Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: صنعت زنده و متکی به دانش بومی تولید علمی درجهت رفع مشکلات جامعه و صنعت را افزایش می‌دهد.

تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه ما هم مصرف‌کنند و هم تولیدکننده علم هستیم؛ گفت: همه دنیا چنین رویکردی را اتخاذ کرده‌اند درحقیقت یک دهکده جهانی وجود دارد که همه اینگونه عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  محمدی با اشاره به اینکه در مسائل علمی بسیاری از این مرز‌ها برداشته شده است؛ اظهار کرد: انتقال دانش اکنون به سرعت انجام می‌شود به نحوی که اگر به عنوان مثال یک دانش تخصصی در یک شرکت ژاپنی استفاده می‌شود در فاصله کمی شاهد استفاده آن دانش در شرکت چینی نیز هستیم.   معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: ما باید هم مصرف کننده خوبی باشیم به طوری که از دانش تولیدی سایر کشورها بهره ببریم و هم در تولید دانش نقش ایفا کنیم. خوشبختانه در سال‌های گذاشته شاهد این رشد بوده‌ایم.   وی با بیان اینکه به هر میزانی که بخواهیم از دانش خود استفاده کنیم باید به همان میزان فناوری‌های بومی را در کشورافزایش دهیم؛ تاکید کرد: در این راستا لازم است تولید داخل مورد توجه واقع شود، اگر صنعت سرحال زنده و متکی به دانش بومی باشد می‌توانیم انتظار افزایش بهره‌بری از دانش داخل درجهت رفع مشکلات جامعه و صنعت را داشته باشیم.   محمدی با اشاره به اینکه مقالات دانشمندان ایرانی پاسخ به نیاز صنعت و جامعه در سراسر دنیا است؛ اظهار کرد: بنابراین خیلی از مشکلات با توجه به این تحقیقات پاسخ یافته‌اند، پس ما باید ظرفیتی در خود ایجاد کنیم تا کسب و کار و تولید، رونق یابد که به طبع آن ظرفیت استفاده از این تحقیقات نیز افزایش یابد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت تولید علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی

ایسنا/لرستان مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اجرائی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان این دانشگاه خبر داد.

سعید اشرفی امروز ۲۶ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموختگان، تحویل دانشنامه بدون مراجعه حضوری به واحدهای استانی از طریق دفاتر پستی دولتی سراسر کشور انجام می‌شود.

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: بر این اساس، شخص دانش‌آموخته و یا وکیل قانونی وی می‌بایست با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر پستی دولتی سراسر کشور که آدرس آنها در پرتال اطلاع‌رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش اداره کل خدمات آموزشی درج شده است مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دانشجو پس از ارائه مستندات لازم و درج آدرس دقیق واحد استان محل تحصیل و آدرس محل سکونت، دانشنامه پایان تحصیلات خود را به صورت پستی دریافت می‌کند.

اشرفی تصریح کرد: این طرح در راستای اصلاح فرآیندها و تسهیل دسترسی دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی به دانشنامه پایان تحصیلات طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دین عقلانی، جذاب، فراگیر و فطرت‌پذیر است
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • دهقانی: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی راه‌اندازی می‌شود
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • معاون حوزه وزارتی وزارت علوم منصوب شد
  • حمایت یک میلیاردی از کسب‌وکارهای دارای سطح بلوغ فناوری ۳ یا بالاتر
  • معاون حوزه وزارتی منصوب شد
  • جلب اعتماد صنایع مهم‌ترین مشکل پژوهشگران است/ تسهیل استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مرتبط با صنعت