Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه در سخنانی گفت که کشورش قصد درگیر شدن با روسیه در استان ادلب سوریه را ندارد، اما پیشنهادات مربوط به انتقال مراکز دیده‌بانی آنکارا در این منطقه را نخواهد پذیرفت.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، به دنبال حملات پنجشنبه جنگنده‌های سو ۲۴ روسیه به شورشیان در استان ادلب، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سخنانی اظهار کرد: ترکیه قصد درگیر شدن با روسیه در منطقه ادلب را ندارد و هدف از حملات پنجشنبه ترکیه، نیروهای دولت سوریه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گفت‌وگوی خوبی میان نظامیان روس و ترکیه در ادلب وجود دارد و دو طرف استفاده از حریم هوایی سوریه در این استان را بررسی می‌کنند.

آکار در ادامه ابراز عقیده کرد که اگر روسیه کنار بماند می‌توان بر مشکل ادلب غلبه کند.

این مقام ترکیه‌ای درباره امکان ازسرگیری گشت زنی‌های مشترک آنکارا و مسکو در منطقه کاهش تنش در ادلب نیز عنوان کرد: تمامی این موارد ممکن است که اتفاق بیفتند، اما مسأله مهم اجرای توافقنامه سوچی است.

وی در ادامه گفت: این احتمال وجود دارد که آمریکا سامانه‌های پدافندی پاتریوت را برای استفاده در ادلب به ترکیه بفرستد. مذاکرات میان آنکارا و واشنگتن درباره خرید این سامانه‌ها همچنان ادامه دارد، اما با این وجود آنکارا بدون تردید سامانه‌های اس ـ ۴۰۰ را نیز راه‌اندازی خواهد کرد.

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که یک منبع نظامی پنجشنبه به روسیا الیوم گفت: گروه‌های مسلح با حمایت ارتش ترکیه حمله شدیدی را به پایگاه‌های ارتش سوریه در سراقب و النیرب آغاز کردند.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف گزارش داد، نیروهای ترکیه‌ای و شبه‌نظامیان وابسته به آنها حمله خمپاره‌ای گسترده‌ای به شهرک النیرب در حومه ادلب انجام دادند.

به دنبال این حملات، وزارت دفاع روسیه نیز پنج‌شنبه اعلام کرد، جنگنده‌های سو ۲۴ روسیه یک دستگاه تانک، شش خودروی زرهی و پنج خودروی شاسی بلند تمام چرخ در شمال سوریه را منهدم کردند./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/

اردوغان تهدید به انجام عملیات نظامی جدید در ادلب کرد

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان