Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:37:31 GMT

روز انتخابات روز جشن ملی است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۵۴۰۲

روز انتخابات روز جشن ملی است

استاندار مرکزی گفت: روز انتخابات روز جشن ملی است و انتخابات مسیر قانونی و شناخته شده ای است که هر ایرانی با هر عقیده و افکاری می تواند حرف خود را با شرکت در این انتخابات بیان کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده صبح امروز در نشست با اعضای هیات نظارت و  اجرایی استان اظهار داشت: روز انتخابات روز جشن ملی است و انتخابات مسیر قانونی و شناخته شده ای است که هر ایرانی با هر عقیده و افکاری می تواند حرف خود را با شرکت در  این انتخابات بیان کند و این نشان از جامعه مدنی و مردم سالاری دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: انتظار می رود مردم با حضور گسترده  حماسی و شعور سیاسی خود، انتخاب اصلح داشته باشند و بدانند انتخاب آنان همواره مورد احترام و اعتماد همه حاکمیت است ‌
نماینده عالی دولت در استان ضمن تقدیر از تعامل و انسجام  هیات های اجرایی  و نظارت نیز بیان داشت:همت ۹۰روزه اعضای هیات نظارت و اجرایی استان نشان از عزم و اراده مسوولین و برنامه ریزی دقیق در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این خلق حماسی است و  امید است شاهد پرشور و حماسی مردم باشیم.

آقازاده گفت: ۳۱۴ شعبه معادل یک سوم شعبات اخذ رای در حوزه اصلی اراک، خنداب و کمیجان در سطح شهر اراک فعال هستند و ۴۱ نامزد از تمامی سلایق و جناح ها به رقابت می پردازند و هیچ دلیل ‌ و بهانه ای در خصوص عدم حضور مردم پذیرفتنی نیست.

در حال به روز رسانی

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات جامعه مدنی جشن ملی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟