13:10:25 GMT

تشکیل ۵۰ پرونده تخلف انتخاباتی در همدان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۴۹۰۶

تشکیل ۵۰ پرونده تخلف انتخاباتی در همدان

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان از ثبت ۵۰ مورد پرونده تخلف انتخاباتی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان صبح امروز رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان در پای صندوق رای حاضر شد و در زمره نخستین مسوولان رأی خود را به صندوق انداخت.

حجت‌الاسلام جلال مرادی ضمن تبریک این جشن ملی به مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان اظهار کرد: به مردم و عوامل نظارت در انتخابات تبریک می‌گوییم چراکه امروز فصل چیدن زحمات  آنها در پای صندوق رای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مردم همدان از ساعات اولیه در پای صندوق رای هستند و انتظار هم این است که این عبادت ملی و سیاسی را به تاخیر نیاندازند و در ساعت اولیه رای دهند تا احقاق حق مدنی و اجتماعی را به انجام برسانند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان عنوان کرد: تمام عوامل اجرایی و نظارتی به عنوان یک امین آمادگی را دارند حق مردم و حق داوطلبان در صندوق رای حفظ شود.

وی تاکید کرد: نظارت در استان در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون مشکلی نداشتیم؛ امیدواریم انتخابات پرشور و حماسی در ادامه تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی داشته باشیم و مشتی محکم بر دهان آمریکا بزنیم.

مرادی ادامه داد: ۲۰ هزار نفر در استان مسوول اجرا و نظارت بر انتخابات استان هستند که ۵ هزار نفر از عوامل نظارتی و هیات نظارت اعم از هیات نظارت استان، شهرستان و بخش می‌شوند.

وی گفت:  ۲۷ هیات نظارت در استان، ۱۰ هیات نظارت در شهرستان و ۱۶ هیات نظارت در بخش کار رصد و نظارت را انجام می‌دهند و این اطمینان است که ناظرین امین امانت داری را انجام دهند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه افزود: طبق قانون ۱۰ ساعت زمان اولیه رای‌گیری است و اگر توسط وزیر کشور تمدید شود، بعد از آن زمان شمارش آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود فردا نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس را اعلام کنیم گفت: در حوزه‌‌های انتخابیه کوچکتر آرا زودتر اعلام می‌شود و احراز هویت و تجمیع رای نیز الکترونیکی انجام می‌شود.

مرادی با بیان اینکه قبل از شروع انتخابات تبلیغات زودهنگام بوده یعنی هشت روز قبل انتخابات بود گفت: ۵۰ مورد در استان شکایت شده و پرونده تشکیل شده است.

وی گفت: بعد از اینکه سامانه ناظر بر مردم را شورای نگهبان برای سراسر کشور اعلام کرد تقریبا روزانه تخلفات در سامانه رصد می‌‌شود که تاکنون قریب به ۱۰ مورد تخلفات مستند در سامانه اعلام و به استان همدان ابلاغ شده که به دادستان‌های حوزه انتخابیه شهرستان‌ها اعلام کرده‌ایم.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه در ایام تبلیغات مواردی گزارش شده که به دادستان بستگی دارد که آنها را جرم عنوان کنند گفت: امروز هم شروع انتخابات خوشبختانه در مورد تخلفات و جرایم انتخاباتی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جلسه توجیهی نیز برگزار کرده ایم و امیدواریم تخلفی نداشته باشیم افزود: در همدان از دیروز تاکنون چهار مورد انصرافی داشتیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان شورای نگهبان حجت الاسلام مرادی هیات نظارت صندوق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، آقای عتباتی در اولين جلسه مشترک شوراي قضايي استان ها با شوراي عالي قوه قضائيه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به رشد 6 درصدی صلح و سازش در سال 1402  نسبت به سال قبل از آن، بر تقویت و استفاده از ظرفیت های صلح و سازش تاکید و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در این زمینه را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: امر خدمت رسانی در دستگاه قضایی باید بی عیب و نقص  باشد و با مدیریت امور، مانع تحمیل هزینه اضافی به مردم و بیت المال شد و در این زمینه نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته ولی جای کار زیاد است.

مقام ارشد قضایی استان به نظارت بر ارجاع ها توسط مسئولین ارجاع نیز تاکید و گفت: از معاونین قضایی و مسئولان ارجاع انتظار داریم با نظارت و برنامه ریزی، امر ارجاع را مدیریت کنند و با شناسایی همکاران پرتوان و کارشناسان حقوقی مسلط، ذیل معاونت ارجاع تعریف شوند تا پرونده ها قاعده مند تشکیل و به شعبه وارد شوند و حتماً مدیریت ها در این خصوص عمقی و تقویت شود.

استفاده از تاسیسات ارفاقی، نظارت بر محاکم حقوقی و رفع مشکلات مربوط به آنها و بازرسی سراسری از این محاکم برای تعیین تکلیف پرونده های مسن و معوق با ارائه راهکار، تشکیل جلسات مشورتی پرونده های مهم، تشکیل ماهانه شورای برنامه ریزی با محوریت سند تحول و برنامه عملیاتی و اجرایی 1403 استان، صرفه جویی در هزینه ها و بیت المال از دیگر تاکیدات عتباتی در این نشست بود.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان