Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@18:36:01 GMT

مناطقی که فردا برفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۵۹۲۷

مناطقی که فردا برفی می‌شوند

صادق ضیائیان بیان کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در مناطقی از شمال شرق کشور بارش برف و باران و در سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود. از اواسط شنبه (۳ اسفند) تا بعد از ظهر یکشنبه (۴ اسفند) با عبور سامانه به نسبت ضعیف و سریع بارشی در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از ظهر دوشنبه (۵ اسفند) با ورود سامانه بارشی فعال به کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غرب، بارش برف و باران و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد که بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، سه‌شنبه (۶ اسفند) این سامانه تقویت شده و نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و مرکز و شمال شرق را در برمی‌گیرد. در این مدت شدت بارش در سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و غرب کشور خواهد بود. همچنین اواخر روز سه‌شنبه با توجه به جریانات شمالی، دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش یافته و با افزایش سرعت وزش باد، دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده بیان کرد: آسمان تهران فردا (۳ اسفند) کمی ابری تا نیمه ابری و غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد و در بعد از ظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۷

کد خبر 1355152

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارش برف باران دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، هم اکنون در بسیاری از نقاط استان‌های نیمه غربی، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز، بخش‌هایی از غرب، شمال غرب و شمال کشور شاهد بارش هستیم.

بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق بوده و ماهیت تندری دارند و در نتیجه احتمال وقوع آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در بسیاری از نقاط وجود دارد.

شدت اصلی بارش‌های هم اکنون در مناطقی از استان‌های مرکزی و لرستان می‌باشد.

کاهش محسوس دما در تهران از فردا

همچنین، طی امروز تا چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات با افزایش ابر و بارش باران، پیش‌بینی می‌شود.

فردا کاهش محسوس دما و از پنج شنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 6085887 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • بارش پراکنده باران همراه با وزش باد در قم
  • وزش باد و بارش باران برای قم پیش بینی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق