Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۸۵ نامزد انتخاباتی در سطح استان اردبیل برای دست‌یابی به صندلی مجلس یازدهم رقابت خود را آغاز کرده‌اند و در این میان مردم معتقدند پیروز میدان تعهد و اخلاق خواهد بود. ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، دقایقی قبل در روز 2 اسفندماه یکی از رویدادهای سرنوشت‌ساز کشور آغاز و به تبع در استان اردبیل رنگ و بو گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند عمر مجلس شورای اسلامی در کشور به حدود 4 دهه باز می‌گردد اما هر دوره انتخابات به تعبیر جامعه‌شناسان تمرینی برای مشارکت در وقایع حساس کشور بوده است.

عارف: حضور باشکوه مردم در انتخابات پاسخی روشن به دشمنان انقلاب داردعملیات رسمی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات آغاز شدسردار رحیمی: برنامه‌ریزی مفصلی برای امنیت انتخابات شده است

در یک هفته گذشته رفتارهای انتخاباتی صحیح و غلطی از سوی نامزدهای انتخاباتی رصد شد تا در نهایت در چنین روزی ماراتون نامزدها برای دستیابی به صندلی مجلس که البته صندلی خطیر مسئولیت و تعهد است آغاز شود.

شهروندانی که از دقایق اولیه در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند معتقدند برخی بداخلاقی‌ها از جمله وعده‌های عوام فریبانه و خارج از مسئولیت نمایندگان نمی‌تواند در این رقابت پیروز میدان باشد.

مشارکت در سرنوشت کشور، یادگار انقلاب است

یکی از شهروندان در این رابطه گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تمرین دمکراسی و مشارکت در مسائل خطیر کشور است.

مرضیه نوری تصریح کرد: اگر امروز با آرامش و اطمینان در پای صندوق‌های رأی حضور یافته‌ایم یادگار انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور دشمنان، مردم در پای صندوق‌های رأی حضور یافته‌اند تا به آرمان‌های انقلاب لبیک دوباره بگویند، اضافه کرد: هر مشارکتی مسئولیتی خطیر است و در مقابل چنین مشارکتی وظیفه نمایندگان را سنگین خواهد ساخت.

نوری با بیان اینکه بعد از اتمام رأی‌گیری و انتخاب نمایندگان، این وکلای مجلس هستند که باید به گفته‌ها و وظایف خود پایبند باشند، اظهار کرد: مردم با حضور در پای صندوق‌ها وظیفه خود را ایفا خواهند کرد.

یکی دیگر از شهروندان نیز با تاکید به اینکه استان اردبیل از مشکلات متعدد اقتصادی و فرهنگی رنج می‌برد، افزود: در چنین شرایطی انتخاب اصلح به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک واجب شرعی است.

رحمان دوستکامی با تاکید به اینکه در شرایط فعلی چشم جهانیان به صحت و سلامت انتخابات دوخته شده است، اضافه کرد: در چنین حال و هوایی لازم است تمامی نامزدها با دقت و حساسیت ویژه از هرگونه بداخلاقی خودداری کرده و با تمکین به  قوانین و مقررات به مردم فرصت انتخاب اصلح را بدهند.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام انتخابات وظیفه واقعی نامزدهای منتخب آغاز می‌شود، افزود: لازم است مردم نیز به افرادی که با طرح برنامه عملی، آگاهی به مسئولیت خود را انعکاس داده‌اند، رأی دهند.

مطابق اظهارات رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل تعداد نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم از 115 نامزد تایید صلاحیت شده توسط شورأی نگهبان و با انصراف تعدادی از نامزدها به 85 نفر کاهش یافته است.

بهروز ندایی افزود: شهروندان اردبیلی در 5 حوزه انتخابیه، 7 نماینده خود را انتخاب خواهند کرد که به این منظور 1296 شعبه پیش بینی شده است.

گزارش از ونوس بهنود

انتهای پیام/136/ح

R41374/P/S6,49/CT7 واژه های کاربردی مرتبط انتخابات مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات مجلس پای صندوق پای صندوق ها استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

از امروز - پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲ روز تا برگزاری دومین دوره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرصت باقی است.

در تقویم اعلام شده برای کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز تا حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، برای اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی ، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان فرصت تعیین شده است.

برنامه‌ وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیرالکترونیک خواهد بود.

بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

اسامی ۲۱ حوزه‌ای که در آن‌ها مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد هم به این شرح است: «تبریز، آذرشهر و اسکو» ، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» ، «ملایر» و «ورامین».

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896601

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • عکس/ حضور رئیسی در اجتماع پرشور مردم شهرستان شاهرود
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم