Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی روز جمعه با شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، درقم ، در گفت وگو با خبرنگاران با تبریک این روز سرنوشت ساز به ملت ایران اظهار داشت:‌ مردم با حضور درانتخابات و انداختن رای خود درصندوق ، دو کار انجام می‌دهند اول ،سازمان کشور را برای اداره بهتر امور تقویت می کنند و دوم اینکه پشتیبانی سیاسی و امنیتی از کشور می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:درروزهای اخیر آنچه خیلی تکرار شده ازسوی مسئولان آمریکایی و رسانه‌هایشان تلاش برای مایوس کردن مردم برای شرکت درانتخابات است.می خواهند از این ظرفیت استفاده کنند و بعد فشارهای خود را علیه ملت ایران گسترش دهند.

اهم اظهارات رئیس مجلس را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* بنابراین رای دادن هر ایرانی که حدود نیم ساعت تا یک ساعت به طول می انجامد هم کارآمدی سیستم کشور برای حل مسایل را نشان می‌دهد، هم انتخاب افراد شایسته که مورد نظر مردم عزیز است محقق خواهد شد.

*نکته بعد این که حریف را پس می زند وقتی میزان مشارکت مردم افزایش یابد طرف مقابل مجبور است که به همان میزان از خواسته‌های خود صرف نظر کند و آن را کاهش دهد.

*از این جهت امروز روز بسیار مبارکی برای ملت ایران است، امید است نتیجه انتخابات نیز مورد رضایت خداوند متعال قرار گیرد.

*قطعا مجلس به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری نظام و خانه ملت و رکن مهم مردم سالاری دینی جایگاه مهمی برای تصمیم گیری است 

*فرض کنیم بودجه کشور هرسال باید در مجلس تصویب شود این که چه مقدار به روستاها برسد، چه مقدار برای کارهای زیر بنایی و حل مسایل تولیدی، چه مقدار برای پرداخت یارانه ها همه این ها در مجلس تصویب می شود.

*لایحه این امور باید در مجلس بیاید و تصمیم گیری شود، موضوع مسکن از جمله مسائلی بود که در همین مجلس بحث شد و راهکاری که اکنون در آن مطرح است برای خانه دار شدن افرادی که خانه ندارند، مسکن ایجاد شود یا زمین در شهر و روستا در اختیارشان قرار گیرد در مجلس تصمیم گیری شده‌است.

*این که جوانان ما در روستاها بتوانند شغل مناسب داشته باشند و مجبور به مهاجرت نشوند در مجلس تصمیم گیری شد که از صندوق توسعه ملی و اعتبارات بانک ها تسهیلات ارزان قیمت داده شود تا در حاشیه روستا ها با ایجاد صنایع اشتغال برای مردم بومی فراهم شود.

*بنابراین تصمیمات مهمی که به زندگی روزمره مردم مربوط است و یا تصمیماتی که به آینده کشور مربوط است در مجلس تصویب می‌شود.در همین قانون برنامه ششم شورای معادنی که برای استان ها درنظر گرفته شد برای این بود که دیگر کسی لازم نباشد از استان برای تصمیم گیری و سرمایه گذاری در معدن به تهران مراجعه کند.

*همچنین قانون تسهیل فضای کسب و کار این اختیار را به استانداران داد تا با امکاناتی که در استان ها است سهمی را برای سرمایه گذاری در استان ها داشته باشند.

* بنابراین حضور پرشور مردم در پای صندوق ها رای و پشتیبانی جدی از مجلس و انجام انتخاب های شایسته ای داشته باشند بر اساس ملاک هایی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاراتی داشتند، آن وقت مجلس از قوت خوبی برای حل مسائل مردم برخوردار خواهد بود و هم می تواند دشمن را به عقب براند.

*نمره مجلس دهم در موضوعات مختلف متفاوت است، بیش از ۲۰۰ قانون در مجلس تصویب شد که بسیار مهم است مانند قانون مربوط به استاندارد، قانون هوای پاک، قانون خاک، قوانین برای تسهیل کسب و کار این مجموعه قوانین ریل گذاری برای آینده کشور در بخش های مختلف است. 

*قانون تجارت که قانون مادر است، قانون ارزش افزوده، قانون بانک همه از این دست هستند، یعنی مجلس محلی است که مسایل کلان کشور در آن مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

*درکنار این بحث نظارت است، بحث سئوال از رییس جمهوری در همین رابطه با نظارت بود، بحث سئوال و استیضاح وزرا در همین رابطه نظارت بود، که آیا بخش های اجرایی کشور وظیفه خود را به درستی انجام می دهند.

*بعد نظارتی در مجلس موضوعی است که بخش های اجرای کشور را مورد بررسی قرار می دهد که کار خود را درست انجام می دهند یا نه و اگر غیر این است آنان را به ریل اصلی برگرداند.

*بخش دیگر دیوان محاسبات است که نظارت مستمر بر نظام بودجه ریزی دارد و کار خود را انجام می دهد و مرتب گزارش می‌دهد.بعد از برگزاری انتخابات نیز در اولین جلسه مجلس تفریق بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد یعنی نمایندگان اشکالات  اجرایی در بودجه را متوجه می‌شوند و بر اساس آن قانون بودجه بعدی را مورد ملاحظه قرار می‌دهند.

فرایند رای گیری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفندماه در سراسر کشور آغاز شد

2727

کد خبر 1355154

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس تصویب تصمیم گیری دوره مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه متقاضیان از بالا بودن میزان اقساط وام مسکن ملی

طرح ملی مسکن جهت خانه دار شدن افراد کم درآمد و مستاجر‌ها ارائه شد، اما این روز‌ها موضوعی که آنها را به چالش مواجه کرده است بالا بودن اقساط وام مسکن ملی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و خدا قوت، ۵۵۰ میلیون تومان وام مسکن ملی گرفتم با اقساط ماهی ۱۱ میلیون تومان تا ۱۸ سال. قسط وام خیلی زیاد است و با درآمد‌های ما همخوانی ندارد به ویژه آنهایی که در شهر‌های کوچک زندگی می‌کنند خواهش میکنم پیگیری کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بالا بردن مشارکت مردم در حوزه‌های امور اراضی ضروری است
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • ذوالنور: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • گلایه متقاضیان از بالا بودن میزان اقساط وام مسکن ملی
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند
  • ترغیب مردم به مشارکت در ساخت مسکن محرومین